Plasma tv vs LCD tv

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Djorre
Plus Member
Plus Member

Kan er iemand zeggen wat het best is een Plasma Tv of LCD tv.
Waar moet je eigenlijk op letten bij aanschaf van een toestel?

groeten
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag de dag? Ga gewoon voor een LCD TV, nadeel van plasma's is, dat ze;

1/ Nog altijd inbranden (hoe dikwijls het tegendeel ook beweerd wordt)
2/ Een LCD TV het qua jaren gebruik veel langer zal trekken dan een plasma TV die gradueel verslijt (verminderde helderheid).
3/ LCD TVs zijn dan misschien wel kleiner, de prijzen zijn ook in verhouding
4/ Ooit al eens in een winkel naar een plasma tv gaan kijken? Persoonlijk vind ik de korrel er bij alle merken en alle modellen uitspringen.

Dat zijn voor mij de 4 redenen waarom ik nu echt geen plasma moet hebben, maar ik zeg er wel direct bij dat dit niet de enige 4 redenen zijn, de ingangen, doorontwikkeling van technologie enz mag je ook niet buiten beschouwing laten. Plasma heeft zijn beste tijd al gehad, LCD is de technologie die nog enkele jaren zal meegaan tot OLED commercieel uitkomt. Ik zou dus mijn geld op LCD zetten en zeker niet op plasma.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

² The_Borg, vrijwel dezelfde redenen.
Ben je van plan spelletjes te spelen (XBOX enz) of als mediacenter te gebruiken, dan kan je zelfs om LCD niet om, zelfs dingen als de scoreblock in een spel kan inbranden bij een plasma.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

En hoe scoort een projector in vergelijk met LCD? Ik twijfel nog tussen die twee (absoluut nog geen tijd gehad om eens een winkel binnen te stappen en de kwaliteit te vergelijken...)
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb al verschillende projectoren gezien en vooral de laatste modellen zijn redelijk goed, maar toch één bedenking, die lampen zijn nu ook zo goedkoop weer niet. Een LCD TV koop je om dagelijks naar te kijken (of toch frequent), een projector daarentegen is leuk voor films of om af en toe eens op te gamen :). Maar ook al geraak je aan een paar 1000 uur, als je de projector wil gebruiken als dagelijkse tv ga je een reserve voor lampen mogen inbouwen.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Zo'n lamp gaat toch een 4000 uren mee? Als de TV per week 20 uur aanstaat is dit al vrij veel (voor ons toch)...
4000 uren / 20 uur per week = 200 weken, of zo'n 3 jaar en 10 maanden. Na die periode zit je dan idd met een vrij dure kost voor zo'n nieuwe lamp. En als dat dan net in die maand valt waarin alle rekeningen tesamen komen, en er schoolgerief gekocht dient te worden, dan is het even behelpen met de CRT televisie van 55 cm vanop de slaapkamer :-D
't Zal toch een LCD worden dan...
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik zou niet op 4000 uur rekenen :), ja gaat er vanuit dat ze 4000 uur mee gaat, die lamp kan ook veel minder lang mee gaan en dan is het nog onaantrekkelijker, maar met de tijd gaan die nog wel dalen in prijs, ze zijn nu al aan een stijle afdaling bezig. Anyhow, ik denk dat je als gewone werkmens die langdurig genot wil hebben zonder onvoorziene kosten te moeten slikken het best af zal zijn met een lcd zoals je al zei.
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb net een plasma gekocht voor het simpele feit dat ik min 106cm beeld wou, en dit vind ik niet in lcd schermen... maar als het formaat niet zo een rol speelt dan zou ik ook voor lcd zijn gegaan.

ps het verbruik van een plasma ligt ook een stuk hoger, moet je ook rekening mee houden als je dat zou kiezen.
Djorre
Plus Member
Plus Member

