Wij werken met windows 2000 server, waarop exchange server geïnstalleerd is.
In onze interne mailinglist staan momenteel 150 personen (melden allemaal ergens aan aan het domein).
Deze lijst wordt veel te uitgebreid.
Nu is mijn vraag hoe kan ik zoals in windows verkenner een soort van mappenstructuur creeren in de interne mailinglijst, zodat er bv een mapje administratie bestaat en wanneer men hierop klikt men alle namen van de administratie te zien krijgt.
bij voorbaat dank voor uw reactie
Exchange server - outlook
-
- Starter
- Contacteer:
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Overschakelen naar windows 2003 server[email protected] schreef:Wij werken met windows 2000 server, waarop exchange server geïnstalleerd is.
In onze interne mailinglist staan momenteel 150 personen (melden allemaal ergens aan aan het domein).
Deze lijst wordt veel te uitgebreid.
Nu is mijn vraag hoe kan ik zoals in windows verkenner een soort van mappenstructuur creeren in de interne mailinglijst, zodat er bv een mapje administratie bestaat en wanneer men hierop klikt men alle namen van de administratie te zien krijgt.
bij voorbaat dank voor uw reactie

Active Directory heeft deze dingenen aan boord !
Voor win 2000 zal ook wel zo iets bestaan maar geen idee
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Prodata, bedoel je nu OU's, want die zitten toch ook in Windows Server 2000?
Bij ons in de telefoonlijst staan meer dan 2000 namen, da's toch geen probleem?
En dan nog, overschakelen naar 2003 lost volgens mij niets op, want ik zie geen opties om in het adresboek een soort groepering toe te passen ...
Bij ons in de telefoonlijst staan meer dan 2000 namen, da's toch geen probleem?
En dan nog, overschakelen naar 2003 lost volgens mij niets op, want ik zie geen opties om in het adresboek een soort groepering toe te passen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
waarom zou je willen groeperen?? Er is toch de GAL (Global Address List) waar je gewoon kan searchen naar (een deel van de) naam van de persoon die je zoekt??
Wil je mailen naar een heel departement dan maak je toch distribution lists aan met deze users in? Dan kan je bv mailen naar MGT-group ofzo (ook deze zullen in je GAL te vinden zijn, net als namen).
Als deze distribution-groupnaam in je "Send To" veld ingevuld is verschijnt er trouwens zo'n "plusje" voor, dat je de group kan "uitvouwen" en alle members ziet naarwaar de mail verstuurd zal worden! (zie screenshot)
Wil je mailen naar een heel departement dan maak je toch distribution lists aan met deze users in? Dan kan je bv mailen naar MGT-group ofzo (ook deze zullen in je GAL te vinden zijn, net als namen).
Als deze distribution-groupnaam in je "Send To" veld ingevuld is verschijnt er trouwens zo'n "plusje" voor, dat je de group kan "uitvouwen" en alle members ziet naarwaar de mail verstuurd zal worden! (zie screenshot)
Laatst gewijzigd door NickG 18 okt 2005, 10:36, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
Dat klopt niet helemaalNickG schreef:waar je gewoon kan searchen naar (een deel van de) naam van de persoon die je zoekt??

Je kan niet zoeken op substrings. Ik vind m'n zelfgemaakt telefoonlijstje dan handiger

vb: "Jan van den Vlieger" -> zoeken op "Vlieger" geeft geen resultaat.
In mijn ding dus wél

-
- Elite Poster
Toch wel, sinds Outlook 2003 kan je zoeken op substrings (zelfs ism Exchange 2000). Als ik bv zoek op "ick" dan komt mijn naam wel tevoorschijn (aangezien die Nick) is...
Als ik zou zoeken op "Vlieger" dan zou Jan vd Vlieger zeker ook gevonden worden
Als ik zou zoeken op "Vlieger" dan zou Jan vd Vlieger zeker ook gevonden worden

Laatst gewijzigd door NickG 18 okt 2005, 10:38, in totaal 1 gewijzigd.
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik bedoel het volgende:

In de linker kolom kan je toch groepen aanmaken en hier users in slepen?
Vermits je outlook kan koppelen met AD kan je toch perfect users manage.
Ik vermoed dat dit ook wel in win 2000 kan maar heb hier geen ervaring mee...

In de linker kolom kan je toch groepen aanmaken en hier users in slepen?
Vermits je outlook kan koppelen met AD kan je toch perfect users manage.
Ik vermoed dat dit ook wel in win 2000 kan maar heb hier geen ervaring mee...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
idd, ook in een 2000 AD omgeving kan je distribution groups maken. Hierin kan je dan members steken en zoals ik al zei zal deze distribution group ook in de GAL terechtkomen en zal er dus gemaild worden naar alle members...
Net wat ik zei dus, Prodata
Zie hieronder een screenshot van de properties van een distribution group
Net wat ik zei dus, Prodata

Zie hieronder een screenshot van de properties van een distribution group
- meon
- Administrator
Volgens mij bertkoolen naar een manier om zijn address book mooi te organiseren en niet zozeer om DL's te maken...
En je wilt eindegebruikers toch niet de AD-snap-in gaan geven?
In Windows 2000 kon je de AD nog in je network neighbourhood zien, in XP hebben ze die weer weggehaald .. Waarom
En ik kan in Outlook 2003 in een Exchange 2003-omgeving blijkbaar niet op substrings zoeken (ook niet in het zoekvenster).
En je wilt eindegebruikers toch niet de AD-snap-in gaan geven?
In Windows 2000 kon je de AD nog in je network neighbourhood zien, in XP hebben ze die weer weggehaald .. Waarom

En ik kan in Outlook 2003 in een Exchange 2003-omgeving blijkbaar niet op substrings zoeken (ook niet in het zoekvenster).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
Ik kan dat dus wel, kijk maar... Ik zoek op Joh en alle namen met Joh komen er! Als ik zoek op an komen er mensen die An noemen maar ook mensen die Johan noemen... Raar dat dat bij jou niet lukt...meon schreef:En ik kan in Outlook 2003 in een Exchange 2003-omgeving blijkbaar niet op substrings zoeken (ook niet in het zoekvenster).