AVG en Incredimail

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Ik heb juist Incredimail geinstalleerd, maar ik heb AVG als virusscanner, worden mijn mails nu nog gescand???? Ik vind daar nergens iets van terug of die elkaar ondersteunen.
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

Incredimail is volgens mij 1 verzameling van Spyware...
Ik raad dat programma ten sterkste af, uit eigen ervaring weet ik dat het niet gezond is dat programma.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

??? Juist Hitmanpro erop los gelaten, niets gevonden. IS dit zeker dat er spyware inzit? Ik geloof je wel, maar waarom vind ik dan niets terug met hitmanpro?

En weet er iemand of AVG virusscanner nu mijn mails nog controleerd?

Thx, Berghe
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1250
Lid geworden op: 26 nov 2003, 20:33
Locatie: BE

Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Snakehit schreef:Incredimail is volgens mij 1 verzameling van Spyware...
Ik raad dat programma ten sterkste af, uit eigen ervaring weet ik dat het niet gezond is dat programma.


Kan ik over meespreken, als ik ergens Incredimail ontdek op een pc waar problemen mee zijn is dit het eerste wat er af gaat. Al die toeters en bellen zijn allemaal heel leuk maar de Spam en Spyware die je aantrekt zijn het allemaal niet waard. Zoals alle Toolbars zitten er teveel commerciele links en sites in die het risico op Spyware maar vergroten. Je kan natuurlijk zeggen dat dit dan wel je eigen schuld is maar een klik op een commerciele link lijkt zo onschuldig en voor je het weet zit je met een systeem dat bevuild is.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Indien je provider Belgacom of Skynet is kan je ook Skynet Mail Protection inschakelen, die controleert je mails Server side. (dan ben je toch voorlopig geholpen)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 11 sep 2005, 17:18, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Mijn provider is fulladsl. Die bied dit niet aan, ze krijgen hun gewone dingen nog niet voor elkaar.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Het lukte dus niet met AVG, heb nu AVAST, ook wel niet slecht denk ik. Alleen wil die mijn mails scannen van mijn provider, gewone pop3 account, maar niet mijn mails van Gmail, die is oo kwel pop3 maar met beveiligde toegang, andere poorten dan gewoonlijk zeker? Daar kan ik niets voor vinden, maar ik dacht dat ze al gescand werden bij Gmail ook. Ik zoek nog wel eens, maar als er iemand weet hoe dat in te stellen zodat hij ze ook scant, laat maar komen. Cheers, Berghe
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Hier http://forum.avast.com/index.php?action=profile;u=10912;sa=showPosts staat dus een uitleg hoe het te doen. Alleen versta ik niets van dat stukje:

Ik weet niet waar ik dit moet doen:

2) In avast! email provider add
11111 to the pop3 ports to redirect
11026 to the smtp ports to redirect
Laatst gewijzigd door Berghe 13 sep 2005, 19:37, in totaal 5 gewijzigd.
Gebruikersavatar
herkato
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 nov 2004, 06:34
Locatie: Limburg

Berghe schreef:...maar ik dacht dat ze al gescand werden bij Gmail ook...

Beter gescand dan door Gmail kan ik me nauwelijks voorstellen.
Wel geen url als bijlage naar Gmail sturen, die kiepert ie vlot eruit, stuur de ganse pagina door.
It's better to be pissed off than pissed on.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Snakehit schreef:Incredimail is volgens mij 1 verzameling van Spyware...
Ik raad dat programma ten sterkste af, uit eigen ervaring weet ik dat het niet gezond is dat programma.

Dan zulde gij wel op een andere manier die spyware hebben binnengehaald. (door bv te klikken op domme links =urls)
Je ziet wel reclame in incredimail maar er zit geen spyware in. ... dit is getest door download.com die alleen maar spyware vrije programma's op hun site zetten. (hitman pro en microsoft antispyware vinden niks,... waarom??? ... omdat er geen spyware inzit) :p
Ik gebruik ook incredimail met AVG ( al 2 jaar!!! )nog nooit niks gebeurt met virussen enzo, spam heb ik ook geen last van :!: (gelukkig maar) :wink:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 806
Lid geworden op: 05 mei 2004, 15:37
Locatie: Izegem, Belgie
Contacteer:

patje schreef:
Snakehit schreef:Incredimail is volgens mij 1 verzameling van Spyware...
Ik raad dat programma ten sterkste af, uit eigen ervaring weet ik dat het niet gezond is dat programma.

Dan zulde gij wel op een andere manier die spyware hebben binnengehaald. (door bv te klikken op domme links =urls)
Je ziet wel reclame in incredimail maar er zit geen spyware in. ... dit is getest door download.com die alleen maar spyware vrije programma's op hun site zetten. (hitman pro en microsoft antispyware vinden niks,... waarom??? ... omdat er geen spyware inzit) :p
Ik gebruik ook incredimail met AVG ( al 2 jaar!!! )nog nooit niks gebeurt met virussen enzo, spam heb ik ook geen last van :!: (gelukkig maar) :wink:


Oké, het zal dan wel aan ik liggen zekers :bang: :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”