De specificaties van mijn pc zal jullie niet echt intresseren denk ik , draai win xp pro op amd 64 bit 3800+ ... rest is bijzaak voor dit probleem ...
Internetten doe ik via een smc router met ingebouwde adsl modem.
Hoofdzakelijk is mijn pc bedoeld om online te gamen , maar ook om portal van gameserver en gamserver zelf te onderhouden.
Dus dacht ik zo van , adsl go van belgacom , met zijn 4.6 mbits/sec lijkt me wel ok. (weet ook zelf wel dat het de maximaal bereikbare snelheid is).
Wat blijkt nu , mijn verbinding valt om de haverklap weg , dan heb ik weer verbinding tegen 4.6 , even later uitval , dan is het 3.3 , soms 2.1 en nu 1.2 ...
gewoon om gek van te worden !!!
Er is al 3 x een technieker langs geweest met steeds een totaal ander verhaal ... eerst was er zogezegd draadje los in tussencentrale 2 km verderop. alee , terug 4.6 en alles liep vrij vlotjes voor 4 dagen (zelfs geen uitval gehad)... Maar te vroeg gejuicht ... tijdens gamen valt verbinding ineens weg (dikwijls) en router geeft dan aan dat de snelheid maar weer 2.3 of in beste geval 3.3 is ... noise marging blijkt ook al niet veel zaaks te zijn (4 db upstream , 5db downstream) ...
De technieker die vandaag langskwam (zeer vriendelijke en behulpzame man) gaf echter zelf toe totaal niks over adsl verbindingen te weten en enkel op de hoogte te zijn van telefonie. Deze heeft dan wel in centrale andere verbinding gemaakt maar op tussencentrale durfde hij mijn verbinding niet los te schroeven omdat de vijzen al dusdanig beschadigd waren dat hij vreesde het niet meer klaar te krijgen.
Heb even later van de 'technieker' een telefoontje gehad dat het voorlopig in orde zou moeten zijn en als ik nog problemen had contact mocht opnemen met de technsiche dienst.
Sorry voor mijn antwerpse uitspraak 'mor zen die kak kotsbeu !!!'
Als Je reclame maakt voor supersnel internet met hoge snelheden zorg er dan op zijn minst voor dat de centrales en verbindingen in goede staat zijn. Zoals in de hoofding van mijn bericht staat ik voel me echt bedrogen!!! Wat ben ik met een onstabiele verbinding die me na de 4 maanden gratis promo 40 euro per maand kost , ben er dus niks mee !!!
Ik ben gewoon radeloos , heeft er iemand tips want van een 4.6 verbinding verwacht ik toch op zijn minst een snelheid van circa 3.3 Mbits download snelheid. Of ben ik volledig fout en moet ik gewoon content zijn met wat ze me geven ??? HELP
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Question Mark :???:](./images/smilies/icon_question.gif)