Welke muziekstijl hoor je graag?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Snakehit schreef:Een dj hebben we al Dj BkE... continu goeie platen :lol:
:? dan blijf ik wel weg zenne, de dingen die ik voorbij zie flitsen van hem op IRC bevinden zich mijlenver van mijn interessegebied.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Dat is nogtands goeie fuifmuziek om u volledig op te smijten! :wink: Maarja ieder zijn genre zeker? Als jij nu eerder mozart graag hoort...
meon
Administrator
Administrator
Provider

bke schreef:Als jij nu eerder mozart graag hoort...
Mozart was hip voor zijn tijd eh! :)
Bij de muziek die jij "goeie fuifmuziek" noemt stel ik me anders al snel onder invloed zijnde,op mekaar beukende, kaalgeschoren, Bikkembergs-dragende jongens voor ...
Oh ja, "sfeer" :roll:
Hoe oud waart ge ook weer? Zoveel ervaring met goeie fuiven dan? :P
bke
Elite Poster
Elite Poster

Neet, geen ervaring... Maar het moet toch zijn dat die muziek in is bij fuiven want telkens als ik een filmpje zie van een discotheek ofzo zie ik mensen die zich volledig laten gaan. Een paar duizend man zo... En nee, niet allemaal gabbers, die moet ge zoeken in holland bij de hardcore feestjes.
meon
Administrator
Administrator
Provider

bke schreef:En nee, niet allemaal gabbers, die moet ge zoeken in holland bij de hardcore feestjes.
Ik had het over een fuif in het Vlaams-Brabantse. Die geur van wiet (die ken ik ondertussen wel, na 2 jaar in Maastricht :P) en dan zij maar tegen ons opbeuken, zodat ik cola over m'n toenmalige vriendin haar vriendin verspilde. Moest het nog bier zijn, dat maakt geen vlekken ...
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

bke schreef:Neet, geen ervaring... Maar het moet toch zijn dat die muziek in is bij fuiven want telkens als ik een filmpje zie van een discotheek ofzo zie ik mensen die zich volledig laten gaan. Een paar duizend man zo... En nee, niet allemaal gabbers, die moet ge zoeken in holland bij de hardcore feestjes.
mag ik er u op wijzen dat hardcore zoals jij hem kent eigenlijk geen hardcore is, maar een verneuking van de originele oldskool hardcore
Akira
Elite Poster
Elite Poster

zip
Laatst gewijzigd door Akira 06 sep 2005, 00:29, in totaal 1 gewijzigd.
de pispaal <<
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

meon schreef:
bke schreef:En nee, niet allemaal gabbers, die moet ge zoeken in holland bij de hardcore feestjes.
Ik had het over een fuif in het Vlaams-Brabantse. Die geur van wiet (die ken ik ondertussen wel, na 2 jaar in Maastricht :P) en dan zij maar tegen ons opbeuken, zodat ik cola over m'n toenmalige vriendin haar vriendin verspilde. Moest het nog bier zijn, dat maakt geen vlekken ...
Tja dat heb je overal, in café's heb je ook oude dronken mannen die op u steunen omdat ze anders omvallen als ze naar het toillet willen gaan. De oplossing is juist genoeg drinken,dan dans je gewoon wat mee met die mannen. Ieder zijn ding.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:New-wave fuiven, da's pas demax!
Niet de beat-shit van tegenwoordig.

Soit, ik heb geen vakantielief.
Mijn vriendin zou er trouwens niet content mee geweest zijn.:)

'k Heb het trouwens nooit iets gevonden: "een vakantielief"

Ofwel serieus ofwel niks voor mij.

groeten,

Nob
amen
de pispaal <<
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Snakehit schreef: Moeten we niet een keer een Userbase fuif geven?
Haha dan moet ge maar allemaal op oudejaarsavond naar Torhout
komen eh !! :-D
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
AureliuS
Starter
Starter

btw,
New-wave fuif met Zebedeus op 10 november (11 nov = uitslaapdag ! :wink:)
als ik mij goed herinner zou het in Lebbeke te doen zijn ...

