PGP

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ThaGoldfish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2002, 10:16
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Heeft er iemand ervaringen met PGP? Die Wipe utility leukt mel leuk.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb dat vroeger wel is gebruikt, maar nu al 2 jaar niet meer ofzo. Van zodra ik hier een format doe install ik het terug (ook voor mails enzo)
En maak ik met PGP een aparte partitie op mijn HD en zet daar al mijn gevoelige informatie die dan direct geencrypteerd wordt, dus als Crackers dan je PC binnendringen zijn ze er eigenlijk nog niet veel mee.

Reden om het terug gaan te gebruiken: de overheid die al het internetverkeer wilt monitorren. (niet dat ik nen terrorist ben ofzo :D , maar die dingen zijn prive vind ik)

Nob
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hi,

ik heb vroeger nog ge-experimenteerd met pgp, maar mijn ervaringen zijn niet zo positief. Eerst en vooral vind ik voor mij zelf dat ik zo'n grote bescherming voor mijn mails ni nodig heb. Dus heb ik er weer afgegooid.

Twee met de allerlaatste versie had ik wat problemen met adsl. er was een optie voor de internetverbinding te beveiligen en deze deed zeer moeilijk met adsl, traag surfen, geen surfen ..... was echt niet handig.

Drie wanneer ik Norton installeerde merkte ik dat er in de software een trojan. De welke weet ik niet echt meer maar hij verwees naaar pgp zelve dus ik vond dit ni echt handig meer, daarom heb ik hem eraf gegooid. Het handigste eraan was idd, die partitie die je kon maken waarop je al je data kan encrypteren, zoals Nob zegt.
I love it when a plan comes together!
ThaGoldfish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2002, 10:16
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Ik ben het wel eens met Nob, daarom zou ik het eens willen uittesten, maar dat trojan verhaal verandert natuurlijk wel een paar zaken. :?

zo'n strikte mail beveiliging vind ik persoonlijk niet echt nodig, maar encryptie van gevoelige data is natuurlijk altijd handig.

Alternatieven?

cu

ThaGoldfish
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Alternatief om data om schijf te versleutelen heb ik zo niet direct bij de hand, zal dat eens verder uitzoeken.

Een alternatief om volledig anoniem te surgen heb ik wel PeekABooty, een openSource project van de HackersCommunity The Cult Of The Dead Cow. Oorspronkelijk gemaakt om de censuur tegen te gaan in landen waar e cencuur geldt. Maar je kan er natuurlijk ook in gewone landen compleet anoniem mee surfen. Ik weet niet of het toegestaan is de link hiervan te posten.

Beetje twijfel om de link te posten, het gaat wel om een project van hackers maar de software is open source en volgens mij niet crimineel-achtig, maarja of het compleet legaal is in België, daar twijfel ik aan, ik ga hem voorlopig niet posten. Indien andere mods vinden dat dit geen kwaad kan dan komt de url er nog.
I love it when a plan comes together!
ThaGoldfish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2002, 10:16
Locatie: Antwerp
Contacteer:

IP spoofing is niet echt wat ik zoek, maar toch bedankt. Wat de url betreft, als de Skynet User Base serieus genomen wil worden, staan daar best geen compromitterende dingen op :wink: . Sommige :twisted: zouden het kunnen misbruiken. Denk je niet?

cu

ThaGoldfish
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Daarom dat ik hem ook niet gepost heb eh.
En we willen inderdaad de medewerking van Skynet, dus houden we het hier decent eh.

Als ik een tool ofzo vind die data encrypteert op Hdd, zal ik deze nog posten (morge)
I love it when a plan comes together!
ThaGoldfish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2002, 10:16
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Thx a lot, man

ThaGoldfish
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hey,

heb eens gekeken voor jouw tooltje, tis met een beke vertraging, maar had een paar andere zaken eerst doen daarmee, ...

Nu ben ik hier toch mee: http://www.webattack.com/php/download.php?id=102729&app=powercrypt&r=l

natuurlijk freeware! Op www.webbattack.com vindt je trouwens nog veel meer allerhande freeware, nog meer encryptie tools.

Laat ons weten wat je ervan vindt!
I love it when a plan comes together!
ThaGoldfish
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 sep 2002, 10:16
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Ik zal het eens testen.

Cu

ThaGoldfish
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”