customer.realdsl.be

Plaats reactie
Tracer07
Pro Member
Pro Member

ik weet niet of het een bugje is of iets anders ofzo maar dit krijg ik op men "volumemeter"

34 2005-10-21 14:09:01.202889+02 8 days, 21 hours, 45 minutes, 32 seconds 9.22 GBs 25.95 GBs 35.17 GBs
35 2005-10-21 14:09:01.202483+02 8 days, 21 hours, 45 minutes, 32 seconds 9.22 GBs 25.95 GBs 35.17 GBs
36 2005-10-21 14:09:01.202426+02 8 days, 21 hours, 45 minutes, 32 seconds 9.22 GBs 25.95 GBs 35.17 GBs

ik vindt het raar :) sta opeens op 160gb op men metertje wat op zich nog wel zou kunnen maar dan zie ik opeens 3 sessies op hetzelfde moment.. met exact dezelfde trafiek enkel het id van de sessie is anders..

mss nog mensen die dit hebben? en wat kan ik hier best aan doen? mailtje naar rdsl ?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Tracer07 schreef:ik weet niet of het een bugje is of iets anders ofzo maar dit krijg ik op men "volumemeter"

34 2005-10-21 14:09:01.202889+02 8 days, 21 hours, 45 minutes, 32 seconds 9.22 GBs 25.95 GBs 35.17 GBs
35 2005-10-21 14:09:01.202483+02 8 days, 21 hours, 45 minutes, 32 seconds 9.22 GBs 25.95 GBs 35.17 GBs
36 2005-10-21 14:09:01.202426+02 8 days, 21 hours, 45 minutes, 32 seconds 9.22 GBs 25.95 GBs 35.17 GBs

ik vindt het raar :) sta opeens op 160gb op men metertje wat op zich nog wel zou kunnen maar dan zie ik opeens 3 sessies op hetzelfde moment.. met exact dezelfde trafiek enkel het id van de sessie is anders..

mss nog mensen die dit hebben? en wat kan ik hier best aan doen? mailtje naar rdsl ?
RealDSL zegt voor die volume meter dat die nog niet accuraat is en ook nog bugs bevat.
Dus het zou wel kunnen he
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

dus daar gaan ze ook lekker limieten en smallband toepassen binnekort ?
Tracer07
Pro Member
Pro Member

dan hoop ik wel maar dat ze me niet gaan cappen op basis van deze gegevens :)

mss toch maar mailtje sturen om ze op de hoogte te brengen van de "bug" als het er eentje is :)
staan blijkbaar wel meer sessies dubbel in .. tot een keer of 8 .. gelukkig sessies met 0.06kb wel maarjah :)

als nog mensen dit zien in hun meter.. post dan ff :) weetek tenminste dak geen uitzondering ben in het systeem
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Teebee schreef:dus daar gaan ze ook lekker limieten en smallband toepassen binnekort ?
en waar haal je dat ? Die volumemeter was er al van bij de eerste klant, tis niet omdat jij je volume kan nakijken dat ze opeens limieten gaan doen hé ! Enige vorm van controle op de FUP mag wel vind ik !
Tracer07
Pro Member
Pro Member

Teebee schreef:dus daar gaan ze ook lekker limieten en smallband toepassen binnekort ?
nee ze .. tis een informatieve meter gewoon ( zeggen ze toch ) gok maar d ge wa kunt zien of ge de FUP ni te los neemt :)

aangezien me nog ni deftig werkt .. ( werkt zelf maar een kleine maand zoals em nu werkt ) wou maar bugje melden/tonen en zien of het enkel bij mij is
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

/me heeft er niet tegen FUP en controle, doch als ik hier lees dat er nog bugs inzitten, "RealDSL zegt voor die volume meter dat die nog niet accuraat is en ook nog bugs bevat" krijg ik zo het kruiperige gevoel dat ze van plan zijn om limieten te handhaven, bv iedereen die boven de 200gb ofzo, of deze althans waarschuwt voor verdere acties.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ditCh schreef:
en waar haal je dat ? Die volumemeter was er al van bij de eerste klant, tis niet omdat jij je volume kan nakijken dat ze opeens limieten gaan doen hé ! Enige vorm van controle op de FUP mag wel vind ik !
vind het wel handig dat je ook eens kan zien hoeveel maal je per dag en niet per jaar je gedisconnect word !!!!!!!!!

dees maand (21 dagen) alleen ben ik 224 maal gedisconnecteerd !!!!!
dat komt overeen met een gemiddelde van 10,7 keer per dag !!!

persoonlijk vind ik dat schandalig puntje 16 van hun faq is dan toch wel misleidend vind je niet?
16. Wordt de lijn onderbroken alle 24/36 u zoals andere providers doen?
Uiteraard niet! Wat is daar het nut nu weer van ?
X-2datop
Pro Member
Pro Member

Ofloo schreef:
Inderdaad, ze hadden beter kunnen zetten:

Code: Selecteer alles

Uiteraard niet! Wat is daar het nut nu weer van, wij doen dat elke 2 uur om ons te onderscheiden van een standaard provider!
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
bjansens
Destiny
Destiny

Tracer07 schreef:dan hoop ik wel maar dat ze me niet gaan cappen op basis van deze gegevens :)
De 3 users die gecapped zijn geweest, zijn niet op basis van deze gegevens gecapped geweest, als dat je gerust stelt. ;)
bjansens
Destiny
Destiny

