Goedkope (dedicated) Hosting gezocht.

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Hallo,

De SuB werd voorlopig ondergebracht bij nosta.org (waarvoor mijn dank)
Maar we hebben nu +- 800 pageviews per dag (en zo'n 70 bezoekers). De host waarop we nu dus staan staat max 5000 pageviews per dag toe. Dus als we nog wat groeien gaan we daarover gaan.

Ik weet waarschijnlijk al wel ergens dedicated hosting, maar dat is in de USA, hier volgen de gegevens:

$1.00 Set Up Fee
Intel Pentium 4 1.7GHz
512MB RAM
40GB Hard Drive
400GB Monthly Transfer
Redhat 7.1 --- root account (dus je doet wat je wilt), php, mysql, mail... pre installed
99 USD per maand

Da's dus spotgoedkoop voor hetgeen wat ge krijgt. (het is betrouwbaar, want het is bij een heeeeeel grote aanbieder)
Ik zou dat dan met 4 - 5 vrienden betalen, dan wordt dat al betaalbaarder (als er mensen onder jullie zijn die willen meedoen, vraag gerust)

Nu, mijn eigenlijke vraag is: weten jullie ergens aanbieders in België/Nederland/Duitsland/Frankrijk die ook redelijk goedkoop zijn ? (liefst België/Nederland) Zo goedkoop als die in de USA gaan ze nooit zijn, dat weet ik wel, maar gewoon de goedkoopste hier (best prijs/kwaliteit)
Of misschien werkt er iemand van jullie bij een groot hosting-bedrijf of kent er iemand die daar werkt?
Vraag gesteld omdat ik het toch liever wat dichtbij heb (weet niet welke invloed een server in de states op de snelheid gaat hebben enzo, en als er eventueel probs zijn... en betalen in EU is ook gemakkelijker)

Nob
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Effe vergeten te vermelden: de mensen die meebetalen kunnen die server dus ook voor eigen webhosting gebruiken he! (als we die in de USA pakken komt dat zelfs goedkoper uit dan bv 200 MB ergens huren met php en mysql erop) -> en je hebt wel meer dan 200 MB op die server ;) + mail + ...

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik kende een website, waar je dedicated hosting kon krijgen, ook free hosting, maar alle hosting blijkt nu weg. (demented.org) ze doen dat gelijk niet meer, in elk geval voor zo'n prijs zou ik direct toehappen daar in de usa. zeeer mooie prijs!!!! Moest ik een php-project nu voorhanden hebben zou ik er in willen meedoen, maar op dit ogenblik heb ik zo nu ni echt iets - voor mij zelf - waar ik mee bezig ben waar ik ded. hosting voor nodig heb.

srry, qua speed denk ik niet dat dat veel gaat uitmaken, die dedicated servers zijn meestal verbonden met OC48-links en die zijn heel snel +- 2500Mbits. Ik weet niet of er een snelheid gespecifieeerd is bij de hosting company, in elk geval dat zal snel zijn normaal gezien. Ik zou me daar dus geen zorgen over maken. Het kan natuurlijk altijd eens gebeurden dat er ergens een dns ofzo down gaat, waardoor wij niet op de server kunnen maar dat kan met alles. Dus ik zou hem nemen, moest ik van jou zijn!
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

En qua speed, is het verkeer van Amerika naar Belgie veel trager dan bv van Nederland naar Belgie (daarmee bedoel ik de wachttijden in milliseconden)

Qua bandbreedte: multiple Gigabit verbindingen heeft die aanbieder in de USA ;)

Maar ik had het handiger gevonden als het bv in Belgie of in Nederland zou zijn (als er zich dan problemen voordoen ofzo)

Nog effe wachten op wat reacties en dan is overleggen!

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Bwa ik denk niet dat die ms echt veel gaan uitmaken voor webhosting... (games enzo wel) De speed en de uptime zullen vooral de bepalende factoren zijn...

http://www.rackshack.net/english/all.asp is inderdaad een gekende dedicated server verhuurder, of ze goed zijn weet ik niet echt. Ik heb vroeger wel al wat op hun forum gelezen en dat zag er goed uit... zolang je maar betaald en niets illegaal doet! :)

Heb jij een credit card misschien? Want heel misschien zie ik dat wel zitten om daaraan mee te doen, als het niet te duur wordt :) (en moesten jullie hier nog over bezich zijn na al die maanden)
NuKeM
venom

kijkt nekeer op http://www.webline.be
kweet wel nie of ze daar ook dedicated hebben. Ze zeggen daar wel iets over colocate servers...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Blijkbaar heb je de post gevonden waar ik het over had, Nukem?
hehe

Die webline pakketten zien er wel vrij duur uit op het eerste zicht, heb er eens snel een blik op geworpen. Dacht dat hetgeen Nob in gedachten had, goedkoper was, en beter configured (php,mysql,ssi,....)

anyway, thx 4 the link, always welcome!
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Mja, ik heb nog 2 vrienden die hier ook aan willen meedoen, dus als we met meer zijn is het wel te betalen. ;)
Ik zal is een poll doen wat de meesten willen ;)

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Die poll is idd geen slecht idee,

ben maybe ook interested afhankelijk van price en options eh!
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik heb eens geinformeerd bij FutureICT, heb het geheel een beetje ingekleed en heb het volgende antwoord terug gekregen:

Ik ben vertrokken van de dedicated hosting die hoger staat (in vs)

Dergelijke bandbreedte kunnen wij u helaas niet aanbieden, voor dergelijke servers, kan u uw eigen server bij ons in onze racks voegen (te zaventem) het zo gegeten "co-location" wij zorgen dan voor de internet feed. Tevens kan u in nood 24/24 bij uw server.

