Nog maar 4.000 klanten voor Belgacom TV

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

BelgacomTV, de interactieve digitale televisie die Belgacom twee maanden geleden lanceerde, heeft zo’n 4.000 klanten, onder wie ook de 1.000 test-klanten. Dat verklaart Belgacom-topman Didier Bellens tijdens de voorstelling van de halfjaarresultaten van de telecomgroep. Volgens Bellens is dat aantal ,,volledig volgens plan''.

Hij herhaalde ook meermaals dat Belgacom TV nog maar pas gestart is. Wat de doelstelling is voor de volgende maanden, wilde Bellens niet kwijt, maar de uiteindelijke bedoeling is wel om 50% marktaandeel te hebben van de IDTV-markt.

Het bedrijf belooft snel werk te maken van de dekkingsgraad. Momenteel heeft slechts de helft van de Belgen toegang tot de interactieve televisie van Belgacom, maar dat aantal zou tegen eind dit jaar al 60% bedragen, en 80% eind volgend jaar. Ook het aanbod van zenders zal voort worden uitgebreid, met onder meer thematische kanalen.

Details over de operationele kost van interactieve televisie gaf Bellens niet vrij. Hij sloot niet uit dat in de toekomst met internationale bedrijven wordt samengewerkt om de kosten te doen dalen. De telecomgroep boekte in de eerste jaarhelft een omzet van 2,94 miljard euro. Dat is 7,1 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Maar in het cijfer is wel een eenmalige bijdrage van 238 miljoen euro opgenomen uit de verkoop van Belgacom Directory Services. Zonder eenmalige opbrengsten bleef de omzet stabiel (+0,2%). De winst vóór belastingen, waardeverminderingen, afschrijvingen en intresten (ebitda) bedroeg voor het eerste halfjaar 1,39 miljard euro (+12,7%). Maar als ook hier de eenmalige elementen worden uitgelaten, lag de winst 4% lager.

Belgacom verwacht voor het volledige boekjaar een daling van de inkomsten met 3% in de vastelijn-activiteit, en 4% in de mobiele divisie. In de eerste jaarhelft daalde het aantal vaste telefonieklanten (-95.000) en er werd globaal ook minder getelefoneerd. Maar Belgacom kon voor het eerst wel zijn marktaandeel (+0,5%) verhogen. ,,Dat is voor het eerst sinds de liberalisering'', aldus Bellens. Ook het aantal mensen dat terugkeert naar Belgacom ligt hoger dan vorig jaar.

In de mobiele telefonie werd het bedrijf geconfronteerd met agressieve concurrentie en een vertraging van de groei van de markt: slechts 1,4% groei tegen 3,5% het jaar voordien. In het eerste kwartaal verloor Belgacom klanten aan de concurrentie, maar dat verlies werd in het tweede kwartaal ruimschoots gecompenseerd (+16.000 klanten). Daardoor bleef het marktaandeel van Belgacom Mobile op 48,7% tegen 49,4% vorig jaar.

In de breedbandmarkt bleef de groei stabiel (+73.000 klanten) en ook de inkomsten per gebruiker stabiliseerden. Vooral de businessmarkt (international carrier services) kende een stevige groei, met 7,1% meer volume.

Tot slot verklaarde Bellens dat Belgacom nog steeds uitkijkt naar overnamemogelijkheden. In de gsm-business gaat de groep op zoek naar ,,groeimarkten'', terwijl voor de vaste telefonie gestreefd wordt naar ,,participatie in consolidatie''. Bellens beklemtoonde alleen geïnteresseerd te zijn in ,,de juiste opportuniteit tegen de juiste prijs''.

Bron: VUM
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

"Alles verloopt volgens plan" daarom dat (volgens De Morgen) hun topman van BelgacomTV gedegradeerd is :roll:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Bij Belgacom zijn ze echt blij hoor met die 4000 klanten :wink: .
Zo wordt het verhaal gebracht op de Skynet portal:
Belgacom TV telt AL 4.000 klanten


Telenet heeft 1.600.000 klanten dus als we ervan uitgaan dat op termijn alle televisie digitaal wordt (Europese Richtlijn) dan moeten ze nog 796.000 klanten binnenhalen om aan die 50% te komen.

Gr, Astralon
Spock@work

Allez, nog 792.000 klanten te gaan
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Spock@work schreef:Allez, nog 792.000 klanten te gaan

Nope nog 796.000 (800.000 - 4.000) te gaan. Je zou al onmiddellijk hun klantenbestand verdubbelen :wink:

Gr, Astralon
spock@work

Oei, uw berekening is correct :? Waar zat ik met mijn gedachten?
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Astralon schreef:Telenet heeft 1.600.000 klanten

Ja, vraag nie hoe, ik wil niets met telenet te maken hebben maar plots kopen zij de kabel over en heb ik geen keus?

