Ik weet dat dat hier al ter sprake gekomen is, maar ik wil wel nog iets kwijt.
Zou het niet beter zijn om bij aktivering van je account bij realdsl ook onmiddelijk wat meer info te verschaffen ivm het aanvragen van je domeinnaam.
Ik bedoel hiermee ook echt een fantsoenlijke uitleg over het hoe,waar en wat te kiezen.
Ikzelf ben al geen leek en heb nog moeten bellen voor een en ander.
Dan vraag ik me af hoe een andere die minder vertrouwd zijn met dit gegeven, dat moeten oplossen.
Als me nu al eens een fantsoenlijke uitleg krijgt via mail, dan bespaart dat aan beide zijden al een hoop ergernis.
greetz
Domeinnaam aanvragen
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Het zou heel leuk zijn, en veel klantvriendelijker, als jullie nieuwe klanten een brief (of desnoods een mail) zouden sturen met al die informatie, en een woordje uitleg over de configuratie en instellingen van de modem. En dat geldt voor alle klanten, niet enkel voor klanten die er iets minder vanaf weten.
Blijkbaar zijn er toch nog die dezelfde mening hebben.
Volgens mij zjin ze er vergeten bij te denken dat als je als ISP wil fungeren, je niet alleen de specialisten en kenners over de vloer krijgt.
Een rasechte leek zal realdsl zeker (nog niet) kennen maar dat zal niet lang duren.
je hebt zoiets als mond aan mond reclame en dat brengt dan weer andere klanten aan waaronder op een moment zeker en vast rasechte leken.
Volgens mij zjin ze er vergeten bij te denken dat als je als ISP wil fungeren, je niet alleen de specialisten en kenners over de vloer krijgt.
Een rasechte leek zal realdsl zeker (nog niet) kennen maar dat zal niet lang duren.
je hebt zoiets als mond aan mond reclame en dat brengt dan weer andere klanten aan waaronder op een moment zeker en vast rasechte leken.
Ik denk niet dat ze op leken zitten te wachten, ze mikken op ervaren gebruikers die geen hulp nodig hebben en veel trafiek genereren. Dat het netwerk dat niet aankan, daar was vooraf weinig rekening mee gehouden.
Als leken unlimited download willen, zou ik ze naar Versatel sturen, daar heb je tenminste gegarandeerd 1Mbit en het is goedkoper.
Als leken unlimited download willen, zou ik ze naar Versatel sturen, daar heb je tenminste gegarandeerd 1Mbit en het is goedkoper.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Maakt niet uit. Ook een ervaren gebruiker heeft bepaalde basisinformatie nodig, en die krijg je nu enkel en alleen door er zelf achter te gaan zoeken (bellen/email/forum). Dat is alles behalve klantvriendelijk, ook voor ervaren gebruikers.Perkele schreef:Ik denk niet dat ze op leken zitten te wachten, ze mikken op ervaren gebruikers die geen hulp nodig hebben en veel trafiek genereren.
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Perkele schreef:Ik denk niet dat ze op leken zitten te wachten, ze mikken op ervaren gebruikers die geen hulp nodig hebben en veel trafiek genereren.
Goed, ik ben nu niet echt een leek, maar wist ook wel niet waar ik mijn domeinnaam moest registreren...
HOE dat ik dat moet doen dat weet ik wel ong. maar WAAR???
Nergens op de site, of ergens anders dan ook vind je terug dat je kan inloggen op de site van cheapass.be
Dit is basis informatie.
Ik zelf werk bij een hostingsfirma.
Ook wij richten ons op de meer ervaren gebruikers...
Maar als we een nieuwe hosting aanmaken wordt er automatisch een mail gegenereerd met alle informatie in die nodig is.
dwz
- Login
- Passwd
- FTP site
- Hoe en wat?
Ik vind dit basis informatie.
En overigens je steekt er wat tijd in in het maken van een goede geinformeerde mail.
Maar het wint
je zal minder telefoons krijgen dan nu omdat de klant niet hoeven te bellen, hoe moet ik dat doen, hoe moet ik dit doen.
Vergelijk et als volgt, men verkoopt jou een auto en die auto is voor gevorderde autobestuurders, zij geven nauwlijks tot geen service op de auto.
Goed je bent een ervaren autobestuurder dus besluit de auto te kopen.
Nu heb je een ervaren autobesturder alsook een goede auto.
Nu dien je echter nog naar spanje te rijden, maaaaar je weet helemaal de weg niet
begin dan maar he, zonder kaart, zonder GPS zonder....
Dus hoe ervaren iemand ook mag zijn, als je de BASIS niet krijgt is het erg moeilijk...
Staat klantvriendelijk wel in hun woordenboek? In dit forum las ik dat ze oa:BMaster schreef:Ook een ervaren gebruiker heeft bepaalde basisinformatie nodig, en die krijg je nu enkel en alleen door er zelf achter te gaan zoeken (bellen/email/forum). Dat is alles behalve klantvriendelijk, ook voor ervaren gebruikers.
- Onbeleefd zijn aan de telefoon
- Telefoon 2 dagen niet opnemen
- Beloven terug te bellen en het niet doen.
- Emails niet beantwoorden
- Basisinformatie niet direct geven
Mede met het feit dat hun netwerk de hoeveelheid data niet aankan, wijst erop dat ze totaal onvoorbereid zijn. Ik hoop voor hen dat ze juridisch wel voorbereid zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Erg zeker zijn ze volgens mij toch niet van hun zaak. Getuige het feit dat na een kleine "opmerking" op UB de site al meteen werd aangepast.
