Bestaan de Skynet Forum Moderators dan toch?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Een tijdje terug gepost hoe je de download limiet kan 'omzeilen' op het Skynet forum (er was een vraag naar).
Vandaag ga ik eens terugkijken en wat zie ik .. jawel de post is aangepast :) Eigenlijk ben ik daar best wel blij om.. want na mijn antwoord ginder met de gouden tip voelde ik mij toch even een ezel om die gouden tip juist daar neer te zetten (als iedereen het weet en gebruikt zal skynet er iets tegen gaan doen).
Maar mijn hele uitleg is dus verwijderd :dd

WAARSCHUWING !!!

De inhoud van het forum staat onder strikte regels.
deze regels vereisen een correcte informatie en mogen niet in strijd zijn met de Belgacom en Skynet regels.

berichten zoals degene die u hier post zijn in strijd met de bovenvernoemde regels!

berichten die mensen misleiden of aanzetten tot wangedrag op eender welke methode zullen worden verwijderd.

hier valt ook het "omzeilen van de downloadlimiet" onder!
gelieve hiermee rekening te houden.

Geminium

Forum Moderator

http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=34260
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

wa was diene tip dan? Trouwens, behalve flyingdoc een jaarke geleden zijn er niet veel moderators die zich moeien ze. En ineeeeeeens, plots zien ze het.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Pi R² schreef:wa was diene tip dan? Trouwens, behalve flyingdoc een jaarke geleden zijn er niet veel moderators die zich moeien ze. En ineeeeeeens, plots zien ze het.

Volgens mij heeft er gewoon iemand op 'Stuur naar moderator' geklikt ofzo :) anders komen ze toch niet kijken denk ik ;)
Wat die tip betreft, ik heb mijn originele post nog wel ergens staan, maar ik zal eerst de andere moderators eens raadplegen of we die hier wel open en bloot zouden zetten...
NuKeM
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja, ma nee, ik kom toch meer dan genoeg toe met mijn limiet, nog nie 30 % gebruikt. Maar ik wou gewoon eens weten hoe ge dat technisch zou aanpakken. Als ge het niet wilt/moogt/kunt zeggen, mij goe :wink:
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ik had die tip gelezen en heb toen gedacht, oei...en dat in het hol van de leeuw? Mijn bescheiden mening, best niet meer plaatsen, als de SUB later eventueel officiële connecties wenst aan te knopen met BGC. :wink:
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dit is op de rand van het overtreden van onze eigen policy,
voor mij is het publiceren van zo'n dingen uit den boze.
Je kan tips geven over van alles en nog wat maar dit is
een "No Good" voor mij.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mja, we hebben er idd al intern met de mods over gediscussierd over deze topic en ja nu vind ik het el goed dat daar een mod eindelijk gereageerd heeft.. maar toch het is ergens te verdedigen om dat wel te posten. Maar daar draait het hier niet rond :p

Is wel op tijd dat ze daar reageren :D
Nen nieuwe mod blijkbaar? Nog nooit van gehoord van hem. Zal nen nieuwe zijn die nog met volle moed zich op het forum der wanorde stort :)
Daar waar vele anderen het hebben opgegeven ;-)

PiR², Flyke was idd nen goeie, maare don't forget: Code, Eraser enne onzen AYB(=Flamboy) eh :D
I love it when a plan comes together!
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Flyke komt nu en dan nog eens piepen op de meet&greet, zit waarschijnlijk in den blok nu... :-)
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Langs de andere kant begrijp ik eigenlijk niet echt goed waarom die moderatoren dat zo "illegaal" vinden. Je maakt gewoon gebruik van 2 eigenschappen van hun breedbandverbinding (die eigenschappen hebben ze bij Skynet toch zelf gekozen hé.)
- het feit dat je na 36 uur een IP-nr. wissel krijgt.
- de keuze van Skynet om het verbruikt volume te berekenen bij afsluiten van je verbinding.