Telenet heeft 1.600.000 Gedwongen klanten, zou beter passen

PS : telenet neemt volgende week ook nog es 9 zenders af,
zonder abonnement te verlagen, nog een bewijs dat het dieven zijn...
Gast

je kan gerust niet digitaal blijven kijken hoor met een cabeltuner
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

die cabeltuner heb ik alvast niet nodig, het zijn toch maar flutzenders die wegvallen
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Gast

misschien een beteke offtopic maar toch:

PS : telenet neemt volgende week ook nog es 9 zenders af,
zonder abonnement te verlagen, nog een bewijs dat het dieven zijn...


blijkbaar maken er sommige mensen zich redelijk druk over 't verdwijnen van die zenders...

imo zou'k al bereid zijn om een kabel-TV abo te betalen bij een kabelmaatschappij dat me 'n pakket kan samenstellen van hooguit 9 zenders waar er uberhaupt nog echt iéts op TV is ;) ... ipv al die rommel nu (al die realitybrol e.d.)
toerist
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:12
Locatie: Belgie
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:blijkbaar maken er sommige mensen zich redelijk druk over 't verdwijnen van die zenders...


Wel ik vind BBC world, en CNN toch zenders om te houden, en ook ARTE tonen ze mooie films en documentaires in originele taal ...
Dus vind het wel een verlies

Maar terug ONtopic: belgacom levert ook nie echt goede zenders in hun pakket.Ik haat voetbal dus daar word'k zeker geen klant van, de rest zijn allemaal franse zenders....
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

toerist schreef:
Anonymous schreef:blijkbaar maken er sommige mensen zich redelijk druk over 't verdwijnen van die zenders...


Wel ik vind BBC world, en CNN toch zenders om te houden, en ook ARTE tonen ze mooie films en documentaires in originele taal ...
Dus vind het wel een verlies

Maar terug ONtopic: belgacom levert ook nie echt goede zenders in hun pakket.Ik haat voetbal dus daar word'k zeker geen klant van, de rest zijn allemaal franse zenders....

Ge kunt zo een dooske "huren" bij telenet voor 25€ofzo en dan hebt ge al de verloren zenders terug :) Dus da is ni echt slecht é ... ma wa ik denk is da de kwaliteit van die belgacom TV ongelofelijk hard stinkt. Een ander iets is da ge nimeer op inet kunt als ge TV kijkt .. hoe loos is da wel ni :s Beneden kijken ze TV .. gij wilt een spelleke online spelen .. ja salut! tzal voor ne andere keer zijn. Moest er hier bij ons thuis digitale TV komen dan is het van telenet ze .. véél interessanter. géén voetbal, jim, kanaal 2, deftige kwaliteit en een deftig afgewerkt product. Ge ziet ook da die digitale TV een rushjob is eigenlijk ...
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

SpoBo schreef:Ge kunt zo een dooske "huren" bij telenet voor 25€ofzo en dan hebt ge al de verloren zenders terug :)


De waarborg voor een cabletuner bedraagt 49 euro.

SpoBo schreef:Een ander iets is da ge nimeer op inet kunt als ge TV kijkt .. hoe loos is da wel ni :s


Ook niet echt correct.
If you can't beat them, confuse them.
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Silence schreef:"Alles verloopt volgens plan" daarom dat (volgens De Morgen) hun topman van BelgacomTV gedegradeerd is :roll:


Misschien was dat ook "volgens plan" :P
BelgacomTV
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005, 12:52

Ge kunt zo een dooske "huren" bij telenet voor 25€ofzo en dan hebt ge al de verloren zenders terug Dus da is ni echt slecht é ... ma wa ik denk is da de kwaliteit van die belgacom TV ongelofelijk hard stinkt. Een ander iets is da ge nimeer op inet kunt als ge TV kijkt .. hoe loos is da wel ni :s Beneden kijken ze TV .. gij wilt een spelleke online spelen .. ja salut! tzal voor ne andere keer zijn. Moest er hier bij ons thuis digitale TV komen dan is het van telenet ze .. véél interessanter. géén voetbal, jim, kanaal 2, deftige kwaliteit en een deftig afgewerkt product. Ge ziet ook da die digitale TV een rushjob is eigenlijk ...