Teebee schreef:/me heeft er niet tegen FUP en controle, doch als ik hier lees dat er nog bugs inzitten, "RealDSL zegt voor die volume meter dat die nog niet accuraat is en ook nog bugs bevat" krijg ik zo het kruiperige gevoel dat ze van plan zijn om limieten te handhaven, bv iedereen die boven de 200gb ofzo, of deze althans waarschuwt voor verdere acties.
Niet voor zover ik weet.
bjansens
Destiny
Destiny

Ofloo schreef:
ditCh schreef:
vind het wel handig dat je ook eens kan zien hoeveel maal je per dag en niet per jaar je gedisconnect word !!!!!!!!!

persoonlijk vind ik dat schandalig puntje 16 van hun faq is dan toch wel misleidend vind je niet?
Wat er daarmee bedoeld wordt is dat we users niet bewust disconnecten zoals andere providers, bv om een nieuw dhcp-adres te enforcen, of te lange sessies tegen te gaan, en dat doen we dan ook niet.
Als je geregeld gedisconnect wordt, ligt dat aan de stabiliteit van je lijn. Even doorgeven dus, en ik denk dat ik een email van jou in mijn mailbox heb. :P
Tracer07
Pro Member
Pro Member

dan ist goe :) was al bang dak mss gecapped kon worden doorda de meter foute waarden gaf :) majah gok da ge het zo gelezen hebt.. ( wou het mailen me de popserver wilt ni meewerken percies ? )

np dan hier :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

bjansens schreef:
Ofloo schreef:
ditCh schreef:

Wat er daarmee bedoeld wordt is dat we users niet bewust disconnecten zoals andere providers, bv om een nieuw dhcp-adres te enforcen, of te lange sessies tegen te gaan, en dat doen we dan ook niet.
Als je geregeld gedisconnect wordt, ligt dat aan de stabiliteit van je lijn. Even doorgeven dus, en ik denk dat ik een email van jou in mijn mailbox heb. :P
klopt inderdaad heb gemailed was het gewoon beu is al meer dan een maand zo.. sinds toen die problemen begonnen..
Jethz
Plus Member
Plus Member

bjansens schreef:Als je geregeld gedisconnect wordt, ligt dat aan de stabiliteit van je lijn. Even doorgeven dus, en ik denk dat ik een email van jou in mijn mailbox heb. :P
Ik heb momenteel ook al een paar dagen gewoon disconnects terwijl ik dat de eerste 2 maand niet had. Wie of wat contacteer ik hiervoor?
netdata
Elite Poster
Elite Poster

Jethz schreef:
bjansens schreef:Als je geregeld gedisconnect wordt, ligt dat aan de stabiliteit van je lijn. Even doorgeven dus, en ik denk dat ik een email van jou in mijn mailbox heb. :P
Ik heb momenteel ook al een paar dagen gewoon disconnects terwijl ik dat de eerste 2 maand niet had. Wie of wat contacteer ik hiervoor?
Rare post :wink:

het antwoord staat er namelijk in.
Contracteer RealDSL zij zullen op hun beurt een ticket openen bij Belgacom. Die een field technieker ter plaatsen zal sturen.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:
Jethz schreef:
Rare post :wink:

het antwoord staat er namelijk in.
Contracteer RealDSL zij zullen op hun beurt een ticket openen bij Belgacom. Die een field technieker ter plaatsen zal sturen.
dat denk ik nu niet maar ze zullen wel de lijn testen vanuit belgacom en als het echt nodig is dan iemand naar u toe sturen niet??
ThaMan
Plus Member
Plus Member

LoL, inderdaad dat die customer wel niet echt accuraat is.
ik zie mezelf op een 87Gb staan (hehehe, met deze snelheid no way)
Al goed dat ik zelf de DU Meter heb draaien zodat ik het zelf wat in de gaten kan houden hoe de vork in de steel zit.

Wat ik wel weird vind is dat ik bv download tegen 90k/sec ook upload aan 3k/sec (dit was vroeger nooit het geval bij telenet) Wat upload da ding dan ?
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Correct me if I'm wrong.
Als je iets download ontvang je pakketjes. Je computer moet altijd een antwoord sturen dat hij dat pakketje heeft ontvangen anders zal de server geen volgend pakketje sturen.
Vandaar dus dat je altijd een beetje upload hebt bij je download.
Ik weet het, dit is geen proffessionele uitleg maar het zou toch in de buurt moeten komen.
netdata
Elite Poster
Elite Poster

alfadude schreef:Correct me if I'm wrong.
Als je iets download ontvang je pakketjes. Je computer moet altijd een antwoord sturen dat hij dat pakketje heeft ontvangen anders zal de server geen volgend pakketje sturen.
Vandaar dus dat je altijd een beetje upload hebt bij je download.
Ik weet het, dit is geen proffessionele uitleg maar het zou toch in de buurt moeten komen.
Nee je hebt gelijk

volgens de TCP flow moet de ontvanger per ontvangen packetje een ACK flag sturen (een bevestiging)
echter indien je echt gewoon download ga je een packetje terug sturen met de ACK flag 1 maar zonder data.
Dus gewoon een TCP header van 20 bytes

de verzender kan max maar 1500 bytes per paktetje sturen.

dus echt veel trafiek kan dat niet zijn he
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”