hallo,vraagje;hoe kan ik fotos voor in de pps (powerpoint) zodanig verkleinen dat ze klein van bestand zijn ,dus ook de ganse pps ,maar nog wel acceptabel voor de kwaliteit??
Ik heb al verschillende methodes geprobeerd ,zoals picture resize,maar kleiner dan 800X600 en 72 dpi kunnen we toch nie gaan zonder slecht beeld??? Nochtans kom ik verschillende pps 'en tegen met kleine grootte (gans) en toch met veel foto's in op fullscreen en zonder veel verlies in detail. Is er mischien nog een ander programma mee gemoeit??En wat van thumbnails ? Heb er iets over gelezen ,toch vrij moeilijk?Of is dat voor ander toepassing? Bedankt voor de uitleg alleszins.
fotos in powerpoint
- under Control
- Member
Have mutch fun with your pc --Thats all folks!!
Je bedoelt zoiets zoals te zien is op de website van Rom Cornel.
Tumbnails kun je opbouwen d.m.v. javascript, vooral geschikt om op een website te plaatsen.
Dat kan je hier vinden, ook Thumbnails staat in die reeks voorbeelden.
Mag door iedereen gebruikt worden, dat kan je lezen in hun Copyrights.
Copyright: Het internet is van iedereen, de volledige inhoud van deze site kan door iedereen vrij gebruikt worden.
Tumbnails kun je opbouwen d.m.v. javascript, vooral geschikt om op een website te plaatsen.
Dat kan je hier vinden, ook Thumbnails staat in die reeks voorbeelden.
Mag door iedereen gebruikt worden, dat kan je lezen in hun Copyrights.
Copyright: Het internet is van iedereen, de volledige inhoud van deze site kan door iedereen vrij gebruikt worden.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
U.C., zoals je zegt: ze verkleinen naar een formaat dat niet groter is dan je schermresolutie helpt al veel. Dus hoger dan 1024x768 heeft meestal geen zin. En opslaan als .jpg eh, daar kan je de kwaliteit meestal opgeven. Afhankelijk van hoe de afbeelding er uit ziet kan je daar vrij ver in gaan zonder dat het echt opvallend wordt. thumbnails hebben voor een PPT geen zin; meer nog: ze worden net groter door die techniek omdat zowel de grote als de kleine versie in 1 bestand zitten. Laat dat spoor dus maar varen.
Ik gok dat je foto's hebt genomen met een digitaal fototoestel en daar een presentatie mee wilt maken om rond te mailen? Dan zal je ze inderdaad eventjes door Photo Editor of Picture Manager, Irfanview, ACDsee of een vergelijkbaar programma moeten halen.
Ah ja, een tip: als je bij het verkleinen een resamplingsalgoritme kan kiezen, kies dan afhankelijk van de mogelijkheden die in deze volgorde:
Lanczos, Bicubic sharper, Bicubic, Nearest neighbor.
Bij Photoshop en ACDsee weet ik dat je alvast de keuze hebt.
Je zal zien dat Lanczos een veel scherpere verkleining geeft dan Bicubic bijvoorbeeld.
Ik gok dat je foto's hebt genomen met een digitaal fototoestel en daar een presentatie mee wilt maken om rond te mailen? Dan zal je ze inderdaad eventjes door Photo Editor of Picture Manager, Irfanview, ACDsee of een vergelijkbaar programma moeten halen.
Ah ja, een tip: als je bij het verkleinen een resamplingsalgoritme kan kiezen, kies dan afhankelijk van de mogelijkheden die in deze volgorde:
Lanczos, Bicubic sharper, Bicubic, Nearest neighbor.
Bij Photoshop en ACDsee weet ik dat je alvast de keuze hebt.
Je zal zien dat Lanczos een veel scherpere verkleining geeft dan Bicubic bijvoorbeeld.
meon schreef:U.C., zoals je zegt: ze verkleinen naar een formaat dat niet groter is dan je schermresolutie helpt al veel. Dus hoger dan 1024x768 heeft meestal geen zin. En opslaan als .jpg eh, daar kan je de kwaliteit meestal opgeven.
Ook op de beelden op de site van Rom Cornel kan je zien dat de grote images 780 x 585 pixels hebben in jpg formaat.
En zoals men kan vaststellen is de kwaliteit wel zeer goed te noemen.