Slechte tijden voor criminelen?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Zie Laatste nieuws op de home page van Skynet.
Bericht van 12/05/2003 - 18:28
Politie onderschept voortaan telefoon, sms, gsm, fax en mail
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

www.skynet.be schreef:Politie onderschept voortaan telefoon, sms, gsm, fax en mail

Let voortaan op wat u zegt over de telefoon of verzendt per fax of email want de politie luistert mee! Zondag heeft de federale politie immers wat minister Verwilghen noemt "de beste tapkamer van west-Europa" in gebruik genomen. De infrastructuur kost zowat 6 miljoen euro maar daarmee kan, op vraag van een onderzoeksrechter, zowat alle communicatie van een verdachte worden geïntercepteerd en geobserveerd, ook de door criminelen gegeerde GSM. Totnogtoe werd ook al meegeluisterd maar het nieuwe systeem, het 'centraal, technisch interceptiesysteem' (CTIF), is technisch performanter en sneller. Bovendien moet geen apparatuur meer worden geplaatst bij wie men wil afluisteren. Dit kan door de medewerking van de netwerkproviders (Telenet, Base, Proximus,...) die wordt geregeld in een appart KB. Communicatie tussen personen kan niet zomaar worden afgetapt. Er is een mandaat nodig van de onderzoeksrechter. (LOR)


hier is het bericht voor wanneer het van de skynet homepage verdwijnt
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Eigenlijk is de openingszin van Skynet dus fout :)
Het moet zijn: "Let voortaan op wat u zegt over de telefoon of verzendt per fax of email want de politie luistert misschien wel mee indien u een verdachte bent van een ernstig misdrijf!"
NuKeM
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

raar dat telenet, base, en dan pas proximus als voorbeeld gegeven worden. Van BGC zelfs geen sprake.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Enerzijds is het goed dat men een vrije berichtgeving heeft in dit land, maar in dit geval vind ik het niet erg slim dit te publiceren in het nieuws. Men geeft de criminelen de pap in de mond, bijna even dom als bij de voordeur van je woning je huissleutel ophangen in een kastje, met de opmerking er bij beuk de deur niet in, het is gemakkelijker als je de sleutel neemt.
Als diegenen welke geviseerd worden, dit nieuws gelezen hebben zullen ze waarschijnlijk reisduiven gebruiken. (lol)
Zo is het niet moeilijk dat men soms verklaringen hoort " De criminelen zijn de politie gewoonlijk een stapje voor "
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 13 mei 2003, 05:20, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op het VTM-nieuws hadden ze zelfs beelden van de "geheime" locatie, vond het wel lollig :-)
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Misschien opgekocht van de CIA? Hehe.

De deur openlaten in plaats van in laten beuken is eigenlijk nog niet zo een slecht gedacht : binnen raken ze toch (tenzij ge in nen atoombunker 80 meter onder de grond woont met deuren van 1 meter staal, en dan nog). Lot ze binnen, dan zijn die menskes in den oostblok nog content.

De groeten!
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

maar mensen toch

waar jullie u zorgen over maken

de politie mag dit ALLEEN doen as u verdacht wordt van een misdaad en mits toestemming van een onderzoeksrechter

nog nooit van de wet op de privacy gehoord zeker ?

derbij wat die brave meneer "Rudy de smedt" vertelde op tv gisteren is klinkklare onzin .Hij kan e-mail onderscheppen ja ma ik kan mijn e-mail zodanig coderen da niemand behalve de echte bestemmeling die kan lezen

cheers

Erik
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Erik schreef:maar mensen toch

waar jullie u zorgen over maken

de politie mag dit ALLEEN doen as u verdacht wordt van een misdaad en mits toestemming van een onderzoeksrechter

nog nooit van de wet op de privacy gehoord zeker ?

derbij wat die brave meneer "Rudy de smedt" vertelde op tv gisteren is klinkklare onzin .Hij kan e-mail onderscheppen ja ma ik kan mijn e-mail zodanig coderen da niemand behalve de echte bestemmeling die kan lezen

cheers

Erik

Inderdaad, zelfs een smsje kan je encrypten :p
Ze zien misschien wel van wie en naar wie, maar de inhoud, daar kunnen ze lang naar zoeken ;)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ja, maare encrypteert gij al uw berichten? Allez ja, das even absurd als de flikken die ons allemaal zouden afsluisteren.....

