Zo omzeil je de Telemeter

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Heb zelf geen telenet t'is van horen zeggen,

Je moet wel telenet expressnet turbo hebben (of hoe noemt dat beest , hun laatste nieuwe zogenaamde snel abb. wat vroeger standaard was :lol: )

Download elke dag meer dan 14 gigabyte en de telemeter toont maar 1 giga verbruik aan.

proberen maar zou ik zeggen
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

dus met de gewone expressnet gaat het niet ? spijtig...

ik kan het natuurlijk ook proberen, maar als het dan niet lukt.. hoe lang zou ik dan op smallband zitten... :evil:
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

30 dagen. toch simpel met die lopende meter.
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ah just ! nogni aan gedacht tegoei, dus ijgenlijk as het ni zou machere, dan zoude op enen dag bv 40GB kunne downe en dan derest van de maand niveel meer as nix. mja, goe voor diegenen die nog een ander inet line hebben ofzo...
My_download
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 09 apr 2004, 11:43
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 22 keer

Er is een klein beetje beterschap op komst : volgens Datanews wil Telenet in December een nieuwe Telemeter lanceren met 2 belangrijke aanpassingen :
1) upload ratio wordt 30% dus 3Gb (of 6 's nachts)
2) net zoals bij ADSL wordt de teller op NUL gezet de 1e van de maand

Vooral vanwege dat laatste zou je een overstap kunnen overwegen (zodra ze ook iets dat op een Usenet server lijkt gaan installeren)
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

My_download schreef:Er is een klein beetje beterschap op komst : volgens Datanews wil Telenet in December een nieuwe Telemeter lanceren met 2 belangrijke aanpassingen :
1) upload ratio wordt 30% dus 3Gb (of 6 's nachts)
2) net zoals bij ADSL wordt de teller op NUL gezet de 1e van de maand

Vooral vanwege dat laatste zou je een overstap kunnen overwegen (zodra ze ook iets dat op een Usenet server lijkt gaan installeren)


Kan je je bron misschien iets beter specifiëren, want ik kan het artikel niet direct vinden waar dit beweerd wordt.

En dat tweede is al wel langer bekend, maar niet zoals jij het verteld. Het zou namelijk om een reset op factuurdatum gaan. Dus als jou facturatieperiode van 14de tot en met de 13de van de volgende maand gaat, zou je telkens de 14de je reset krijgen.

Verder zou de synchronisatie ook sneller moeten gebeuren (updates om het kwartier/half uur/ ...?) in plaats van 1 keer per dag.
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

wem schreef:
My_download schreef:Er is een klein beetje beterschap op komst : volgens Datanews wil Telenet in December een nieuwe Telemeter lanceren met 2 belangrijke aanpassingen :
1) upload ratio wordt 30% dus 3Gb (of 6 's nachts)
2) net zoals bij ADSL wordt de teller op NUL gezet de 1e van de maand

Vooral vanwege dat laatste zou je een overstap kunnen overwegen (zodra ze ook iets dat op een Usenet server lijkt gaan installeren)


Kan je je bron misschien iets beter specifiëren, want ik kan het artikel niet direct vinden waar dit beweerd wordt.

En dat tweede is al wel langer bekend, maar niet zoals jij het verteld. Het zou namelijk om een reset op factuurdatum gaan. Dus als jou facturatieperiode van 14de tot en met de 13de van de volgende maand gaat, zou je telkens de 14de je reset krijgen.

Verder zou de synchronisatie ook sneller moeten gebeuren (updates om het kwartier/half uur/ ...?) in plaats van 1 keer per dag.


ik dacht op pub ook gelezen te hebben dat de upload verhouding wat opgekrikt ging worden, maar een getal heb ik er nog nergens opgeplakt zien worden.

En reset gaat idd zijn op factuurdatum, niet op 1e van maand
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

[The Cleaner] schreef:ik dacht op pub ook gelezen te hebben dat de upload verhouding wat opgekrikt ging worden, maar een getal heb ik er nog nergens opgeplakt zien worden.


Op het forum ervan, of op het officiële gedeelte van de site?
In het eerste geval zal het waarschijnlijk ijdele hoop van een gebruiker zijn, in het tweede geval mag je me dat gedeelte eens laten zien, want ik heb dat dan precies overgeslagen bij het lezen ;-)
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ooh !! een beetje opgekrikt.. en... waaaw! ne reset elke maand

en nog smijtek telenet buite volgende maand.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

In plaats van steeds te willen omzeilen zoek een provider die biedt wat u nodig hebt.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ofloo schreef:In plaats van steeds te willen omzeilen zoek een provider die biedt wat u nodig hebt.


groot gelijk maar uhhhh dewelke?
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

brooklyn schreef:
Ofloo schreef:In plaats van steeds te willen omzeilen zoek een provider die biedt wat u nodig hebt.


groot gelijk maar uhhhh dewelke?


