rf power en rf quality

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

ik heb een dvb-t usb stick om tv te kijken op pc. Maar wat zijn goei waarden? die usb-stick springt al op groen bij 10 % maar dan is het beeld nog verre van goed/vlot.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Provider

Hoe bedoel je niet goed? Ik denk ook niet dat het zo'n goed idee is om voor dergelijke zaken voor een USB oplossing te kiezen.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:
Provider

andy-dsl schreef:Hoe bedoel je niet goed? Ik denk ook niet dat het zo'n goed idee is om voor dergelijke zaken voor een USB oplossing te kiezen.
Moet kunnen mits USB2. Ik heb hier zo'n pinacle box voor analoge TV naar mpeg 2 te krijgen en die werkt ook goed via USB2
Block
Erelid
Erelid
Provider

In theorie zou in het Belgie zelfs op usb1 moeten werken ;) Ik denk niet vrt uitzend op meer dan 1 MB/s.

Ik had het dus over de ontvangst zelf van de antenne.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:
Provider

Block schreef:In theorie zou in het Belgie zelfs op usb1 moeten werken ;) Ik denk niet vrt uitzend op meer dan 1 MB/s.

Ik had het dus over de ontvangst zelf van de antenne.
DVB-T is gewoon mpeg 2, dus dat zal minstends 2 mbps zijn. (en dan is het nog prut zie dit artikel ) en aangezien op dit netwerk enkel de 2 zenders van de VRT zitten + wat radio kunnen ze 19 mbps verdelen, dus zouden ze zelfs tot 8 mbps per TV kanaal kunnen gebruiken
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Provider

Moet kunnen mits USB2. Ik heb hier zo'n pinacle box voor analoge TV naar mpeg 2 te krijgen en die werkt ook goed via USB2
Zou in principe ook moeten kunnen. Helaas in de praktijk is dit niet het geval. Bij mijn nonkel bijvoorbeeld. Die had een DV camera die hij via USB2 op zijn PC wilde aansluiten om zo zijn videos te monteren. Afspelen geen probleem tot hij het naar MPeg wilde opnemen. Resultaat: qualiteitsverlies en framedrops. Heb het toen via Fireware aangesloten en alles werkte. Hoe gebeurd die verwerking via die USB stick? Probeer ook eens na te gaan of je idd niet in een gebied woont waar DVB-T niet goed te ontvangen is want die zijn er nog steeds.
Block
Erelid
Erelid
Provider

werkt op een andere pc prima, had dus niets met usb stick zelf te maken. dvb-t + bijgeleverde software eist blijkbaar wel zeer veel resources.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”