geen internetverbinding en toch een modem die online is

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
skynetuser
Starter
Starter

De laatste tijd heb ik problemen om een internetverbinding tot stand te brengen. Mijn modem geeft aan dat hij gesyncroniseerd is en het netwerk icoontje geeft ook aan dat alles ok is. Ik al geprobeerd met het ipconfig/release en ipconfig/renew te werken maar ook dat helpt niet altijd. Op de momenten dat ik geen internetverbinding heb kan ik geen ping sturen naar mijn modem(100.0.0.138) en kan ik ook de configuratie er niet van zien via de webbrowser. Volgens de mensen van Belgacom is er geen probleem met mijn adsl lijn, die is al getest. Hoe kan ik dit connectieprobleem oplossen ? Een kennis beweert dat een router plaatsen dit oplost ?

Werk onder windows XP sp2 en heb een speedtouch 530 modem
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Welk IP-adres heb je zelf als je dit voorhebt? Is het een 10.0.0.x ? Zoja, dan is je modem gecrasht denk ik. Ik had dit ook regelmatig eens voor met mijn 510. Die nieuwe firmware heeft dat opgelost.

Als je een 169.x.x.x IP-adres hebt, dan moet je maar eens een manueel instellen in de 10.0.0.x range en dan nog eens proberen.

Die Speedtouch 530 is trouwens een modem/router ;)
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Probeer eens: ipconfig /flushdns

Kijk ook eens naar het IP dat door ipconfig als default gateway getoond wordt, en tik dat eens in je webbrowser.
skynetuser
Starter
Starter

Ik ben niet zo thuis in het vakjargon van de IT wereld maar ik vermoed dat je met de firmware de laatste drivers van de modem bedoelt ?

De modem beschikt inderdaad over een usb aansluiting die ik momenteel gebruik en een ethernet verbinding. Als ik het goed begrijp kan ik dus mijn laptop aan deze ethernetverbinding hangen om zo een locaal netwerk te maken ? Hoe kan ik dit het eenvoudigste doen ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

skynetuser schreef:Ik ben niet zo thuis in het vakjargon van de IT wereld maar ik vermoed dat je met de firmware de laatste drivers van de modem bedoelt ?
Ongeveer, drivers zijn eigenlijk voor een PC, om een extern apparaat aan te kunnen spreken/aan te sturen.
Firmware is eerder de software IN de modem/router zélf.
skynetuser schreef:De modem beschikt inderdaad over een usb aansluiting die ik momenteel gebruik en een ethernet verbinding. Als ik het goed begrijp kan ik dus mijn laptop aan deze ethernetverbinding hangen om zo een locaal netwerk te maken ? Hoe kan ik dit het eenvoudigste doen ?
Ik gok dat het niet meer voorstelt dan wat je zelf zegt: gewoon een netwerkkabel tussen laptop en modem en met wat geluk werkt dat gewoon :-)
XInIX
Member
Member

skynetuser schreef:
De modem beschikt inderdaad over een usb aansluiting die ik momenteel gebruik en een ethernet verbinding. Als ik het goed begrijp kan ik dus mijn laptop aan deze ethernetverbinding hangen om zo een locaal netwerk te maken ? Hoe kan ik dit het eenvoudigste doen ?
Is niet of de ethernet of de USB te gebruiken?
skynetuser
Starter
Starter

Ondertussen nieuwe firmware geinstalleerd maar het probleem blijft.

Flusdns haalt ook weinig uit. Is precies dat de pc en de modem/router niet met elkaar kunnen communiceren :-(
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Beste is de aansluiting met ethernet ipv usb (met usb moet je toch nog software installeren via een cd rom) bij een ethernet aansluiting niet.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”