Tja, zeg wat je wil, maar qua volume moet je zeker niet bij telenet zijn. Er zijn voldoende providers die iets wat meer bieden dan deze.

Ik denk bv aan Evonet, Edpnet, Versatel,..

Ik zou ook Realdsl zeggen, maar liever afwachten wat ze in december gaan doen ivm de huidige problemen.
Fra
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 okt 2005, 12:10

bah,we zitten nu aan rdsl, maar we zitten ook nog steeds bij telenet,
omdat rdsl niet werkt..

we krijgden geen signaal binnen redenen : we zitten te ver van et kaske af :eek:

en die moffo's van belgacom willen geen nief kaske kome zetten..
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Wilje de meter omzeilen , dat kan , leech metxnews met 2 threads tegelijk , @ max speed . Dit gaat met alle abbo's van TN .Bij turbo is het verschil tussen watde meter meet , en wat je leecht kleiner .

Heb dit al gedurende 2 maanden gemerkt , soms trek ik 4 gig s'nachts binne , en telt m maar 200 mb ofzo :-o . Dit werkt dus echt ( al bij 5 TN klanten getest).

De metr telt gewoon niet alle pakketjes die je dll :lol: .
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

Afbeelding
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Download elke dag meer dan 14 gigabyte en de telemeter toont maar 1 giga verbruik aan.


werkt idd perfect(is trouwens al maanden zo).. hoe meer threads, en hoe meer gig je download op een nacht.. hoe beter het resultaat. (hier is het ongeveer 20G downloaden.. +-1.5G op meter).
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

En hoe moet je met Xnews downloaden via 2 threads?? (Ik werk al meer dan een jaar met Xnews en heb nog nooit een verandering in de telemeter gezien hoor.)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dicamillo schreef:En hoe moet je met Xnews downloaden via 2 threads?? (Ik werk al meer dan een jaar met Xnews en heb nog nooit een verandering in de telemeter gezien hoor.)


Simpel , je zert de helft van je dll in queue ( je moet eerst zo'n file annmaken , info in het wekend , ik zit nu in duitsland , en geen xnews op laptop :s ) , je begint deze alte decoden , de rest doe je in gewoon venster .

Dit bewijst nog eens te meerdat tn niet bekwaam is om zelfs hun meter bug free te maken . Ik leech nu ongeveertot 150 gig per maand :lol: .

Het zijnnu eenmaal amateurs , enzullen dat ook blijven :p .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dopke schreef:Dit bewijst nog eens te meerdat tn niet bekwaam is om zelfs hun meter bug free te maken .


De vraag is dan wel wat die bug veroorzaakt ? Is het louter genoeg dat ik meerdere threads heb, en zo ja maakt het uit naar waar (maw. telt de meter enkel de eerste thread per verbinding).
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ja, vraagk me ook af.

Alst alleen maar de eerste thread is, dan kunje ff gaan hacken en de eerste thread limiten op 1kb/s ofzo en de rest full... :twisted:
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Bedankt dopke, maar ik ben toch niet helemaal mee vrees ik :s

Wat bedoel je met 'eerst zo'n file aanmaken, die al beginnen te decoden, en de rest in een gewoon venster'?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

verdorie, sraks moeten we nog allemaal overstappen naar telenet :???:


nah... :lol:
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

vrinden altegader, met newsbin pro lukt het ook, en die gebruik automatisch 2 feeds zonder al te veel gezever
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

met grabit kun je ook tot 8 threads tegelijk openen om te downloaden

te downloaden op http://www.shemes.com

'k ga da vannacht ook eens uittesten
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

ben eens benieuwd of dit ook nog gaat werken na het invoeren van de nieuwe telemeter.
Als de "fout" bij de modem ligt, dus onafhankelijk van het telemeter-systeem, dan zal dit uiteraard blijven werken. Anders zal je er waarschijnlijk nog maar een maandje ofzo van kunnen profiteren ;-)
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dicamillo schreef:Bedankt dopke, maar ik ben toch niet helemaal mee vrees ik :s

Wat bedoel je met 'eerst zo'n file aanmaken, die al beginnen te decoden, en de rest in een gewoon venster'?


Ik zit nu in duitsland op laptop ( geen xnews installed ) vrijdag avond ben ik terug thuis , en dan zal k meer info posten ;) .

