ADSL op kot

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Freakazoid
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 aug 2005, 22:14

Hello,

ik zit in leuven op kot en heb daar dus kotnet, ik heb dit een jaar gebruikt maar ben er niet echt tevreden over. (te traag voor games, 4gb limiet)
Nu zoek ik dus een alternatief, ADSL:

1) Een telefoonlijn:
Het bureau waar ik mijn kot huur zegt dat een telefoonlijn mogelijk is. Ik heb in de muur 2 openingen, 1 waar nu mijn ethernetkabel naar pc insteekt (voor kotnet) dat zal dus naar een hub gaan. Het andere is iets kleiner. Maar nergens een opening waar een splitter in kan.
Vraag: goed genoeg?

2) De beste optie lijkt mij Discovery Line van Belgacom, € 6.50/maand.
Vraag: goed genoeg, is er iets beter?

3) Het ADSL zelf. Mijn oma&opa hebben Scarlet Premium maar ik ben de enige die dat daar gebruikt.
Vraag: Kan ik daar de inloggegevens van gebruiken om niet 40€ per maand te moeten betalen? Wat moet er dan nog met die telefoonlijn gebeuren? Het is waarschijnlijk niet zo simpel...

4) Als dat niet kan, zal ik gewoon Belgacom ADSL Go nemen...


Sorry dat ik al meteen zo veel vraag voor mn eerste post op dit forum. Hopelijk neemt iemand te tijd om mij te helpen.

Bedankt.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Is die telefoonlijn op kot is dat een directe lijn of wordt die ergens op kot gesplitst?
Je hebt waarschijnlijk een rj-11 plug als aansluiting (lijk op een smalle utp-aansluiting) en daar bestaan ook splitters voor, maar als het enkel voor de modem is, heb je geen splitter nodig.

Je kan dat abbo gebruiken, je moet dan alleen je lijn laten activeren voor ADSL van Scarlet of het mag staat in de algemene voorwaarden.
Ik weet eigelijk niet of dit mogelijk is bij Scarlet, het ging vroeger bij BGC om je lijn alleen te laten activeren voor turboline.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Je kan dat abbo gebruiken, je moet dan alleen je lijn laten activeren voor ADSL van Scarlet of het mag staat in de algemene voorwaarden.
Ik weet eigelijk niet of dit mogelijk is bij Scarlet, het ging vroeger bij BGC om je lijn alleen te laten activeren voor turboline.

Pas nog achter gevraagd, en de synch alleen kost bijna evenveel als een abonnement .. Het zijn de access abonnementen. ( Prijzen ).
Gewoon zelf een abonnement nemen komt misschien toch nog beter uit (moest meerdere keren inloggen niet meer kunnen bvb).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”