En nu mag je me eens uitleggen wat hier zo "illegaal" aan is...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

haaa, gewoon de laatsten dag van de maand om 23:59 een nieuwe verbinding maken en eens 36 uurtjes goed door downloaden?

Dat is niet illegaal he. Dan moet ge 1/oneindig dagen met een volumepack toekomen of op trage verbinding. Alleen is 1 gedeelt door oneindig toevallig een enorm klein getal. Dit is geen truck of omzeilig, een beginneling die toevallig die dag zonder zijn lijn in het oog te houden dan inbelt en niet meer afsluit die doet dat ook.

Er staat nergens in dat ge strafbaar zijt als ge bv. geen X % van uw limiet download voor de zoveelste van de maand he.
Dw@rfke
Starter
Starter
Contacteer:

lol de tip is nu bist ook gegeven. mooi omzijld wel want het is niet direct gezegd. hehe :-D
Gr33tz Dw@rfke
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Pi R² schreef:haaa, gewoon de laatsten dag van de maand om 23:59 een nieuwe verbinding maken en eens 36 uurtjes goed door downloaden?

Mijn tip ging nog heel wat verder dan dat ;) Maar de mods zijn overeengekomen om hem niet openbaar te maken... dus sorry :( tis niet dat we egoistisch willen zijn ofzo, gewoon kwestie van niet in (nog) slecht(er) daglicht te komen in de ogen van Skynet. We zijn er wel voor de gebruikers, maar hier moeten we even passen als je begrijpt wat ik bedoel ;)
NuKeM
Dw@rfke
Starter
Starter
Contacteer:

Mass PM he komt het nooit openbaar op het forum maar iedereen weet het. EN als mod hebt ge zeker de "power" om zo een pm uit te voeren.
Gr33tz Dw@rfke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

No mass pm'ing. Read the rules :p

Dwarf: no can do!
Dw@rfke
Starter
Starter
Contacteer:

a mod may do anything. Damn I just had a nice thought. Mass email maybe? Or just 10pms a day after a while you will have had all the members. And i red the rules. Dont like them. i want my nice image in my signature.
LoL.
Gr33tz Dw@rfke
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

dan is het teken dat ge hier niet past he... misschien is een hackerscommunity of een warez-newsgroup iets voor u?
Dw@rfke
Starter
Starter
Contacteer:

ge zou eens moeten weten jong. hehe :-D . maar neen ik leer hier bist nog wa bij ook dus goe forum ook ze
Gr33tz Dw@rfke
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dw@rfke,

Niet off topic gaan, die limit omzeilen heeft niks met hacken te maken en die dingen horen hier niet thuis
en al vind je de rules niet leuk, je zal je er toch moeten aan houden.

Greetz
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Vermoedelijk beste oplossing: Zie opmerking van Weetgraag, en BGC niet tegen de schenen stampen :?
Goei maatjes met BGC is beter :!:
Enne, heb je geen overschot op je download dan pakje bestellen voor € 5 hé!
Mijn gedacht zo zou het Baltazar Boma zeggen :lol:

Erratum: Weetgraag ik bedoelde je bericht van 21 mei, je was me juist voor :wink:
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 04 jun 2003, 14:38, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Die nieuwe moderator doet zijn werk percies (nog) goed :)

http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=34520

Eindelijk een (goeie) actieve mod op het Skynet Forum :)
NuKeM
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De opmerking van de nieuwe mod. gaat te ver. Waar leven wij dan? In een vrij land? Als mp3 al niet meer mag neergeschreven worden?
Dan binnenkort ook niet meer dolby of zelfs niet meer Windows?
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 24 mei 2003, 07:27, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lol,

as i said: een nieuwe mod met héél véél moed om die kindertuin van Skynet op te ruimen...ergens versta ik wel dat hij in eerste instantie een beke drastisch te werk gaat en overal ingrijpt waar nodig, dat is waarschijnlijk de enige oplossing om dat forum weer alive te krijgen.. :)
Maar daar zijn we nog ver van, want aan de posts te zien is het nog altijd even erg :D

Nuja, is idd wel enigszinds drastisch dat woorden zoals stuff zouden gecencored staan... ik denk dat de policy die ze voeren maybe iets té streng is...stuff kan ook as in: my hardware stuff (cfr: switch, lancard,cables,...)??

