Hallo,
Ik heb op zoek naar hetvolgende:
een wireless adsl modem/router die:
-adsl2 ready is
-waarbij je het wireless gedeelte kan uitschakelen (ik gebruik dat toch enkel in de zomer als ik op terrasje zit)
-en dus liefst minstens 4 LAN aansluitingen (liefst 1 Gbps, maar hoeft niet)
-dyndns ondersteunt
-een printserver bevat
-(liefst nog met firewall)
Iemand een idee? want ik ben het nog niet echt tegengekomen. (en liefst niet te duur en verkrijgbaar ergens in .be)
groeten,
Nob
Wireless modem/router adsl2 ready?
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Wat jij nodig hebt is....Nob schreef:Hallo,
Ik heb op zoek naar hetvolgende:
een wireless adsl modem/router die:
-adsl2 ready is
-waarbij je het wireless gedeelte kan uitschakelen (ik gebruik dat toch enkel in de zomer als ik op terrasje zit)
-dyndns ondersteunt
-een printserver bevat
Iemand een idee? want ik ben het nog niet echt tegengekomen. (en liefst niet te duur en verkrijgbaar ergens in .be)
groeten,
Nob
Een ADSL2+ modem waarachter je een Linksys WRT54G deze draait een linux kernel, en hiervoor vind je oplosingen zoals openWRT deze kan allees maar draait geen GIGABIT
Wat wens je eigenlijk uit te geven.
Ik hoop dat je beseft dat zulk toestel WIFI ADSL2+ GIGABIT erg veel geld gaat kosten moest het bestaan....
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Een SMC routerke, ik heb één met al die specificaties maar zonder printserver. Maaaaaar gelukkig bestaat er één met printserver. Ik ben erg tevrede van die SMC. En wanneer EDPnet volgend jaar de adsl2+ rollout doet volg ik lekker mee 
http://www.smc.com/
Ik zie dat hun adsl2+ model met printserver nog nie uit is, op hun newsletter zal ie binnenkort beschikbaar zijn zeggen ze.
Ge kunt die bestellen bij mij als ge wilt (winkel in Moeskroen en Oostende, opsturen mogelijk met dat ge in Merchtem woont) als ge de prijs wilt pm me ff.

http://www.smc.com/
Ik zie dat hun adsl2+ model met printserver nog nie uit is, op hun newsletter zal ie binnenkort beschikbaar zijn zeggen ze.
Ge kunt die bestellen bij mij als ge wilt (winkel in Moeskroen en Oostende, opsturen mogelijk met dat ge in Merchtem woont) als ge de prijs wilt pm me ff.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
ZyXEL heeft zo'n toestel met alles wat gij zegt, maar die heeft maar 100 mbit, geen gigabitethernet en geen printserver.
Ik heb vorige week in .nl nog zo'n toestel geïnstalleerd. Is ook VoIP voorbereid, dus ge kunt uw telefoontoestel daar in prikken en dan over IP mee bellen.
Ik zoek het typenummer, maar ik vind het niet. Was een installatiepakket van Tiscali en daar noemen ze het de "Multi-PC modem Telefonie draadloos uitgebreid". Van wat ik vind kost het beestje € 169 (maar daar zit wel nog een USB-wlan-stick bij ook).
En de printserver kunt ge nog oplossen door een Axis printserverke op uw printer te hangen.
Ik heb vorige week in .nl nog zo'n toestel geïnstalleerd. Is ook VoIP voorbereid, dus ge kunt uw telefoontoestel daar in prikken en dan over IP mee bellen.
Ik zoek het typenummer, maar ik vind het niet. Was een installatiepakket van Tiscali en daar noemen ze het de "Multi-PC modem Telefonie draadloos uitgebreid". Van wat ik vind kost het beestje € 169 (maar daar zit wel nog een USB-wlan-stick bij ook).
En de printserver kunt ge nog oplossen door een Axis printserverke op uw printer te hangen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
De Philips draadloos modem/router, te koop bij belgacom past zich automatisch aan adsl, adsl2 of adsl2+
nu aan 59 € denk ik ...
klik hier om het model te zien
edit:voor de pietjes precies op het forum, dit model is Zonder PRINT server
(wil alleen maar die modem/router promoten) 

edit:voor de pietjes precies op het forum, dit model is Zonder PRINT server

Laatst gewijzigd door Patje 08 okt 2005, 22:58, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Lees eens wat beter zeg, er moet ook een USB printserver opzitten.patje schreef:De Philips draadloos modem/router, te koop bij belgacom past zich automatisch aan adsl of adsl2+nu aan 59 € denk ik ...
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
LINKSYS WAG54GV2 alleen heeft die geen printserver wrt heeft ook geen printserver dacht ik..
http://www1.linksys.com/international/p ... 2&ipid=667
dit model is geschikt voor adsl/adsl2/adsl2+ en kan 25mbit aan... en word ook ondersteund door openwrt .. wel is nog in dev fase maar denk dat het niet lang meer gaat duren
voor het van beta naar .. stable gaat
http://openwrt.org/AR7Port
http://www1.linksys.com/international/p ... 2&ipid=667
dit model is geschikt voor adsl/adsl2/adsl2+ en kan 25mbit aan... en word ook ondersteund door openwrt .. wel is nog in dev fase maar denk dat het niet lang meer gaat duren