Toch wel nuttige informatie allemaal. Maar ik vraag me af waar ik moet op letten bij aanschaf van een lcd tv. De helderheid, kijkhoek, ... ?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Djorre schreef:Toch wel nuttige informatie allemaal. Maar ik vraag me af waar ik moet op letten bij aanschaf van een lcd tv. De helderheid, kijkhoek, ... ?
De manier waarop de inkijkhoek wordt bepaald is nogal dubieus en subjectief. Dus wat dit betreft zou ik zeggen: gewoon gaan kijken

Het contrast van de nieuwste LCDs komt nog steeds niet in de buurt van het contrast van de meeste Plasmas maar persoonlijk vind ik dat dit niet opweegt tegen de hierboven vermelde nadelen van Plasmas.

Naast de beeldkwaliteit die je zelf moet beoordelen zou ik persoonlijk op het volgende letten:
- HDTV compatible
- Aansluitmogelijkheden: Scart, DVI, HDMI, enz... vooral die laatste ontbreekt nog wel eens en zou in de toekomst wel eens belangrijk kunnen worden.

Gr, Astralon
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

de tv is hier net ontploft :| 't was er nog zo éne met een beeldbuis ... die zijn bijna niet meer te krijgen zeker? 't zal nu dus wel lcd worden... iemand tips of interessante aanbiedingen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

xenne schreef:iemand tips of interessante aanbiedingen?
Kijk eens naar Mirai. Onbekend merk, aardige kwaliteit. Met mijn eerste Mirai had ik danig veel problemen, maar dat is netjes opgelost (na wat geduld) door een persoonlijke tussenkomst van de producent. Heb zelf nu de 42" FullHD variant: heel tevreden van (al merk ik net dat de opvolger uit is)! Voor dat geld toch...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Ontploft?
In een Beeldbuis is er een vacuüm, het was dus implosie.

Hopelijk zijn er geen vensters naar binnen gevallen, wat wel eens kon gebeuren bij dun glas.

Wat betreft, je vraag daar zijn al meerdere voorbeelden op UB.

Actueel http://www.aldi.be/ALDI_BN/home.htm
Vanaf woensdag 2 januari Lcd-televisie 94 cm
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Vanaf woensdag 2 januari Lcd-televisie 94 cm
Mijn schoonouders hebben enkele maanden geleden zo'n Aldi-LCD gekocht en zijn er tot nogtoe erg tevreden van. Het is wel zo'n "HD Ready" geval, dus verwacht geen HD.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ja, correctie - implosie :oops: dit zal nog lastig worden om te beslissen :| ken er eigenlijk de botten van :roll: weet niet eens wat Full HD is... die schermen die jullie voorstellen lijken me wel immens groot, geraakt hier met moeite binnen :wink: denk eerder aan 32'' ofzo. bedankt voor de tips iig.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

xenne schreef:denk eerder aan 32'' ofzo. bedankt voor de tips iig.
Als je niet een erg groot belang hecht aan beeldkwaliteit (en bv. al meer dan genoegen nam aan je oude TV) en het dan bijgevolg nog geen grote moet zijn ook niet, dan raad ik gewoon aan om te wachten op de een of andere stunt bij de een of andere keten. Aldi, Makro, Carrefour, etc. Die hebben regelmatig toestellen in de aanbieding, vaak 32" voor 700€ of minder (bv. in 't Markoblaadje zie ik nen LG van 32" staan voor 644€, in de Carrefour nen JVC van 699€ en zoals Blue-Sky al aangaf bij den aldi ene van 37" voor 699€).
xenne
Elite Poster
Elite Poster

kzal morgen eens wat schermen gaan bekijken, die LG van in de makro spreekt me wel aan - heb ook al DVDrecorder van LG waar ik tevreden van ben....... alleen koop ik niet zo graag in Makro :oops:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cloink schreef:Het is wel zo'n "HD Ready" geval, dus verwacht geen HD.
HD-Ready is eveneens HD... zij het enkel de laagste vorm (720 lijnen) al is dat momenteel wel de meest gebruikte vorm van HDTV. Op termijn (processorkracht en bandbreedte) zal 1080p misschien doorbreken, maar dat kan nog enkele jaren duren.