Check deze speeds eens opw-lan van swisscom hier
ISP Monitor Speedtest (17/11/2005 23:15) / Provider: Unknown
Downstream: 1879 Kbps (234,86 KB/s)
Upstream: 1745 Kbps (218,18 KB/s)
Ping: 63 ms (0% Packet Loss)

Lekker toch , niet :lol: .
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

SDSL 2mbit down, 2mbit up prolly

draai maar alvast een servertje ;)


ah, BTW kendegij toevallig welke ne goeie internetprovider is in duitsland?
prijs kwaliteit enzo, als er een is ook me unlim voor weinig geld ?

ik ga volgende maand naar iemand in duitsland inet installe, die hebbe nog geen en die kenne er zelf ni veel van maar ik versta geen duits, dus kan moeilijk vergelijken online, of ik moet alles gaan vertalen...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb daar enkel op hotel hotspot van swisscom (11 mbit ) , dit zou k ze alvast nie aanraden , veeeeel te duur ( 9.50 € voor 2 uur ). Ook is bij,a alles firrewald . Maar k zal daar vollgende week eens rondneuzen , ik zit er nog 5 weken , behalve in t weekend ;) .


Hoe maak je een queue map aan bij xnews , je gaat naar folder , new , queue . Deze map geef je gewoon naam ( maakt niet uit wat ) . dan selecteer je de helft van die bestanden , en zet je ze bij transfer , in die gemaakte map , nu gaat er een tweede venster open waar die bestanden instaan ( vergeet niet bij vieuw , expand al threads uit te vinken ,anders laat m alle pakketjes zien), De andere helft van de files selecteer je gewoon in het venster van van de group zelf .

Nu kun je zowel de files in je queue map en de map van de group zelf decoden . Zo simpel is dat :P .
wasa
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 15 nov 2005, 17:43

weet iemand nu al hoe t precies werkt? bijvoorbeeld voor ftp, is het dan nodig om gewoon van zoveel mogelijk bronnen tegelijk te downloaden of van dezelfde bron (ftp) met zoveel mogelijk verbindingen tegelijkertijd?

en dan bvb eerste verbinding 5 kb/s, en de andere vollen bak?
jimmysyske
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jul 2005, 22:20

Ik denk dit dit enkel op de news servers werkt... = intern verkeer, moet telenet geen "speciale naam" kosten voor betalen.

Weet iemand hoe dit truukje met bnr werkt of is er iemand die kan zeker zegge dat het werkt ;)
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

'k heb 't eens getest

op 1 nacht 9gbyte gedownload,

en de telemeter toonde 2 dagen later voor die dag slechts 2.5Gbyte

het werkt, maar het effect is niet zo groot als je zei

nu ja, 't is altijd prettig meegenomen natuurlijk.
dafila
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005, 21:03

werkt et alleen snachts, ik heb et overdag gepobeerd, en et werkte ni, kwam evenveel op telemeter dan dak had gedownload....
nog mensen die het hebben geprobeerd?
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

nop

en hoeveel hadde dan gedownt ?

ik ga het eens proberen als ik versatel op en running heb...
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

dopke schreef:Wilje de meter omzeilen , dat kan , leech metxnews met 2 threads tegelijk , @ max speed . Dit gaat met alle abbo's van TN .Bij turbo is het verschil tussen watde meter meet , en wat je leecht kleiner .

Heb dit al gedurende 2 maanden gemerkt , soms trek ik 4 gig s'nachts binne , en telt m maar 200 mb ofzo :-o . Dit werkt dus echt ( al bij 5 TN klanten getest).

De metr telt gewoon niet alle pakketjes die je dll :lol: .


Welke newsserver? Ik download met een payserver in Nederland met 6 threads, samen 5mbps en de telemeter meet dit nauwkeurig. (ik DL 's nachts en met Newsbin PRO)
Want met die van Telenet heb ik veel incompletes en zijn er heel wat groepen niet beschikbaar...
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

ik zit bij easynews
programma: grabit
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

nephilimhell schreef:'k heb 't eens getest

op 1 nacht 9gbyte gedownload,

en de telemeter toonde 2 dagen later voor die dag slechts 2.5Gbyte

het werkt, maar het effect is niet zo groot als je zei

nu ja, 't is altijd prettig meegenomen natuurlijk.


Ga ik ook eens proberen. Werkt dus alleen 's nachts als ik het goed begrepen heb ?
Is er een minimumsnelheid die je moet halen voor de meter flipt ? Heb een Expressnet plus abo, maar momenteel gaat ie niet hoger dan 100kb/s...
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het werkt wel degelijk. Zo heb ik eens 22 GB in 1 nacht afgehaald, en de dag nadien kwam er amper 2 GB bij op mijn telemeter 8)
dafila
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2005, 21:03

maar euhm, gaat het ook met de telenet newsserver ? newsbin.telenet.be ?
greetz
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

dafila schreef:maar euhm, gaat het ook met de telenet newsserver ? newsbin.telenet.be ?
greetz

Geen idee, ik gebruik een payserver.
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

gisteren 6.6 gb gedownload,
vanmorgen zie ik dat er slechts 1021 MB aangerekend werd

zie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”