overschakelen op AVG

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Ik gebruik nu Norton, maar heb vandaag AVG free geinstalleerd omdat ik het beu ben dat norton mijn pc traag maakt. Ik vroeg me nu af, kan ik de virusscan van norton alleen verwijderne of moet ik meteen compleet norton security van mijn pc gooien. Ik gebruik namelijk de firewall en spamfilter nog. Als ik ze niet weg kan doen zonder de rest zoek ik hoe ik het kan uitschakelen. Nu worden mijn mails dubbel gecontroleerd. Dus norton doet gewoon verder zijn zin zelfs nadat ik het in de opties uitschakelde. Iemand tips of raad voor me???? Staat al iets van in een andere topic ook, maar dacht zet het even apart want ik had dus meer vragen. Groetjes Berghe
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Ik zou spamfighter kunnen gebruiken voor mijn spamfilter, maar dan moet ik nog een goeie gratis firewall vinden, of is die van XP goed genoeg? Kan ik compleet die norton eraf gooien.
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben al een jaar een overtuigd AVG free gebruiker. Na jarenlang McAfee & Norton te hebben gehad, ben ik om dezelfde reden (snelheid) overgestapt.
Qua firewall heb ik ook al vanalles geprobeerd: Norton, ZoneAlarm, Kerio, Sygate, ... ik vond het allemaal maar niets.
Zie: http://www.firewallguide.com/freeware.htm
Persoonlijk vertrouw ik nu op mijn Router (met ingebouwde basic firewall), Win XP SP2 (dus met firewall) & AVG free voor de antivirus. Zorgen dat die laatste zich altijd uptodate houdt, net als WinXP zelf & af en toe nog eens kuisen met Adaware ...
Ik hoop dat dit volstaat, mensen met betere tips, laat maar komen ...
Persoonlijk vind ik de snelheidswinst & hogere stabiliteit van mijn PC zalig (nu ik die firewall soft eraf heb gegooid), ik hoop dat ik het mij niet moet beklagen ... :wink:
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik hou nog altijd van eenvoud. Ik heb nu al een goeie 4 maand geen virusscanner meer staan (Norton & mcafee corporate edities), update windows op tijd en na grondige scan nog altijd geen virus. Ik blijf er bij, virusveiligheid ligt aan een gebruiker, niet aan de gebruikte software.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Is inderdaad waar, ik denk dat ik ga vertrouwen op spamfighter voor de spam, en de firewall van XP. Ik twijfelde nog om sygate te gebruiken, maar als ik dit lees denk ik dat ik er maar geen neem. We zien wel, bedankt voor de info. Ik zal eind de week eens norton security eraf gooien. Ik heb nog wel voor een maand of 4 betaald, maar ik vind het echt een snelheidsvreter.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Zo, ik heb de knoop doorgehakt. Norton ligt eraf, ik zond nog nooit zo vlug een mail, de scan gaat de helft vlugger met AVG Free. Ik heb spamfighter genomen voor mijn spamfilter. Ik had na de installatie een foutmelding in mijn outlook als ik afsloot. Die is ook weg, zal waarschijnlijk norton - AVG conflict geweest zijn. Zo, ik heb wat ik moet hebben. Snelheid, en toch een virusscanner en spamfilter en de firewall van XP.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

@ berghe,
hier idem dito :lol: al bijna een jaar met avg free en zonder virussen :!: :-D firewall ook sp2 van xp ( ook nog norton gehad en eraf gegooit omdat het geld kost en dan nog de pc trager maakt!... vreet teveel geheugen) :twisted:
k'heb nu al een tijdje een vlot draaiende pc :thumbs:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”