De keuze voor HD-Ready versus Full-HD is trouwens niet zo evident, net zoals zoveel andere parameters bij HDTV.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

The_Borg schreef:Vandaag de dag? Ga gewoon voor een LCD TV, nadeel van plasma's is, dat ze;
Het lijstje van nadelen ivm. LCD is minstens even lang... al berusten ze zowel bij LCD als Plasma op hoofdzakelijk achterhaalde feiten "indien" je een modern toestel koopt... en daar gaat het vaak fout bij de goedkopere modellen in ketens als Carrefour, ALDI, Makro, ...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:HD-Ready is eveneens HD...
Uiteraard, maar persoonlijk vind ik dat alles behalve hoge definitie... Maargoed, da's persoonlijk en als xenne hier minder belang aan hecht (net zoals vele anderen en helemaal ongelijk hebben ze zeker niet) dan is een goedkoper model zeker aan te raden. Want inderdaad: veel echte HD (1080p) uitzendingen zijn er nog niet... ;)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

cloink schreef:Want inderdaad: veel echte HD (1080p) uitzendingen zijn er nog niet... ;)
En die zullen er waarschijnlijk niet vlug komen. In Amerika hebben ze 1080i ook als standaard gekozen dus je moet niet dneken dat ze het hier anders gaan doen. En je kan je ook afvragen hoeveel verschil je nog kan zien met een tv van normale grootte. Met een 70 inch heb je waarschijnlijk voordeel maar bij 42" is het in mij ogen verwaarloosbaar.
KK
Elite Poster
Elite Poster

HDTV is allemaal goed en wel, maar als je er de gewone analoge kabel op aansluit is het beeld niet om aan te zien. Een tijdje geleden was ik in de Carrefour wat naar de TV's aan het zien, en Sporza stond op met wielrennen.
Op de weinige analoge TV's die er nog stonden kon ik probleemloos de rugnummers van de wielrenners lezen, terwijl ik er op de LCD en plasma TV's niks van kon maken omdat het zo wazig was.

Voor gewoon analoog TV te zien gaat er nog steeds niks boven een beeldbuis.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

KK schreef:Voor gewoon analoog TV te zien gaat er nog steeds niks boven een beeldbuis.
maar die TV's zijn nog maar moeilijk te krijgen zenne.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

xenne schreef:
KK schreef:Voor gewoon analoog TV te zien gaat er nog steeds niks boven een beeldbuis.
Vandaar dat ik hoop dat die van mij nog het nog enkele jaren kan volhouden... ik zou vandaag de dag echt niet weten wat te kopen (al was ik onlangs verrast door de nieuwe Pioneer Plasma's... en ook door de prijs ervan :-( )
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Wat men ook zegt, ik heb thuis een Panasonic 42" plasma, en als ik TV kijk is het beeld vele malen aangenamer/mooier dan eender waar ik het al op een LCD heb gezien met uitzondering van enkele HighEnd sony & toshiba modelen. We hebben thuis Telenet DigitalTV, en om gewone TV te kijken staan wij soms echt wel versteld van de beeldkwaliteit nu, een serieus verschil t.o.v. de analoge TV. Dit is vooral merkbaar met recente series & films op posten zoals Kanaal2 & VT4.

Mijn scherm "brand" niet in. Er is wel na enkele uren een zgn. "ghosting" merkbaar als ik bijvoorbeeld een spel heb gespeeld. Maar die verdwijnt vanzelf. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik hiervoor de leidraad heb gevolgd om de eerste 200uur de contrastwaarde op 50% te zetten, maar ondertussen is die zelfs zo gebleven !