Kan natuurlijk ook duiden op het feit dat ze gewoon userfriendly willen zijn, daar spreek ik me (voorlopig) nog niet over uit. Ik geef ze voorlopig nog even het voordeel van de twijfel, de toekomst zal uitwijzen of ze de A2F toer zullen opgaan of niet...
Kan natuurlijk ook duiden op het feit dat ze gewoon userfriendly willen zijn, daar spreek ik me (voorlopig) nog niet over uit. Ik geef ze voorlopig nog even het voordeel van de twijfel, de toekomst zal uitwijzen of ze de A2F toer zullen opgaan of niet...
Nu vind het inderdaad niet correct heb al 5 emails verstuurd,met simpel de vraag wat de account gegevens zijn voor webhosting,ftp enz.En idd wat ik moet doen.
Ze zouden teminste de basisinformatie moeten geven en teminste automatisch voor de abbonementen de credits toekennen
Als je het letterlijk wilt nemen komen ze het contract niet na van hun zijde en kan je het verbreken.Want je krijgt niet waar je voor betaald.
Ze zouden teminste de basisinformatie moeten geven en teminste automatisch voor de abbonementen de credits toekennen
Als je het letterlijk wilt nemen komen ze het contract niet na van hun zijde en kan je het verbreken.Want je krijgt niet waar je voor betaald.
@ Braincel: Als je het contract wilt verbreken zal je toch wel iets gegrondere argumenten op tafel moeten leggen hoor. t'Is niet dat ze je het weigeren ofzo. Het zou inderdaad wel beter zijn als ze het allemaal netjes op hun website plaatsen, dan heeft die kerel op de helpdesk ook wat anders te doen dan telefoontjes daaromtrent te beantwoorden. Wat de productiviteit ook ten goede zal komen.
Heb 2 mailtjes verstuurd en 2 maal gebeld en het is vandaag in orde gekomen. Ik kreeg er zelfs nog verontschuldigingen bij omdat ie het niet direct had gedaan.
Heb 2 mailtjes verstuurd en 2 maal gebeld en het is vandaag in orde gekomen. Ik kreeg er zelfs nog verontschuldigingen bij omdat ie het niet direct had gedaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
cheapass is volgens mij ook niet erg betrouwbaar. Ik probeerde net een paar credits aan te schaffen (3 euro om eens te testen hoe alles werkt is niet veel), dus ik stuur m'n sms naar hun nummer, maar krijg geen antwoord. Dan stuur ik een mail naar [email protected] (op goed geluk - er staat geen contactinfo op hun site), er m'n mailserver zegt me:
"deferral: Sorry,_I_couldn't_find_any_host_by_that_name._(#4.1.2)/"
Interessant... Ander en beter! Realroot is goed bezig met klanten weg te jagen op die manier als je het mij vraagt.
"deferral: Sorry,_I_couldn't_find_any_host_by_that_name._(#4.1.2)/"
Interessant... Ander en beter! Realroot is goed bezig met klanten weg te jagen op die manier als je het mij vraagt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
nu nog mooier. De mailserver van cheapass neemt geen mails aan voor cheapass:
<[email protected]>: 83.217.87.198 does not like recipient.
Remote host said: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
Giving up on 83.217.87.198.
<[email protected]>: 83.217.87.198 does not like recipient.
Remote host said: 553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)
Giving up on 83.217.87.198.
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
nu nog juist ervoor zorgen dat als ze iets terug als open verklaren, het effectief bruikbaar wordt ==> zie ftpBMaster schreef:cheapass is volgens mij ook niet erg betrouwbaar. Ik probeerde net een paar credits aan te schaffen (3 euro om eens te testen hoe alles werkt is niet veel), dus ik stuur m'n sms naar hun nummer, maar krijg geen antwoord. Dan stuur ik een mail naar [email protected] (op goed geluk - er staat geen contactinfo op hun site), er m'n mailserver zegt me:
"deferral: Sorry,_I_couldn't_find_any_host_by_that_name._(#4.1.2)/"
Interessant... Ander en beter! Realroot is goed bezig met klanten weg te jagen op die manier als je het mij vraagt.

& het lijkt daar idd een eeuwigheid te duren eer er iets veranderd

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Probeer [email protected] eens.
Plesk gaat wel zeer langzaam en ftp van cheapass is zelfs niet bereikbaar.
Hoe kan ik dan mijn site uploaden ?!?
Plesk gaat wel zeer langzaam en ftp van cheapass is zelfs niet bereikbaar.
Hoe kan ik dan mijn site uploaden ?!?
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
[email protected] gaat ook niet werken als de mailserver zegt dat mails voor @cheapass.be niet voor hem bestemd zijn vrees ik. Misschien is 't aangeapst nu, zal seffes eens proberen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 40 keer
Ter info: mail naar [email protected] is ook niet gelukt (mailserver pakt domain cheapass.be nog steeds niet aan), mails naar [email protected] en [email protected] zijn nog steeds onbeantwoord.
Bij deze wil ik iedereen nogmaals aanraden van alle topics over realdsl/realroot/cheapass goed te lezen vooralleer aan te sluiten bij deze provider!
Bij deze wil ik iedereen nogmaals aanraden van alle topics over realdsl/realroot/cheapass goed te lezen vooralleer aan te sluiten bij deze provider!