update met exacte plaats en uur volgt nog wel eens

grtz
Aurelius
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Naa, als ik uit ga wil ik beat-shit, hoe steviger hoe liever. Maar, thuis is dat de 'gewone' radio muziek (uitzonderingen zijn r&b, hip-hop en konsoorten, dat kan ik niet rieken).
NuKeM
bke
Elite Poster
Elite Poster

PowerSoft schreef:
bke schreef:Neet, geen ervaring... Maar het moet toch zijn dat die muziek in is bij fuiven want telkens als ik een filmpje zie van een discotheek ofzo zie ik mensen die zich volledig laten gaan. Een paar duizend man zo... En nee, niet allemaal gabbers, die moet ge zoeken in holland bij de hardcore feestjes.
mag ik er u op wijzen dat hardcore zoals jij hem kent eigenlijk geen hardcore is, maar een verneuking van de originele oldskool hardcore
*BkE kent geen hardcore. Ik hou mij niet bezig met dat genre. Eerder French TekClub en Jumpstyle. Hardcore en hardstyle zijn gewoon te hard en te slecht voor de oren. Maar je hebt gelijk, hardcore = verneukte oldskool :wink:
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

bke schreef:
PowerSoft schreef:
*BkE kent geen hardcore. Ik hou mij niet bezig met dat genre. Eerder French TekClub en Jumpstyle. Hardcore en hardstyle zijn gewoon te hard en te slecht voor de oren. Maar je hebt gelijk, hardcore = verneukte oldskool :wink:
ik denk dat je het concept van hardcore helemaal verkeerd inschat :)
laat het me staven met enkele voorbeelden: hatebreed, sick of it all, murphy's law, walls of jericho, do or die (van Belgische bodem), my dying bride, angelcrew, merauder, ...

totaal niet wat de meeste mensen denken als ze het woordje hardcore horen :)

er was er zelfs eentje die trots was dat hij alle cd's van thunderdome had toen hij hoorde dak ik graag hardcore hoorde :) die zat er dus ook compleet naast
Akira
Elite Poster
Elite Poster

@powersoft ik vind et wel verwarrend als iemand zegt dattem graag hardcore hoort :?
maar dan ga ik op et uiterlijk wa af en dan kunt ge al vrij zeker zijn naar welke hardcore ze luistere

ik ken enkel sick of it al, ooit gekocht ter verkenning van andere genres en ja toen had ik nog geen internet dus kon nie downloaden voor te kijken of et men ding was :evil:
de pispaal <<
NuKeM
Administrator
Administrator

bke schreef:*BkE kent geen hardcore. Ik hou mij niet bezig met dat genre. Eerder French TekClub en Jumpstyle. Hardcore en hardstyle zijn gewoon te hard en te slecht voor de oren. Maar je hebt gelijk, hardcore = verneukte oldskool :wink:
Als ik uitga wil ik niets anders meer dan (hard)trance of hardstyle, niets zo leuk om er eens een nacht in te vliegen :)
Toch wel raar hoe de smaken zo snel kunnen veranderen, vroeger moest ik niet veel hebben van dat soort muziek en stond ik nog vrolijk mee te springen op Nirvana en zat ik zoveel mogelijk met NOFX, Bad Religion etc (punk, metal tot zelfs die andere soort hardcore) aan mijn hoofd... Nu is het overdag gewoon radio muziek (van pop tot klassiek bij de ouders) en op feestjes de lekker harde bass shit. Ik ben in ieder geval blij te horen dat er op boerefuifjes een comeback te merken is van deze harde genres.
NuKeM
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Altijd grappig om de electronische hardcore vs instrumentale hardcore discussies te zien. Hardcore is geen specifiek genre maar eerder een bestempeling van de muziekstijl wat je ervan kan verwachten :) Dat et hard gaat :P