Ik denk dat hij zich nogal slecht verwoord. Het zou een post breffen die niet geduld zou worden hier ook. Maar de manier waarop hij mod is nogal vreemd. Nu komt het idd over alsof je mp3 niet meer mag schrijven, maar eigenlijk bedoelt hij gewoon dat er geen posts meer mogen omtrent sharen van mp3 en warez toestanden....
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zouden de SUB-mods niet een dringend beginnen solliciteren bij BGC/Skynet? :-)

Het is precies nodig :-)

Nuja, ik snap Gemini's reactie, het is eigenlijk een té felle reactie op de post, maar goed, er mag ook wel eens ingegrepen worden...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nope: wij soliciteren niet. Het enige dat we vragen is dat ze dat forum van hun opdoeken en doorlinken naar ons :p j/k

Hij heeft zich beke slecht uitgedrukt denk ik. Anyway, ik bewonder de moed van die mod om in zo'n forum orde te proberen scheppen :-)

Niet iedereen zou het doen. Wie weet leest hij hier ook niet mee als guest :p
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tkan ne waal zijn ook, die zullen voor eigen gebruik wel zeggen trois-pm ofzoiets, voor alles hebben die nieuwe woorden. Misschien doen ze dat omdat ze denken dat de engelse versies de taal van de hackers en illegalen is.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Pi R² schreef:haaa, gewoon de laatsten dag van de maand om 23:59 een nieuwe verbinding maken en eens 36 uurtjes goed door downloaden?

Bad idea. Zo'n verbinding komt bij het volumeverbruik (dus op de volumeteller) van de volgende maand !
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Eerder net verbreken als je aan 9GB 999 MB zit en dan een nieuwe connectie maken, je synct dan nog aan 3,3 Mbps, en kan gedurende 36 uur dan nog profiteren van breedband... Maar in de praktijk kijken denk ik niet veel mensen hier naar, het is eerder het toevallig samenlopen van omstandigheden waarbij dit gebeurt dat voorkomt, lijkt me.

Da's dan ook geen fout of een 'hack', maar eerder een technische beperking van ADSL (je moet nl. inbellen)...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Eerder net verbreken als je aan 9GB 999 MB zit en dan een nieuwe connectie maken, je synct dan nog aan 3,3 Mbps, en kan gedurende 36 uur dan nog profiteren van breedband... Maar in de praktijk kijken denk ik niet veel mensen hier naar, het is eerder het toevallig samenlopen van omstandigheden waarbij dit gebeurt dat voorkomt, lijkt me.

Da's dan ook geen fout of een 'hack', maar eerder een technische beperking van ADSL (je moet nl. inbellen)...

Of gewoon 37 uur voor het einde van de maand een nieuwe verbinding maken en volle bak downloaden. Als je uw 9,9 gig eerder bereikt hebt, zit je anders zowieso nog een tijd op smallbad he
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

meon schreef:Eerder net verbreken als je aan 9GB 999 MB zit en dan een nieuwe connectie maken, je synct dan nog aan 3,3 Mbps, en kan gedurende 36 uur dan nog profiteren van breedband... Maar in de praktijk kijken denk ik niet veel mensen hier naar, het is eerder het toevallig samenlopen van omstandigheden waarbij dit gebeurt dat voorkomt, lijkt me.

Jep dat was dus de tip.. met een hele uitleg bij met voorbeelden enzo ;)
En... ik let er in ieder geval wel op ;)
NuKeM
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Nog één klein opmerkingske : ga nooit over een "maand"grens met een lopende verbinding. Ook al zit je al op smalband... die verbinding komt op de volumeteller van de nieuwe maand.

