Hallo,
Ik ben van plan een ADSL modem + router te kopen.
Ik heb reeds wat rondgezocht, maar vind het allemaal nogal redelijk verwarrend.
Nu is mijn vraag waar ik specifiek moet op letten bij de aanschaf van een nieuwe adsl modem? Bepaalde technologieën, functies...?
Ik zoek een modem + router in één, denk dat dat het beste is met het oog op mijn netwerk. Tevens moet het gewoon Ethernet zijn, geen USB aansluiting, draadloos is eveneens overbodig.
Wat zijn zo de gangbare types in deze situatie? Ik lees bijna overal over Thomson modems. Zijn deze aan te raden, of toch maar bedenkelijk van kwaliteit?
P.S Heeft niemand toevallig weet van speciale acties waar je een modem goedkoop kunt krijgen? Ik weet dat belgacom die vroeger had, maar vind er geen momenteel.
MVG
Sven
Aandachtspunten bij aanschaf ADSL modem?
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Ik ben al 4 jaren erg tevreden over mijn Billion modem/router.(CE711)
Tweemaal is de firmware ge-upgraded. Dit merk is waarschijnlijk niet zo heel veel verkocht en ik weet ook niet of het nog verkocht wordt hier, maar er is in ieder geval nog altijd degelijke ondersteuning voor.
Zeg niet te snel dat draadloos niet nodig is. Ik dacht dit ook en toen ik dan naderhand toch een draadloos punt wou kopen zou me dat méér kosten dan mijn modem/router!
Ik heb me dan verleden jaar in de Aldi in de uitverkoopbakken een routertje met ingebouwd draadloos puntje en twee draadloze kaartjes aangeschaft en tegen alle verwachtingen in blijkt dat nu al een jaar uitstekend te werken. Sindsdien hou ik de aanbiedingen van Aldi ook in de gaten.
Tweemaal is de firmware ge-upgraded. Dit merk is waarschijnlijk niet zo heel veel verkocht en ik weet ook niet of het nog verkocht wordt hier, maar er is in ieder geval nog altijd degelijke ondersteuning voor.
Zeg niet te snel dat draadloos niet nodig is. Ik dacht dit ook en toen ik dan naderhand toch een draadloos punt wou kopen zou me dat méér kosten dan mijn modem/router!
Ik heb me dan verleden jaar in de Aldi in de uitverkoopbakken een routertje met ingebouwd draadloos puntje en twee draadloze kaartjes aangeschaft en tegen alle verwachtingen in blijkt dat nu al een jaar uitstekend te werken. Sindsdien hou ik de aanbiedingen van Aldi ook in de gaten.
Kijk eens naar de huidige draadloze Philips router van Belgacom. Het zal u niet zoveel meer kosten dan een wired router en ge kunt altijd overschakelen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik denk niet dat er ergens momenteel acties aan de gang zijn voor een Speedtouch modem. Ik heb de mijne in de carrefour gehaald. Ze staan daar 65 euro voor een speedtouch 530 dacht ik (gewoon zo een BGC starter pack, ze verkochten ze niet meer apart). Tel daar een switch bij van 20-30 euro en je bent vertrokken.