/me vindt breakcore wel vet trouwens :)
bke
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:
bke schreef:*BkE kent geen hardcore. Ik hou mij niet bezig met dat genre. Eerder French TekClub en Jumpstyle. Hardcore en hardstyle zijn gewoon te hard en te slecht voor de oren. Maar je hebt gelijk, hardcore = verneukte oldskool :wink:
Als ik uitga wil ik niets anders meer dan (hard)trance of hardstyle, niets zo leuk om er eens een nacht in te vliegen :)
Toch wel raar hoe de smaken zo snel kunnen veranderen, vroeger moest ik niet veel hebben van dat soort muziek en stond ik nog vrolijk mee te springen op Nirvana en zat ik zoveel mogelijk met NOFX, Bad Religion etc (punk, metal tot zelfs die andere soort hardcore) aan mijn hoofd... Nu is het overdag gewoon radio muziek (van pop tot klassiek bij de ouders) en op feestjes de lekker harde bass shit. Ik ben in ieder geval blij te horen dat er op boerefuifjes een comeback te merken is van deze harde genres.
Voila :wink:
Ge moet maar eens naar the oh op www.topradio.be luisteren zaterdag vannaf 22h dan weet ge wat meer mijn stijl is. Dat gaat van jumpstyle tot hardstyle, maar veel hardcore hoor je daar niet :wink:
Laatst gewijzigd door bke 07 sep 2005, 13:00, in totaal 1 gewijzigd.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

kheb liever funkhouse
of Vitalic <3 die is super
de pispaal <<
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Deep house, groove, techno, drum&bass, niet-saaie trance, etc. is voor mij het hemeltje. Maar eigenlijk alles, van jazz tot metal :)
NuKeM
Administrator
Administrator

bke schreef:Voila :wink:
Ge moet maar eens naar the oh op www.topradio.be luisteren zaterdag vannaf 22h dan weet ge wat meer mijn stijl is. Dat gaat van jumpstyle tot hardstyle, maar veel hardcore hoor je daar niet :wink:
Normaal dit weekend The Oh! met wat vrienden ;)
NuKeM
Akira
Elite Poster
Elite Poster

Phuncz schreef:Deep house, groove, techno, drum&bass, niet-saaie trance, etc. is voor mij het hemeltje. Maar eigenlijk alles, van jazz tot metal :)
:thumbsup:
de pispaal <<
bke
Elite Poster
Elite Poster

Das nog altijd beter dan naar stream luisteren, zelf gaan :-)
Ik hoor ook graag wat vanalles (Metal, rock, techno, jump, french tekclub, hardtrance, dance) maar wat ik niet kan aanhoren is Jazz en Mozart & co en sommige popgroepen (K3, Mkids)
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

Al die soorten muziek, ik weet eigenlijk niet naar welke muziekgenre ik dan graag luister...

bv Greg c welk genre is dat dan?
Maar ik luister dan ook graag naar 'thof van commerce, das totaal iets anders...

Veel te veel soorten :roll:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Even afgesplitst aangezien het niets meer met het originele topic te maken heeft :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:Al die soorten muziek, ik weet eigenlijk niet naar welke muziekgenre ik dan graag luister...

Maar ik luister dan ook graag naar 'thof van commerce, das totaal iets anders...

http://www.di.fm/edmguide/#

All you need :) Keihandige link btw.
bke
Elite Poster
Elite Poster

Snakehit schreef:Al die soorten muziek, ik weet eigenlijk niet naar welke muziekgenre ik dan graag luister...

Greg C = French TekClub snakehit :wink:
't Hof van commerce (wat ik ook graag hoor) => hiphop
punkfreak
Member
Member

Akira schreef:
Phuncz schreef:Deep house, groove, techno, drum&bass, niet-saaie trance, etc. is voor mij het hemeltje. Maar eigenlijk alles, van jazz tot metal :)
:thumbsup:
you both win an internet \o/
zelfde hier bij mij kan er zo goed als alles in hoewel ik meestal niet goed om kan met r&b hiphop soul en roepende negers (rap) en wannabe negers.
er zijn natuurlijk uitzonderingen!
en ff terzijde in genres en hokjes verdelen zegt me niks, bij mij is het gewoon goed of slecht ^^
Sony Ericsson Xperia X10 cracked screen and washed in washing machine => Mobile Vikings 15
PC's, PCH's, Bluray, PS3, XBOX360, Wii, shitload android devices, 2 routers as accesspoint => HP1810G => Buffalo WHR-HP-G300N DD-WRT => Telenet Fluo 120
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Roepende negers die opscheppen over hun rijkdom nu en hun armoede vroeger passen ook niet in mijn gebied van smaak en interesse :)