Wat het studentenpakket betreft:
- 1 .be domeinnaam registratie/verlenging
- 1GB traffic/maand
- 50MB webspace
- 1 MySQL databank
- 5 POP3 accounts met elk een ongelimiteerd aantal aliassen, forwards,.. + 1 "catch-all" adres
- PHP
- Frontpage Extensions
- Cobalt RaQ550 control panel op site niveau én op user niveau
- ...

Totaalprijs: 150€ Excl. BTW


In vergelijking met de vs nog steeds duurder maarja ...
Voor meer info mailen naar dat emailadres op site voor info ;-)

btw heb nog wat meer info gevraagd, zal ze hier posten als ik ze krijg!
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Totaalprijs is jaarlijkse prijs, kan betaald worden via overschrijving.
En de er zijn 5 verschillende ftp accounts die kunnen ingesteld worden.


50Mb delen met 5 is nu ook ni echt alles ;-)
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

50 MB en 1 GB traffic mzzz lijkt mij zeeeeeer interessant :p :p :p NOT

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

die hosting in de states is toch het beste denk ik ;-)
I love it when a plan comes together!
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ja, ik denk het ook, maar het probleem is dat iedereen wel is geinteresseerd, maar bijna niemand kan echt meebetalen.

Heb nog een paar vrienden die zeker zouden willen meedoen, maar die willen wachten totdat ze werk hebben omdat het voor hen nu nie te betalen is (alhoewel 1000 bef per maand nu niet zo veel is, ma kom, ik snap hen ook wel)

dus nog effe afwachten.

BTW, you're doing all a great job on the new forum and site ;)

especially The Oddity and NukeM

Nob
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Het is wel niet dedicated maar co-located hier in België (Zaventem)
Ze zijn nog niet van start gegaan (pas in jan 2003), ik heb een uitnodiging ontvangen voor de openingsdrank van hun nieuw datacenter :)

http://www.housingcenter.be/prices.php

Hun prijzen lijken wat duur, maar ze zijn de goedkoopste van België (en de prijzen staan ook nog niet vast).
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nob: check deze es http://www.phpbbhacks.com/hosting/ bij login op cancel klikken
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Nob: check deze es http://www.phpbbhacks.com/hosting/ bij login op cancel klikken


Ja watte :) dat ziet er wel niet slecht uit op het eerste zicht :D
Eens van wat dichter bekijken :)

(waarschijnlijk resellen die da gewoon :) dan moeten we zien te vinden van wie ze reseller zijn ;) )


Edit: Hehe het staat er dus gewoon bij :) "100MegsWebHosting"
NuKeM
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Die zijn idd niet duur.
pff ik weet echt niet goed wat te doen, we zijn net met iets te weinig voor dedicated denk ik. Ik ga er nog wat meer wachten, voorlopig kan het hier wel blijven staan (op nosta.org, die heeft nog bijgehuurd voor een jaar denk ik ;) )

Maar post maar als je leuke dingen tegenkomt zo kunnen we al is uitkijken. Ik zal alleszinds blijven zoeken naar mensen die mee willen doen, hoe sneller we dedicated gaan hoe betrer (is leuker :) )

greetz,

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nob, ik blijf je zeker op de hoogte houden indien ik info over hosting vind. Ik ben aant kijken of ik mee kan doen om bij te leggen. Voorlopig heb ik zelf niet echt advanced hosting nodig, maar tkan zijn dat ik nog met een projectje start en dat ik dan wel php e.d. kan gebruiken. Ik ga dit eens bekijken voor wanneer dit projectje gaat zijn, en als dat niet lang meer duurt en er nog doorkomt, dan wil ik wel mee doen voor +- €15-€25 per jaar. Zeker niet meer dan € 25! Ik hou je op de hoogte!

die hosting ziet er idd niet zo slecht uit! ;-)
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Nieuwe site tegen het lijf gelopen ivm hosting ;-), leuke is zeer uitvoerige detail bespreking van de features, belgisch bedrijf, enne een domeinnaam inbegrepen in de prijs...

http://euro.dommel.com/goldlite.html

Goldlite lijkt mij het interessantste, maar ge moet maar eens kijken naar de andere plans op http://euro.dommel.com/
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:Nieuwe site tegen het lijf gelopen ivm hosting ;-), leuke is zeer uitvoerige detail bespreking van de features, belgisch bedrijf, enne een domeinnaam inbegrepen in de prijs...

http://euro.dommel.com/goldlite.html

Goldlite lijkt mij het interessantste, maar ge moet maar eens kijken naar de andere plans op http://euro.dommel.com/


Ja kende ik ook, maar ik hoor hier tegenstrijdige berichten over, dus ik weet niet of ze goed zijn.
Goedkoop zijn ze in ieder geval wel :) (coldfusion enzo... niet slecht voor die prijs :) )

Je hebt ook nog BASM, 3ts,... maar daar zou ik zeker niet gaan (kleine kinderen zo lijkt me soms)
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”