1)op wat baseert u zich ivm de "kwaliteit"
2)er is nu al meerdere keren aangetoond dat je wel nog kunt surfen als je TV aan het kijken bent, er is nog 600Kb over voor internet
Laatst gewijzigd door BelgacomTV op 28 aug 2005, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

BelgacomTV schreef:
Ge kunt zo een dooske "huren" bij telenet voor 25€ofzo en dan hebt ge al de verloren zenders terug Dus da is ni echt slecht é ... ma wa ik denk is da de kwaliteit van die belgacom TV ongelofelijk hard stinkt. Een ander iets is da ge nimeer op inet kunt als ge TV kijkt .. hoe loos is da wel ni :s Beneden kijken ze TV .. gij wilt een spelleke online spelen .. ja salut! tzal voor ne andere keer zijn. Moest er hier bij ons thuis digitale TV komen dan is het van telenet ze .. véél interessanter. géén voetbal, jim, kanaal 2, deftige kwaliteit en een deftig afgewerkt product. Ge ziet ook da die digitale TV een rushjob is eigenlijk ...


1)op wat baseert u zich ivm de "kwaliteit"
2)er is nu al meerdere keren aangetoond dat je wel nog kunt surfen als je TV aan het kijken bent, er is nog 600Kb over voor internet[/b]


Kwalititeit zal het issue niet zijn. Video aan +/- 700 kbit/s is al PAL kwaliteit, met de specs van BGC TV zit je eigenlijk al aan HDTV kwaliteit.

Vooral de stabiliteit van de last mile lijkt mij momenteel het grootste struikelpunt. Het zou mij verbazen dat er QoS op de last mile kan aangeboden worden, wat dus voor gamers net zo belangrijk is.

Wat pijnlijker is voor Telenet is dat hun kabel vol zit. En daarmee bedoel ik echt vol qua overschot aan bandbreedte. Stel dat een hele straat overstapt op IDTV van Telenet, dan gaat die pijp dat niet kunnen trekken. Ik denk dat ze bij Telenet rekenen op het conservatisme van de Vlaming want als we allemaal en Digitale TV, en Telefoon en Internet gaan nemen zitten ze met de gebakken peren.

BGV heeft daar het voordeel dat ze met ADSL2+ op korte termijn een forse verhoging van de last mile kunnen bewerkstelligen. En de eventueel gehate verplichting om Skynet Internet te nemen kunnen laten vallen. Want zolang ze dat niet doen blijft het luchtje van "koppelverkoop" hangen. En zelfs al is het "technisch gezien" geen koppelverkoop, als de consument nog maar het "gevoel" heeft van wel, dan zullen ze het niet vertrouwen en niet kopen.
BelgacomTV
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005, 12:52

Kwalititeit zal het issue niet zijn. Video aan +/- 700 kbit/s is al PAL kwaliteit, met de specs van BGC TV zit je eigenlijk al aan HDTV kwaliteit.


je wil zeker geen video aan 700kbit op uw TV zien, uitgezonderd als je graag naar blokjes kijkt. :-D
HDTV is +-8 Mbit op MPEG4 en meer dan 14Mbit op MPEG2

Vooral de stabiliteit van de last mile lijkt mij momenteel het grootste struikelpunt. Het zou mij verbazen dat er QoS op de last mile kan aangeboden worden, wat dus voor gamers net zo belangrijk is.


-de stabiliteit wordt zoveel mogelijk gewaarborgd door streng te zijn op de kwaliteit van het koperpaar (maximum aanvaardbare verzwakking)
-interleaving op de fysische laag geeft een veel grotere stabiliteit en foutcorrectie
-er wordt ALTIJD QoS op ATM toegepast op een BGTV ADSL lijn, dus ook op de last mile
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

BelgacomTV schreef:er wordt ALTIJD QoS op ATM toegepast op een BGTV ADSL lijn, dus ook op de last mile


Ook op IP niveau van mijn modem tot aan de centrale :??
BelgacomTV
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005, 12:52

Deej_1977 schreef:
BelgacomTV schreef:er wordt ALTIJD QoS op ATM toegepast op een BGTV ADSL lijn, dus ook op de last mile


Ook op IP niveau van mijn modem tot aan de centrale :??


welke centrale? de DSLAM?
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

BelgacomTV schreef:
Ge kunt zo een dooske "huren" bij telenet voor 25€ofzo en dan hebt ge al de verloren zenders terug Dus da is ni echt slecht é ... ma wa ik denk is da de kwaliteit van die belgacom TV ongelofelijk hard stinkt. Een ander iets is da ge nimeer op inet kunt als ge TV kijkt .. hoe loos is da wel ni :s Beneden kijken ze TV .. gij wilt een spelleke online spelen .. ja salut! tzal voor ne andere keer zijn. Moest er hier bij ons thuis digitale TV komen dan is het van telenet ze .. véél interessanter. géén voetbal, jim, kanaal 2, deftige kwaliteit en een deftig afgewerkt product. Ge ziet ook da die digitale TV een rushjob is eigenlijk ...