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben met een erg wijde stijlensmaak :)

BTW: laatst was DogEatDog in Fuego te Maaseik, DAT was pas het feestje !
En Prodigy vorig jaar op ILT was ook wel aardig om het met een serieuze understatement te zeggen.
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

metal, punk, gothic folk, gothic, symphonic rock, jazz, blues, kleinkunst (boudewijn de groot bijvoorbeeld wel, helmut lotti en zo NIET), klassiek, emo rock, ...

vooral rap en hiphop kan ik niet uitstaan, techno (en house varianten) spreekt me niet aan
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Groot liefhebber van Power, Symphonic & Gothic Metal, Gothic & Gothic Electro. Groepen als Nightwish, After Forever, Epica, Penumbra, Tarot, Sonata Arctica, Stratovarius, Tristania, Apocalyptica, Theatre of Tragedy, etc etc.

Te veel goede groepen om op te noemen in deze genres. Daarnaast bevalt echte klassiek me op zijn tijd ook wel, iets rustigs mag ook.

Wat ik absoluut niet kan verdragen is de hedendaagse mainstream. De 1001 negers die staan te jo-jo-jo-en en de 25ste copy van de loverboy. Algemeen gezien ligt de hedendaagse popmuziek ergens in de goot vergeleken met de kwaliteit van de verschillende subculturen. Het contrast is zo groot dat je er een zekere aura van superioriteit door krijgt :twisted:. Nu ja, de breezagirls & punkende 15-jarigen mogen ook iets hebben.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Varieert van Rock over Electro naar Techno.

Enkele favorieten : Nick Cave & The Bad Seeds, Nirvana, Juliette & The Licks, Smashing Pumpkins, Kyuss, The Eagles Of Death Metal, QOTSA, The Doors, SONIC YOUTH !!!, Front 242, Anne Clark, VITALIC, Green Velvet, APHEX TWIN, Orbital, Kraftwerk en ons Monika Kruse!

Voila e kleine greep uit mijn favoriete Dj's en bands.
Greetz Bossie
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Ik speel een beetje afwisselend muziek af, naargezien mijn stemming.
Meestal Jump & Hardstyle, maar soms nog eens pop muziek uit de top 50 als mijn oren teveel tuiten. :p Ook Metal (Rammstein...) spreekt mij wat aan. Maar wat mij niet aanspreekt is R&B. Voor de rest valt alles wel mee. :-)
Laatst gewijzigd door MaRtO 14 sep 2005, 20:03, in totaal 2 gewijzigd.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

@trobbelke: wat is 'gothic folk'?
ik hoor graag gothic en dark electro maar van gothic folk em ik nu nog nooit gehoord :s
de pispaal <<
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

awel, ik zal dat es uitleggen se :-)

"ze" zeggen dat 16 Horsepower "gothic folk" is. Wovenhand ook. Of dat nu zo is of niet, kan mij geen barst schelen, ik hou van die muziek 8)
CiBi
Premium Member
Premium Member

ik houd net als marto van hardstyle en jump maar ook van rammstein top 50 muziek zegt mijn niets ook als mijn oren tuiten

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Psytrance, goatrance, dark psytrance, full on, minimal enzo .. maar da zal niemand hier wel ni kennen :p
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

selder schreef:Psytrance, goatrance, dark psytrance, full on, minimal enzo .. maar da zal niemand hier wel ni kennen :p
Tuurlijk ken ik dat :)
Akira
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Psytrance, goatrance, dark psytrance, full on, minimal enzo .. maar da zal niemand hier wel ni kennen :p
infected mushroom, shpongle, yahel \o/

ik ben denkek wel een van de weinige die graag Jpop hoort
dingen zoals Mika Nakashima, Mikuni Shimokawa, Day After Tomorrow, Ayumi Hamasaki
de pispaal <<
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster

Japanse Techno hoor ik ook wel graag, iemand die daar wat aanraders voor heeft van leuke CD's of eventueel live sets ?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”