Dat een LCD TV langer meegaat dan een Plasma is volgens mij een vertekend beeld. OK de Plasma gaat misschien "maar" 10 jaar mee, en een LCD 20 jaar. Enkel, wie houd er tegenwoordig nog zo lang een toestel bij ??? en 2. Bij een LCD gaat de backlight bijlang zo lang niet mee en ga je die ook na enkele jaren moeten vervangen. Als je dan bijvoorbeeld een goeiekope Samsung LCD hebt gekocht (of Mirai), ben je dan zeker dat je nog de lamp kan krijgen ?

Enfin, het is en blijft een discussie. Maar voor 949€ had ik mijn 42" plasma (106cm) en ik heb het me nog geen dag beklaagd. Alle familieleden met hun Samsung/LG/Philips/... LCD TV's zeggen allemaal dat het beeld bij ons thuis gewoon "mooier" is. En ok, ik kan maar max 720p aan, maar dat is MEER dan voldoende hoor als je op +3m afstand zit. dan zie je het verschil tussen 1080p en 720p toch niet.

Grtz,
X
Laatst gewijzigd door X-2datop 28 dec 2007, 23:59, in totaal 1 gewijzigd.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

r2504 schreef:
xenne schreef:
Vandaar dat ik hoop dat die van mij nog het nog enkele jaren kan volhouden... ik zou vandaag de dag echt niet weten wat te kopen (al was ik onlangs verrast door de nieuwe Pioneer Plasma's... en ook door de prijs ervan :-( )
Panasonic zijn quasi gelijkwaardig aan de Pioneers voor de helft van de prijs ! Check inet reviews maar ! Heb zelf de Panasonic TH-42PV70:
http://www.kieskeurig.nl/review/E28B167 ... 3C3335.htm
http://tweakers.net/productreview/4645
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

KK schreef:HDTV is allemaal goed en wel, maar als je er de gewone analoge kabel op aansluit is het beeld niet om aan te zien. Een tijdje geleden was ik in de Carrefour wat naar de TV's aan het zien, en Sporza stond op met wielrennen.
Op de weinige analoge TV's die er nog stonden kon ik probleemloos de rugnummers van de wielrenners lezen, terwijl ik er op de LCD en plasma TV's niks van kon maken omdat het zo wazig was.

Voor gewoon analoog TV te zien gaat er nog steeds niks boven een beeldbuis.
Ga NOOOIT naar LCD of Plasma kijken in een winkel zoals Carrefour. Daar sluiten ze de TV's met de meeste marge aan via HDMI of SCART rechtstreeks aan de input, de rest sluiten ze aan op een verdeelbox met kabels van wel 10-15m. De panasonic die ik heb stond daar ook en gaf slecht beeld, m'n vriendin wou het zelfs eerst niet geloven dat het dezelfde was !
KK
Elite Poster
Elite Poster

Het is gewoon een feit dat een LCD of plasma maar op 1 resolutie scherp beeld geeft. Dit is met PC LCD monitors net hetzelfde. Analoge TV gebruikt een veel lagere resolutie dan waarvoor een HD TV geschikt is, met als gevolg dat het beeld er blurry uitziet. Als je op die manier een film wil kijken, krijg je hoofdpijn omdat je zoveel moeite moet doen om de ondertiteling te kunnen lezen.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

The_Borg schreef:Vandaag de dag? Ga gewoon voor een LCD TV, nadeel van plasma's is, dat ze;

1/ Nog altijd inbranden (hoe dikwijls het tegendeel ook beweerd wordt)
2/ Een LCD TV het qua jaren gebruik veel langer zal trekken dan een plasma TV die gradueel verslijt (verminderde helderheid).
3/ LCD TVs zijn dan misschien wel kleiner, de prijzen zijn ook in verhouding
4/ Ooit al eens in een winkel naar een plasma tv gaan kijken? Persoonlijk vind ik de korrel er bij alle merken en alle modellen uitspringen.
Wat een zever !!