1)op wat baseert u zich ivm de "kwaliteit"
2)er is nu al meerdere keren aangetoond dat je wel nog kunt surfen als je TV aan het kijken bent, er is nog 600Kb over voor internet



Ik surf altijd terwijl de rest van de familie tv kijkt . Dan moet ik de rest van de avond surfen tegen een 75kb/s . Waarom betaal ik dan 39 euro?
een ping van 15 zal ik ook niet meet halen terwijl men online speelt.
Bij mij komt het surfen op de eerste plaats ,TV op de 2de, zolang er geen oplossing is voor die snelheid,geen BGC tv voor mij.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
BelgacomTV
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 aug 2005, 12:52

brooklyn schreef:
BelgacomTV schreef:
Ge kunt zo een dooske "huren" bij telenet voor 25€ofzo en dan hebt ge al de verloren zenders terug Dus da is ni echt slecht é ... ma wa ik denk is da de kwaliteit van die belgacom TV ongelofelijk hard stinkt. Een ander iets is da ge nimeer op inet kunt als ge TV kijkt .. hoe loos is da wel ni :s Beneden kijken ze TV .. gij wilt een spelleke online spelen .. ja salut! tzal voor ne andere keer zijn. Moest er hier bij ons thuis digitale TV komen dan is het van telenet ze .. véél interessanter. géén voetbal, jim, kanaal 2, deftige kwaliteit en een deftig afgewerkt product. Ge ziet ook da die digitale TV een rushjob is eigenlijk ...


1)op wat baseert u zich ivm de "kwaliteit"
2)er is nu al meerdere keren aangetoond dat je wel nog kunt surfen als je TV aan het kijken bent, er is nog 600Kb over voor internet



Ik surf altijd terwijl de rest van de familie tv kijkt . Dan moet ik de rest van de avond surfen tegen een 75kb/s . Waarom betaal ik dan 39 euro?
een ping van 15 zal ik ook niet meet halen terwijl men online speelt.
Bij mij komt het surfen op de eerste plaats ,TV op de 2de, zolang er geen oplossing is voor die snelheid,geen BGC tv voor mij.


begrijpelijk, bedankt voor de reactie :thumbs:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ook op IP niveau van mijn modem tot aan de centrale


Stelde mij exact dezelfde vraag.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

The_Borg schreef:
Ook op IP niveau van mijn modem tot aan de centrale


Stelde mij exact dezelfde vraag.


zover ik weet is die philips modem een modem die ook QoS ondersteunt alsook VLANs
hier start de QoS al op IP niveau !
voor de rest ga je QoS on ATM doen.
mav tot aan de DSLAM...
Hoe je de Last mile doet weet ik niet maar ik vermoed dat de backbone van BGC ook QoS onderteunt.
mss kan "BelgacomTV" meer info verschaffen over de Backbonne van BGC..
Gast

Deej_1977 schreef:Wat pijnlijker is voor Telenet is dat hun kabel vol zit. En daarmee bedoel ik echt vol qua overschot aan bandbreedte. Stel dat een hele straat overstapt op IDTV van Telenet, dan gaat die pijp dat niet kunnen trekken. Ik denk dat ze bij Telenet rekenen op het conservatisme van de Vlaming want als we allemaal en Digitale TV, en Telefoon en Internet gaan nemen zitten ze met de gebakken peren.


Telenet heeft alleen een beperking qua aantal digitale kanalen, vandaar het wegvallen van 8 analoge in ruil voor 64 digitale, niet qua klanten. Het maakt (hen) niets uit als heel de buurt ineens IDtv neemt. Zelfs als je thuis 10 Digiboxen installeert maakt dat geen zak uit (integendeel!! hehe)
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

Anonymous schreef:
Deej_1977 schreef:Wat pijnlijker is voor Telenet is dat hun kabel vol zit. En daarmee bedoel ik echt vol qua overschot aan bandbreedte. Stel dat een hele straat overstapt op IDTV van Telenet, dan gaat die pijp dat niet kunnen trekken. Ik denk dat ze bij Telenet rekenen op het conservatisme van de Vlaming want als we allemaal en Digitale TV, en Telefoon en Internet gaan nemen zitten ze met de gebakken peren.


Telenet heeft alleen een beperking qua aantal digitale kanalen, vandaar het wegvallen van 8 analoge in ruil voor 64 digitale, niet qua klanten. Het maakt (hen) niets uit als heel de buurt ineens IDtv neemt. Zelfs als je thuis 10 Digiboxen installeert maakt dat geen zak uit (integendeel!! hehe)

tenzij al die abonnees zwaar gebruik gaan maken van video on demand, dan zit telenet met een probleem...
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”