Nuja, dit is gewoon wat media-aandacht zodat de wannabee-bad-boys wat schrik zouden krijgen, maar diegenen die echt met duistere zaken bezig zijn, weten toch al hoe ze het kunnen omzeilen zenne :p
(--> sat-telefoon :p)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Iedereen weet het maar zwijgt het:
Als de overheid met iets niews komt is het reeds 10 jaar
te laat. Die wetten zijn gewoon gewijzigd om de overheid meer (wettelijk)mogelijkheden te geven.
Het gebeurt al jaren zo in de US.

Greetz
Weetgraag :wink:
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

ge kunt u boodschappen encrypteren als bij allo allo:

the salamies are stuck in the base room :P *gniffel*
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik ben er toch niet zo voor ze, allemaal dat afluistergedoe. Zoals Weetgraag zegt : Ze zijn reeds 10 jaar te laat met hun oplossingen. En de echte mannen die kunde toch niet pakken. Die hebben altijd een achterpoortje. Ik ken zelf zo iemand en die heeft in zijn huis een ingenieus systeem ingebouwd. Binnen de 50 sec is alle info verdwenen, CD's worden geroosterd en HD's worden opgekuist : 120GB per 27 sec. Dat noem ik rap! Laat ze maar eens komen bellen bij hem thuis. Want fysieke bewijzen moeten ze altijd hebben.

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hm... plezant, dan is em meteen alle data kwijt... :?

Met het feit dat die zo'n systeem heeft gebouwd en er in slaagt alles zo snel te "roosteren" doet mij zo vermoeden dat die niet echt helemaal legaal bezig is :-D

Nu, dat afluisteren, volgens mij heeft het systeem op zicht wel zin hoor: of ga jij elk bericht, gesprek, smsje coderen voor je verzend?

En bovendien, als je niet vermoed dat er iemand over je schouder meeluistert ga je waarschijnlijk niet eens de moeite doen om te gaan versleutelen.

Ik vraag me maar af in hoeverre dat we hier van die Amerikaanse politiefilm-toestanden gaan tegenkomen... Ik denk niet dat dat afluisteren gebruikt gaat worden om zware criminaliteit mee te bestrijden, maar eerder om de witte-boordcriminaliteit aan te pakken: fraude, omkoping, witwasserij, ... dat soort dingen.
MarcelVdm
TIK vzw
TIK vzw
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 maa 2003, 13:36

Voor diegenen die meer willen weten over privacy, afluisteren en dergelijke meer:

http://pub.telenet.be/menu_106___main_eu_intro.html



Eddited by SeNsEi Ze0n
voor URL's in [ url] tags moet bbcode ook enabled staan (ook dit gefixt)
groetjes,
Marcel Vander Mierde

STUG - Scarlet Telecom User Group
http://www.stug.be/
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Sub Zero schreef:Ik ben er toch niet zo voor ze, allemaal dat afluistergedoe. Zoals Weetgraag zegt : Ze zijn reeds 10 jaar te laat met hun oplossingen. En de echte mannen die kunde toch niet pakken. Die hebben altijd een achterpoortje. Ik ken zelf zo iemand en die heeft in zijn huis een ingenieus systeem ingebouwd. Binnen de 50 sec is alle info verdwenen, CD's worden geroosterd en HD's worden opgekuist : 120GB per 27 sec. Dat noem ik rap! Laat ze maar eens komen bellen bij hem thuis. Want fysieke bewijzen moeten ze altijd hebben.

Cheers


Hoe? Want nu heb je mij nieuwsgierig gekregen :)
Cdtjes in een oude microgolfoven smijten ofzo? Dat zal wel niet werken als je erg veel cdtjes hebt... die microgolf oven is dan eerder stuk :dd
NuKeM
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

NuKeM schreef:Hoe? Want nu heb je mij nieuwsgierig gekregen :)
Cdtjes in een oude microgolfoven smijten ofzo? Dat zal wel niet werken als je erg veel cdtjes hebt... die microgolf oven is dan eerder stuk :dd


Ewel, een "brand"kast eh :lol:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ge gaat het niet geloven, maar ik weet niet of ge 'The Core' al gezien hebt, maare daar is er een scene waarin het FBI aankloopt bij een hacker, om van zijn diensten gebruik te maken

Doordat de hacker niet weet waarom start hij een zogenaamde 'nood'-procedure van zijn data en disks (doordat hij denkt dat hij betrapt is op een hack ofzo..)

Enne wat is zijn procedure: smijt de cd's in de microgolfoven en passeer met een sterke magneet (elektro), langs all je hdd's en gone is the data...
Anyhow, iemand die zo een procedure beweert te hebben is ofwel zot ofwel totaal illegaal bezig... ;)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Jep gezien op The Core :)
In de realiteit niet de goede methode vrees ik ;)
NuKeM
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Awel, voor de nieuwsgierigen onder ons.