Ga zeker voor de plasma
Ik heb zelf een panasonic plasma en ik heb nog niks gemerkt van het gene dat jij zegt. De kleine kan uren gamen op de Tv zonder dat we ook maar iets merken van een "groene schijn"

PUNT 1
Plasma-tv’s kunnen bewegende voorwerpen weergeven zonder verlies van scherpte of detail.
De plasmatechnologie heeft maar één impuls per beeldpunt nodig om een beeld te produceren, zodat zijn responstijd nagenoeg ogenblikkelijk is.

Bij de LCD-technologie moeten beeldpunten van actief naar inactief en terug actief veranderen voor één enkele responscyclus; hun responstijd kan daardoor oplopen van 4 tot 25 milliseconden. Zelfs de snelste LCD-schermen kunnen onderhevig zijn aan enige mate van bewegingsonscherpte.

PUNT 2
Plasma-tv’s kunnen onder een zeer brede kijkhoek worden bekeken zonder significant verlies in kleur of contrast, dankzij het feit dat zij het licht rechtstreeks vanuit elk van hun schermcellen of beeldpunten uitzenden.

LCD-pixels daarentegen geven uitsluitend het licht door dat afkomstig is van één punt op de achtergrond. Daardoor kunnen LCD-schermen hun contrast en kleur verliezen wanneer ze worden bekeken onder een hoek van nauwelijks 45 graden.

PUNT 3

Plasma-tv’s hebben in werkelijkheid een levensduur die minstens even lang is als die van LCD-tv’s. Tv’s op basis van beide technologieën bieden een levensverwachting van minstens 60.000 uur onder normale kijkomstandigheden voor zij meer dan de helft van hun oorspronkelijke helderheid verliezen. Dit komt overeen met gedurende 27 jaar onafgebroken zes uur per dag kijken.

Plasmaschermen kunnen zelfs nog langer meegaan, afhankelijk van de beeldinstellingen die u gebruikt. Als u bijvoorbeeld het contrast laag houdt, kan de levensduur van een plasmascherm nog worden verlengd.

Punt 4

n de beginperiode waren plasma-tv’s gevoelig voor inbranding van het scherm. Dit probleem is echter grotendeels verholpen dankzij het doorgedreven gebruik van ingebouwde schermbeveiligingssystemen en aanzienlijke verbeteringen van de luminoforen. (Dus wat je vooral NIET moet doen is je PC erop aansluiten en dan de screensaver uitzetten, en het ding 48 uur aan laten staan op de Windows Desktop. Maar dan nog, als je gewoon aan het werken bent hoef je niet bang te zijn voor het inbranden van de taakbalk ofzo)

U kunt nu computerspelletjes spelen of zenders met een zware logobelasting (bv. CNN) bekijken op een plasma-tv zonder zich zorgen te hoeven maken over de diverse statische beeldelementen die langdurig op het scherm blijven staan.

Conclusie: ga voor plasma

http://www.plasma-lcd-feiten.be/ voor meer info kijk hier !!
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
xenne
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:
r2504 schreef:HD-Ready is eveneens HD...
Uiteraard, maar persoonlijk vind ik dat alles behalve hoge definitie... Maargoed, da's persoonlijk en als xenne hier minder belang aan hecht (net zoals vele anderen en helemaal ongelijk hebben ze zeker niet) dan is een goedkoper model zeker aan te raden. Want inderdaad: veel echte HD (1080p) uitzendingen zijn er nog niet... ;)
het énige waar ik wél belang aan hecht is dat het mooi beeld is ... en het is nog met een gewone anologe verbinding en dat zal niet meteen veranderen
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik heb enkele maanden geleden een Sony 82cm 100Hz breedbeeld tv in occasie gekocht voor 200€, die worden nu massaal gedumpt door mensen die op de HDTV trein springen. Maar zolang je geen HD content wil afspelen is een plasma of LCD eigenlijk overkill, met gewone content gaat de beeldkwaliteit er in veel gevallen zelfs op achteruit.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik ben voorlopig uit de nood geholpen, heb een gratis tv gekregen van iemand die onlangs op de HDTV trein gesprongen is. het betreft een Nordmende Spectra ST 63, tv is meer dan 12 jaar oud maar speelt nog prima (beter beeld dan op mijn geïmplodeerde Siera)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