Ik, persoonlijk, vind dat niet echt logisch, maar soit... mijn logica is niet die van Bgc blijkbaar 8-)
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Je traffiek wordt gewoon bijgeschreven bij het verbreken van de verbinding. Als die dus in de nieuwe maand valt, dan... staat dat op rekening van de maand erna ja.

Dus tip: verbreek even voor middernacht de verbinding, wacht tot minstens 8 min over middernacht en maak dan een nieuwe connectie pas. Waarom 8 minuten? Het komt nogal voor dat je dan tóch nog in de vorige maand zit met de teller, en dan heb je helemaal niets gewonnen...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Als dat den truk is vind ik den mijnen toch beter (indien je niet over de maandgrens gaat). Als je je grote downloads doet op het einde van de maand, den 29e om 11.00 AM verbind, dan kan je tot het einde van de maand deftig surfen en op het einde downloaden. Als je halfweg de maand al op 9.9 gig zit, dan moet je nog een halve maand toekomen op smallband.

Trouwens, je kan niet echt juist op 9.9 gig afsluiten, want je weet pas hoeveel je huidige downloadstand is als je de verbinding verbroken hebt. Met wat pech zit je op 10.001 gig en dan moogt ge fluiten naar uwen download.
meon
Administrator
Administrator
Contacteer:

Tja, da's een beetje rekenen eh. En nee, ik vind uwen 'truc' minder goed. Bovendien werkt mijnen 'truc' ook telkens weer als je een volume pack bestelt, dus je kan als je het een beetje slim aanpakt meerdere malen plezier van hebben...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

maar als ge da bekijkt komt het op hetzelfde neer, alleen hebt ge met de mijne minder kans dat ge u misrekent en toch op smallband komt :P
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Contacteer:

Persoonlijk pas ik meon zijn truk dus altijd toe... ik heb een real time metertje in mijn router waar ik alles netjes mee in de gaten kan houden en dus ook een reconnect kan plannen.
Nu we hier toch over bezich zijn wou ik eens vragen of ik de enige ben die af en toe na 36uur NIET op smallband komt maar terug een 36uur sessie krijgt op full speed (dat terwijl volgens Skynet ik op smallband zit)... na die 36uur zit ik dan wel weer op smallband.
Af en toe heb ik dit dus voor, zijn er nog mensen die dit hebben (zoals gimic die het ook eens heeft gehad)?
NuKeM
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dit al opgemerkt jongens
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=35208

er komt protest op het "Official forum", ik herriner me vaag dat wij toen ook zo reageerden en dan maar zelf gestart zijn met een forum.
nostalgie???

Greetz
"Carpe Diem"
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kon het mij niet laten om hierop te reageren (officiële forum he). Kater heeft nu het zelfde gevoel als wij toen, inderdaad. Eigenlijk was ik dat gevoel al vergeten, maar nu komt het zo weer wat boven. De "goede" oude tijd...

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja, kzou zeggen, stuur kater eens ons linkje: www.userbase.be, maybe vindt hij het hier ietsje beter :p :p
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Je traffiek wordt gewoon bijgeschreven bij het verbreken van de verbinding. Als die dus in de nieuwe maand valt, dan... staat dat op rekening van de maand erna ja.

Dus tip: verbreek even voor middernacht de verbinding, wacht tot minstens 8 min over middernacht en maak dan een nieuwe connectie pas. Waarom 8 minuten? Het komt nogal voor dat je dan tóch nog in de vorige maand zit met de teller, en dan heb je helemaal niets gewonnen...

Merci voor dezen tip. Ik wist wel dat er zo iets was, maar zo precies nog niet. Uiteraard zal ik dit enkel toepassen als het niet anders kan. :wink:
Weer iets bijgeleerd.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”