Onder computerspelkarakters in het strategiespel World of Warcraft is een dodelijke ziekte uitgebroken. Spelers hebben de besmettelijke bloedziekte (Corrupted Blood) uit een recent toegevoegd speelniveau (level) weten te smokkelen. De plaag lijkt moeilijk te stoppen.
Wie in het nieuwe level het gevecht aangaat met ene Hakkar, raakt besmet. De ziekte richt zoveel schade aan dat alleen gevorderde spelers kans maken om te overleven. Wat de ziekte nog destructiever maakt, is dat spelers die bij besmette deelemers in de buurt komen ook geïnfecteerd kunnen raken en dat ook computergestuurde schepsels ziek kunnen worden.
De BBC meldde vrijdag op basis van ervaren spelers dat het onduidelijk is of ontwikkelaar Blizzard dit scenario bewust heeft ontwikkeld. Het is de vraag of de maker de ziekte nog onder controle heeft.
Al duizenden spelers zouden zijn getroffen. Blizzard stelt dat er wereldwijd vier miljoen mensen zijn die World of Warcraft spelen.
Corrupted Blood is niet de eerste uitbraak van een virtuele ziekte. Vijf jaar geleden waarde een dodelijke infectie rond in het populaire spel The Sims.
Bron: BBC, Telegraaf
Dodelijke infectie treft computerspelkarakters
-
- Elite Poster
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
hoewel dit grappig en interessant is, is het duidelijk dat de makers ten allen tijde de ziekte onder controle kunnen houden. Mss dat ze zo'n effect niet verwacht hadden, maar uiteindelijk is de ziekte niets meer dan een stuk code, een tabel in een DB of iets dergelijks, als ze willen kunnen ze dus makkelijk de ziekte bedwingen. Feit is dat het natuurlijk niet realistisch overkomt, als de ziekte ineens "verdwenen" is, dus daarom zullen ze wss ook niet de code er gewoon weer uithalen. Niet omdat ze niet kunnen, maar omdat het gewoon nog niet echt noodzaak is.
Of zie ik dit weer te simpel?
Of zie ik dit weer te simpel?