Hey,
tegen de avond aan zakt mijn snr tot onder de acht dB (overdag rond de 12). Ik heb al gebeld naar de helpdesk voor een oplossing, kreeg een nieuwe modem, maar dat loste ni veel op.
Wat zijn jullie snr waardes en wat is een goede waarde?
Wat is het verschil tussen local en remote snr?
http://home.scarlet.be/~jm090441/scarlet.JPG
Alvast bedankt!
local snr waarde
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
snr is de verhouding in ontvangststerkte tussen het gewenste signaal en achtergrondruis.Block schreef:Wat zijn jullie snr waardes en wat is een goede waarde?
Wat is het verschil tussen local en remote snr?
Alsof je in een menigte pratende mensen luistert naar 1 stem.
De verhouding in sterkte tussen die ene stem en al die andere pratende mensen is de Signaal to Noise Ratio in db.
Local snr is hoe jij het signaal van de centrale ontvangt, remote hoe de centrale jouw signaal ontvangt.
Je ziet die waarde afnemen naarmate er meer adsl modems online komen 'savonds.
Dit ontstaat omdat er altijd wat 'overspraak' plaats vindt tussen de verschillende aderparen in een kabel.
Op zich is zes tot acht nog een goed bruikbare waarde. Het wordt moelijker wanneer daar impulsstoringen bijkomen.
Een oplossing kan zijn dat Scarlet aan Belgacom vraagt jou een ander aderpaar toe te wijzen.
Maar wat voor problemen heb je? disconnects, packetloss?
Indien je uw PC maar op 1 plaats gebruikt, bijvoorbeeld een desktop op één bureau)
Kan je dit eens proberen.
Aan het overgave punt waar Belgacom de lijn in je woning brengt vertrekt je met uw lijn
Rechts kort bij je PC plaats je de Tel. doos dan spelen je andere tel. toestellen geen rol meer.
Pas gewoon het schema toe. In mijn geval thuis is deze afgeschermde kabel ca. 13 meter tot kort bij mijn PC (modem)
Ook zie ik in een andere thread dat je een USB stick gebruikt, het zou wel eens kunnen dat de voeding welke je USB poorten verzorgen deze de nodige milliampère niet kunnen leveren en zo je modem syncverlies heeft.
Als de netspanning dan ook nog iets daalt kan dat al voldoende zijn.
Maar eerder dus toch een fout als je belt (oproept) of heb je dat ook als er een belsignaal binnenkomt?
Kan je dit eens proberen.
Aan het overgave punt waar Belgacom de lijn in je woning brengt vertrekt je met uw lijn
Rechts kort bij je PC plaats je de Tel. doos dan spelen je andere tel. toestellen geen rol meer.
Pas gewoon het schema toe. In mijn geval thuis is deze afgeschermde kabel ca. 13 meter tot kort bij mijn PC (modem)
Ook zie ik in een andere thread dat je een USB stick gebruikt, het zou wel eens kunnen dat de voeding welke je USB poorten verzorgen deze de nodige milliampère niet kunnen leveren en zo je modem syncverlies heeft.
Als de netspanning dan ook nog iets daalt kan dat al voldoende zijn.
Maar eerder dus toch een fout als je belt (oproept) of heb je dat ook als er een belsignaal binnenkomt?

- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 133 keer
Die scarlet one gebruikt geen usb maar ethernet, die stick ligt er al weer uit.
De disconnect komt wel degelijk door te lage local snr, de aansluiting is perfect zoals uw plannetje, en is gecontroleerd en goed bevonden door scarlet-technieker.
Hetgeen ik aan twijfelde was of het technisch uit te leggen was dat mijn snr van 14 overdag naar 7 'savonds terugvalt.
De disconnect komt wel degelijk door te lage local snr, de aansluiting is perfect zoals uw plannetje, en is gecontroleerd en goed bevonden door scarlet-technieker.
Hetgeen ik aan twijfelde was of het technisch uit te leggen was dat mijn snr van 14 overdag naar 7 'savonds terugvalt.
Idd, Limburg, ook als er s'avonds meerder ADSL gebruikers online komen heb je meer interferenties tussen de aders in een bundel. (of indien je met meerdere ADSL gebruikers in die bundel op dezelfde voeding zit)Limburg schreef:Op zich is zes tot acht nog een goed bruikbare waarde. Het wordt moelijker wanneer daar impulsstoringen bijkomen.
Een oplossing kan zijn dat Scarlet aan Belgacom vraagt jou een ander aderpaar toe te wijzen.
Inderdaad kan een ander paar met dikkere diameter een oplossing zijn.
bvb. 0,6 ipv. 0,4
Of indien je in een bundel kan geplaatst worden waar enkel jij alleen inzit als ADSL gebruiker.
(dit hebben ze (Belgacom) voor mij gedaan voor enkele dagen)

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
0.6mm is 'voedingskabel' zoals Belgacom dat noemt.Blue-Sky schreef:Inderdaad kan een ander paar met dikkere diameter een oplossing zijn. bvb. 0,6 ipv. 0,4
Daar kun je inderdaad grotere afstanden mee overbruggen. Maar ze zijn niet altijd voorhanden. Wat betreft de overspraak geeft dit geen oplossing.
In het verleden zijn de kabels naar de kleinere dorpen vaak met die 0.6mm gebruikt omdat de afstanden vaak groter waren dan de maximale 4.5km om zodanig toch een goed signaal over te houden.
Ik ben zo'n gelukkige die 0.6mm gebruikt.
Met een afstand van 5.4km heb ik daardoor een prima adsl verbinding, terwijl dat met gewone 0.4mm marginaal zou zijn.