Usernaam onthouden na frameset in ASP

Plaats reactie
Jove
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 maa 2003, 17:24
Locatie: Aalst
Contacteer:

Beste ASP freaks,
Ik heb een login procedure geschreven met usernaam en paswoord, maar na inloggen en keuze van NL of FR zet ik een frameset op van drie frames. Nu had ik graag in één van die frames de usernaam gezien.. doch om één of andere mysterieuse manier is deze verdwenen, ondanks ik in elk frame de usernaam onthou met volgende code:

Code: Selecteer alles

<%
'Dimension Variables
Dim strUserName   'Holds the name of the user

'Get the users name passed from the previous page
strUserName = Request.QueryString("name")
%>


Dus even samengevat: ik kan de usernaam blijven doorgeven met deze code tot ik een frameset doe.. dan is hij verdwenen. Misschien heeft iemand een oplossing?

Mvgr.!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is het volgende situatie?

Pagina 1: Vul de naam in, submit naar volgende pagina.
Dit is dan een frameset met verschillende frames.

Je submit blijkbaar naar de URI, dus de GET-methode.
Je submit dan bvb naar frameset.asp?name=Mijn%20Naam.

In frameset.asp moet je dan ook ergens hebben staan:

Code: Selecteer alles

<frame name="onderste_frame" src="ondersteframe.asp?name=<% Request.QueryString('name') %>">


En dan kan je vanuit die onderste frame terug een request van de URI-variabelen doen zoals je in je eigen voorbeeld doet.

Wat een betere oplossing zou zijn is werken met sessies, maar dat is misschien (nog) niet nodig?

Zoja, laat je het maar even weten ;-)
Jove
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 maa 2003, 17:24
Locatie: Aalst
Contacteer:

Wel ik gebruik idd die methode, het is wel namelijk zo dat ik de parameter al voor de asp-file kwijt ben die een frameset doet.

Ik heb een user en paswoord pagina, dan via een checkfile ga ik naar een taal keuze, op dat ogenblik heb ik de parameter nog, maar eens ik Nederlands kies ben ik hem weer kwijt en krijg dan in de adresbalk:

Code: Selecteer alles

http://127.0.0.1/Nederlands/index_daewoo_nl.asp?name=


De keuze van de taal is met een gewone a href, misschien moet ik er nog iets aan toevoegen?

Misschien moet ik dan toch met sessies werken? Het zou leuk zijn hier wat meer info te hebben!!

:eek: een mens maakt wat mee met aspee.. ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Development”