Toen hij zijn huis liet bouwen was er een airco systeem voorzien. Maar dat is nooit installed geweest. Dus de buizen liggen er, ge weet wel, zo van die vierkante alu "buizen". De vertikale delen, daar zitten zijn CD's in. Hij heeft een systeem ontworpen dat als hij op een knopje drukt, alle CD's via deze kokers verdwijnen. De kokers leiden naar de brander van de verwarming. De CD's vallen op en achter de verwarmingsbrander in een koperen bak, die staat constant op 80-90°C (in verbinding met de verbrandingsketel).

Hij heeft die zelfde knop verbonden met verbonden met een poort op zijn server en als er op die poort een signaal komt, dan treedt zijn zelfgemaakt virus in werking. Dat overschrijft alle harde schijven met nullekes. Zoals hoger gezegd 27 sec voor 120GB Dit gebeurt op alle HD's gelijktijdig.

Zoals geraden is hij meestal wel niet legaal bezig. Als je ook maar iets van software nodig hebt, dan heeft hij het wel. Hij koopt zich elke maand een nieuwe PC van het geld dat hij er mee verdient. Dus je kan al raden he...

Nog vragen?? :-D

Cheers
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

das toch rap in 27 seconden 120 gig aan nullekes volschrijven ze.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik ben nu niet zeker of het allemaal nullekes zijn, maar de info is echt weg. Ze is niet meer te achterhalen. Niet zoals gewoon in de prullenbak in windows he. Echt weg is ze wel.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik stel mij toch vragen bij dit zenne:

120Gb schrijft ge idd niet zomaar weg op 27sec. Ge moet voor het 100% weg te krijgen dus uwen hdd volledig overschrijven, dat wil dus zeggen dat die hdd iets sneller dan 4Gb per seconde overschrijft? en dat voor al zijn schijven, eerlijk gezegd ik heb er toch een beke mijn twijfels bij.

want schrijf gij maar eens een 1Gb weg met een 7200rpm schijf.. dat duurt langer dan een sec. zenne... Ik weet niet, heb sterk mijn idee erover ;-). Zelfs nen fdisk duurt langer...
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Om trouwens écht alle data te verwijderen moet je minstens je harde schijf 5x volledig met willekeurige data vullen. Van die "destroy"-programma's zijn wel even zoet hoor met een harde schijf. Bijgevolg stel ik me wel heel erg veel vragen bij die stelling...

Op school hebben ze wel van die "snelwissers" voor videobanden en zo (een kastje met een enorm magnetisch veld in), maar ik weet niet of dat voor een harde schijf voldoende is...
Tenzij die harde schijven via de arico ook in de kachel belanden natuurlijk :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Maja, met een enorm electromagnetisch veld kunt ge normaal uw schijf nog om zeep helpen.. maar dat is ook niet ideaal eh...

Kheb ook mijn twijfels bij dat 'ingenieus systeem'.

Kzou zeggen als die kerel erin slaagt 120Gb in 27" te overschrijven, dan kan hij direct bij iedere firma beginnen, ze zullen snel willen weten hoe. Dan moet hij niet meer illegaal aan de kost komen ;-)
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Met een enorm magnetisch veld kunt ge een magneetband wel perfect om zeep helpen, maar zeker geen schijfje ze. Als ge dat al eens open gedaan hebt, ziet ge er een paar stalen platen inzitten, en ik denk niet dat die aan magneten onderhevig zijn. Een Cd-rom kunt ge met zware elektrische ladingen afschilferen. Maar om zo een Harde schijf onomkeerbaar te verwoesten moet ge die in een paar duizend splinters snijden en overal ter wereld uitstrooien
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Harde schijven zijn nog altijd magnetisch opgebouwd, dus een magnetisch veld zal in ieder geval geen goed doen aan de data hoor...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh,

harde schijfen zijn opgebouwd uit onder andere ijzeroxide als ik mij niet bedrieg, dus een magnetisch veld en een hdd schijf levert een deftecte harde schijf... een cd, die is ongevoelig voor magnetische velden...
Nuja.. tis maar raar :p
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik kan maar vertellen wat hij mij zegt he. Ik stond ook versteld van de snelheid, maar ja... Je kan nooit weten he. Het is al een paar maanden geleden dat hij me dat verteld heeft.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Idd, ik heb ook al veel horen zeggen enzo.. maarja.. ge weet et eh, we zijn een kritische bende :p

Stellen soms te véél vragen, lol.

Mja, het kan altijd: maybe via scsi maar toch.. kheb toch beke mijn twijfels..;-)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”