xenne schreef:
heb 2 maand geleden nog een gekocht, jvc 100 Hertz 32'' :wink:
Hadden er nog wel enkele in vooraad hoor maar was de enige crt die ze hadden dacht ik enfin t'blijft hier analoog all the way :wink:
Enige nadeel aan die bakken is de volume en dat gewicht hé man,man :lol:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

een 42inch plasma wil je ook niet alleen dragen :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

X-2datop schreef:Panasonic zijn quasi gelijkwaardig aan de Pioneers voor de helft van de prijs ! Check inet reviews maar !
M'n ouders hebben ook een Panasonic plasma en vind het zeker geen slecht toestel, maar toen ik onlangs er een Pioneer zag naast staan dan is het zwart van de Panasonic precies zoals je van een LCD verwacht... maw. de Kuro is echt wel zwart.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:een 42inch plasma wil je ook niet alleen dragen :-D
Yep :lol: ma ge hebt daar die diepte niet, was ene voor boven, op een trap met hoeken van van 90 graden pfff :lol:
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

r2504 schreef:
X-2datop schreef:Panasonic zijn quasi gelijkwaardig aan de Pioneers voor de helft van de prijs ! Check inet reviews maar !
M'n ouders hebben ook een Panasonic plasma en vind het zeker geen slecht toestel, maar toen ik onlangs er een Pioneer zag naast staan dan is het zwart van de Panasonic precies zoals je van een LCD verwacht... maw. de Kuro is echt wel zwart.
Klopt, maar de "Kuro" is dan ook weer een nieuwe reeks. Panasonic is altijd 1 reeks ouder dan Pioneer. Dus volgend model TH-42PV8xxx zal waarschijnlijk ook zo zijn. Alhoewel ik persoonlijk het "zwart" op mijn pani ook wel een serieus verschil vind t.o.v. een LCD hoor ! (zelfs t.o.v. van sony e.a.)

grtz,
X
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

kaise1 schreef:
ljd schreef:een 42inch plasma wil je ook niet alleen dragen :-D
Yep :lol: ma ge hebt daar die diepte niet, was ene voor boven, op een trap met hoeken van van 90 graden pfff :lol:
Errm ... als ge die uitpakt is dat makkellijk te dragen vond ik. Heb 'm zelf 2 verdiepen op de trap gedragen én op de kast gezet ... alleen ! De 42 plasma woog minder dan mijn 8 jaar oude JVC 72cm CRT TV
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

X-2datop schreef:
Errm ... als ge die uitpakt is dat makkellijk te dragen vond ik. Heb 'm zelf 2 verdiepen op de trap gedragen én op de kast gezet ... alleen !
Ging je het willen zien doen hier in een trapgat van ong 75 cm zonder brokken jerommeke :lol:
dat ding meet 86 x58x55 een weegt 53 kilo :wink:
enfin ben ook van de jongsten niet meer zenne :wink:
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

X-2datop schreef:
r2504 schreef:
Klopt, maar de "Kuro" is dan ook weer een nieuwe reeks. Panasonic is altijd 1 reeks ouder dan Pioneer. Dus volgend model TH-42PV8xxx zal waarschijnlijk ook zo zijn. Alhoewel ik persoonlijk het "zwart" op mijn pani ook wel een serieus verschil vind t.o.v. een LCD hoor ! (zelfs t.o.v. van sony e.a.)

grtz,
X
Kan ik je alleen maar gelijk in geven. Mjin 42PV70 is veel zwarter dan een sony bravia . En ik kan het vergelijken aangezien mijn grootouders er eentje hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”