Telecom- en mediabedrijf Telenet verhuurt via zijn aanbod voor digitale televisie nu ook muziekconcerten.
Tegen een prijs van 2 tot 4 euro kan de kijker zijn avond vullen met relatief recente concerten van Avril Lavigne, Moloko, Robbie Williams en Muse. E is ook een kleine bibliotheek van klassieke rockconcerten, met namen als The Beach Boys, Madness, Deep Purple en Lou Reed.
Bron: HLN
Telenet zendt à la carte muziekconcerten uit
-
- Plus Member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 14 keer
En de vrt is er ook bijna
Gisteren ondertekenden Duco Sickinghe, CEO van Telenet en Tony Mary, Gedelegeerd Bestuurder van de Vlaamse Radio- en Televisieomroep een samenwerkingsovereenkomst voor digitale televisie waardoor programma’s van de VRT ook beschikbaar zullen worden in de TV- theek van Telenet Digital TV. De overeenkomst loopt tot 1 maart 2009. Vanaf 24 oktober zullen de eerste interactieve toepassingen op Telenet Digital TV te zien zijn. Telenet is opgetogen over deze samenwerking omdat het nog eens het bewijs is van de sterkte van het interactieve digitale televisie en de mogelijkheden van dit product. Door het tekenen van de overeenkomst met de VRT heeft Telenet een digitaal TV akkoord met de grootste Vlaamse zenders. Eerder zijn al akkoorden getekend met VMMA en SBS als ook de regionale zenders voor zowel het lineair doorsturen van de zenders als voor à la carte content. Hierdoor positioneert Telenet zich als de ambassadeur bij uitstek voor interactief TV kijken in België.
Eén, Canvas en Ketnet zijn al opgenomen in het digitale basispakket van zenders, maar door deze overeenkomst zullen een aantal programma’s van de VRT ook beschikbaar worden in de TV-theek. In de TV-theek kunnen programma’s die reeds zijn uitgezonden op een heel eenvoudige manier worden besteld en terug worden bekeken, wanneer de kijker wil en hoe vaak hij wil.
Het aanbod van VRT in de TV-theek zal bestaan uit drie onderdelen :
1. De programma’s van de nieuwsdienst. De belangrijkste informatieprogramma’s van de netten (Het Journaal, Terzake, Terzake Laat en Karrewiet) zullen gratis op aanvraag te bekijken zijn.
2. De programma’s die de kijker bij de klassieke lineaire uitzending gemist heeft. Doelstelling hierbij is om alle programma’s die de VRT uitgezonden heeft tot 7 dagen verder ter beschikking te stellen voor de mediagebruiker. Dit gedeelte zal aangeboden worden via een abonnementsformule op maandbasis. VRT zal starten met een aanbod van 30 verschillende programma’s, goed voor meer dan 35 uur opvraagbare televisie per week.
3. De programma’s die het VRT-archief stap voor stap ter beschikking stelt. VRT start met het ter beschikking stellen van een beperkt aanbod uit het rijke archief aan marktconforme prijzen. Dit aanbod handelt over programma’s die niet meer in de lineaire programmering voorkomen. Er zal voorrang worden gegeven aan VRT fictie (drama en comedy) en daarna human interest, non fictie, actua en in laatste instantie entertainment.
Daarnaast zal VRT ook een reeks interactieve programma’s uitzenden waarbij de focus komt op interactiviteit die relevant is in functie van de doelgroep én toegevoegde waarde oplevert voor het programma én de kijker. VRT zal voor de introductie van zijn interactief aanbod vooral gebruik maken van grote evenementen. Bijvoorbeeld met de Grootste Belg (vanaf 24 oktober) en het Junior Eurovisie Songfestival (26 november).
Meer info:
www.telenet.be
www.vrt.be
(bron: vergelijking.be)
Gisteren ondertekenden Duco Sickinghe, CEO van Telenet en Tony Mary, Gedelegeerd Bestuurder van de Vlaamse Radio- en Televisieomroep een samenwerkingsovereenkomst voor digitale televisie waardoor programma’s van de VRT ook beschikbaar zullen worden in de TV- theek van Telenet Digital TV. De overeenkomst loopt tot 1 maart 2009. Vanaf 24 oktober zullen de eerste interactieve toepassingen op Telenet Digital TV te zien zijn. Telenet is opgetogen over deze samenwerking omdat het nog eens het bewijs is van de sterkte van het interactieve digitale televisie en de mogelijkheden van dit product. Door het tekenen van de overeenkomst met de VRT heeft Telenet een digitaal TV akkoord met de grootste Vlaamse zenders. Eerder zijn al akkoorden getekend met VMMA en SBS als ook de regionale zenders voor zowel het lineair doorsturen van de zenders als voor à la carte content. Hierdoor positioneert Telenet zich als de ambassadeur bij uitstek voor interactief TV kijken in België.
Eén, Canvas en Ketnet zijn al opgenomen in het digitale basispakket van zenders, maar door deze overeenkomst zullen een aantal programma’s van de VRT ook beschikbaar worden in de TV-theek. In de TV-theek kunnen programma’s die reeds zijn uitgezonden op een heel eenvoudige manier worden besteld en terug worden bekeken, wanneer de kijker wil en hoe vaak hij wil.
Het aanbod van VRT in de TV-theek zal bestaan uit drie onderdelen :
1. De programma’s van de nieuwsdienst. De belangrijkste informatieprogramma’s van de netten (Het Journaal, Terzake, Terzake Laat en Karrewiet) zullen gratis op aanvraag te bekijken zijn.
2. De programma’s die de kijker bij de klassieke lineaire uitzending gemist heeft. Doelstelling hierbij is om alle programma’s die de VRT uitgezonden heeft tot 7 dagen verder ter beschikking te stellen voor de mediagebruiker. Dit gedeelte zal aangeboden worden via een abonnementsformule op maandbasis. VRT zal starten met een aanbod van 30 verschillende programma’s, goed voor meer dan 35 uur opvraagbare televisie per week.
3. De programma’s die het VRT-archief stap voor stap ter beschikking stelt. VRT start met het ter beschikking stellen van een beperkt aanbod uit het rijke archief aan marktconforme prijzen. Dit aanbod handelt over programma’s die niet meer in de lineaire programmering voorkomen. Er zal voorrang worden gegeven aan VRT fictie (drama en comedy) en daarna human interest, non fictie, actua en in laatste instantie entertainment.
Daarnaast zal VRT ook een reeks interactieve programma’s uitzenden waarbij de focus komt op interactiviteit die relevant is in functie van de doelgroep én toegevoegde waarde oplevert voor het programma én de kijker. VRT zal voor de introductie van zijn interactief aanbod vooral gebruik maken van grote evenementen. Bijvoorbeeld met de Grootste Belg (vanaf 24 oktober) en het Junior Eurovisie Songfestival (26 november).
Meer info:
www.telenet.be
www.vrt.be
(bron: vergelijking.be)