http://openwrt.org/AR7Port
Het lijkt mij dat je één van bovengenoemde oplossingen moet nemen, printserver laat vallen (of apart bijkoopt) en een gigabit switch er bij neemt. Ik denk dat je dan het goedkoopst zal uitkomen. Tenzij je een esthetisch verantwoord doosje wil
.

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
ik heb nu die wag54g alles zit erin maar heb me toch mispakt volgende keer neem ik alles appart dan als er iets verandert hoef ik niet direct alles te veranderen voor de rest is het een vrij goed toestel .. firmware moet wat bijgewerkt worden maar dat moeten ze allemaal tegenwoordig.. maar moet wel zeggen dat linksys er werk van maakt..
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Ofloo, die heeft inderdaad spijtig genoeg geen printserver, voor de rest ziet die mij er wel goed uit. (ik wil graag alles ineen, want ik heb hier al genoeg draden enzo liggen)
Ik denk da'k wat ga wachten op de SMC met adsl2.
Ken, kan je me is een richtprijs doorpm'en aub?
greetz,
Nob
Ik denk da'k wat ga wachten op de SMC met adsl2.
Ken, kan je me is een richtprijs doorpm'en aub?
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
En waar juist staat er in Nob zijn post dat er een USB printserverke moet opzitten?Ken schreef:Lees eens wat beter zeg, er moet ook een USB printserver opzitten.patje schreef:De Philips draadloos modem/router, te koop bij belgacom past zich automatisch aan adsl of adsl2+nu aan 59 € denk ik ...
Schieten is makkelijk, raken des te moeilijker.
Nob schreef: adsl2 ready is
-dyndns ondersteunt
-een printserver bevat
- Nob
- Erelid
Mm seal, sorry, ik had het er niet expliciet bijgezet, maar het zou wel een USB printserver moeten zijn. (mijn brother HL1440werkt met USB)
greetz,
Nob
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
- Nob
- Erelid
Ok, iets gevonden dat aan de specificaties voldoet. (en ook nog is VoIP
)
Iemand ervaring hiermee? SMC7908VoWBRA
Of is er ondertussen al iets beter uit? (want het schijnt al redelijk "oud" ondertussen)
greetz,
Nob

Iemand ervaring hiermee? SMC7908VoWBRA
Of is er ondertussen al iets beter uit? (want het schijnt al redelijk "oud" ondertussen)
greetz,
Nob
- Mr.V
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Bekijk deze router van US robotics eens: usr9108
Deze kan alles wat je opnoemt, heeft ook een linux kernel, enz....
Ik Gebruik hem sinds kort bij mijn thuis, en ik moet zeggen: "schitterend toestel!"
(134,88 euro betaald)
Deze kan alles wat je opnoemt, heeft ook een linux kernel, enz....
Ik Gebruik hem sinds kort bij mijn thuis, en ik moet zeggen: "schitterend toestel!"

(134,88 euro betaald)
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 246 keer
- Bedankt: 102 keer
Gewoon bij de parameters van de modem, zie hier onderSvekke schreef:Waar heb je gevonden dat deze ook geschikt is voor ADSL2(+)?patje schreef:De Philips draadloos modem/router, te koop bij belgacom past zich automatisch aan adsl, adsl2 of adsl2+![]()

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Wel de nieuwste firmware nodig, kost momenteel 39€, normaal 99€patje schreef:De Philips draadloos modem/router, te koop bij belgacom past zich automatisch aan adsl, adsl2 of adsl2+nu aan 59 € denk ik ...
edit:voor de pietjes precies op het forum, dit model is Zonder PRINT server(wil alleen maar die modem/router promoten)
- Nob
- Erelid
Als ik die met VoIP neem, kan je dat ding dan instellen dat hij bvb na 5 keer rinkelen doorschakelt naar je GSM?
Of bvb dat ik met GSM (via een code) bel naar mijn VoIP nummer en dan via die VoIP naar (ik zeg maar wat) Afghanistan?
En iemand nog zo van die leuke ideetjes?
(kan ik bvb naar een skype gebruiker bellen dan?)
greetz,
Nob
Of bvb dat ik met GSM (via een code) bel naar mijn VoIP nummer en dan via die VoIP naar (ik zeg maar wat) Afghanistan?
En iemand nog zo van die leuke ideetjes?
(kan ik bvb naar een skype gebruiker bellen dan?)
greetz,
Nob