Speedtouch 510 (v5) en US Robotics wireless MAXg router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Bastard
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Ik heb een speedtouch 510 (v5) en zou hier graag een draadloos netwerk mee willen opzetten via de US robotics wireless MAXg router. Aangezien deze een ingebouwde printserver bezit. (Moet deze nog kopen...)

Weet iemand of deze compatibel zijn? En geeft het geen probleem als je twee routers (want in de speedtouch zit ook een router, als ik mij niet vergis :? ) met elkaar verbindt??

Alvast bedankt!!!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

modem in bridged mode zetten en dat zou geen probleem mogen zijn.
Bastard
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Thanks Meon!

Maar als ik mij niet vergis gebruikt de modem in bridged mode het PPPoE protocol en ik heb Versatel dat (voor zover ik er iets van ken :lol: ) enkel PPPoA ondersteunt....

Is mijn redenering juist??
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Da's een goeie om rekening mee te houden ja ... Ik heb zelf bij m'n pa ook Versatel, maar gebruik daar nog steeds de gratis modem (wegens 1 desktop-pc, dus ook niet meer nodig). Iemand anders met insight?
Sloppy Joe
Member
Member
Contacteer:
Provider

Bastard,

probeer anders eens DHCP spoofing, hier kan je wel kiezen tussen pppoe en pppoa.
kijk eens op de volgende site, is spijtig genoeg wel in het Frans:
http://perso.wanadoo.fr/michel-m/speedtouch.htm

neem op de linkerzijde "La version 4.2.7.16" en dan zie je van boven "Pour le DHCP Spoofing : Profil PPPoA, Profil PPPoE"

Hou er echter rekening mee dat dit configs zijn voor de 510 v4, maar in principe moet je daar ook mee verder kunnen

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
Bastard
Starter
Starter
Contacteer:
Provider

Merci Joe, ik zal het proberen... :-D

Maar wat ik niet begrijp :?, is waarom het zo moeilijk is om twee routers aan elkaar te koppelen. Want hoe kan je anders 253 PC's aan 4 ethernetpoorten aansluiten (dat beweert USR)??? Dat kan toch niet anders dan door routers aan elkaar te koppelen??

Daarenboven versta ik ook niet :lol: waarom ik mijn modem moet omzetten van een router naar een bridge, want volgens mijn boek over ICT-infrastructuren: "Een router heeft meer intelligentie beschikbaar en is dus in staat complexere situaties te ondersteunen dan een repeater of bridge." Daaruit versta ik dat alles wat een bridge aankan een router zeker moet aankunnen....

Kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt voor de moeite!!!!!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Bastard,

Dat 256 PC's aansluiten gaat perfect via switches, met routers is het veel ingewikkelder.

Ik zou de aansluiting anders doen, de router dan de speedtouch houden en de router functie van het access point niet gebruiken. In het access point zet je dan dhcp uit en je vult niets in van verbindingsgegevens, je hangt je router dan op een LAN poort van de router en voilla, alles werkt.
(Wel nog wireless beveiligen uiteraard).
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Bastard schreef:Merci Joe, ik zal het proberen... :-D

Maar wat ik niet begrijp :?, is waarom het zo moeilijk is om twee routers aan elkaar te koppelen. Want hoe kan je anders 253 PC's aan 4 ethernetpoorten aansluiten (dat beweert USR)??? Dat kan toch niet anders dan door routers aan elkaar te koppelen??

Daarenboven versta ik ook niet :lol: waarom ik mijn modem moet omzetten van een router naar een bridge, want volgens mijn boek over ICT-infrastructuren: "Een router heeft meer intelligentie beschikbaar en is dus in staat complexere situaties te ondersteunen dan een repeater of bridge." Daaruit versta ik dat alles wat een bridge aankan een router zeker moet aankunnen....

Kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt voor de moeite!!!!!
Omdat ge dan dubbele NAT gaat doen, en dat poorten forwarden en firewalling iets complexer worden. Het gaat perfect maar is nogal zinloos. Ik gebruik zelf ook mijn speedtouch in pppoa dhcp-spoof mode om die op een andere router te kunnen aansluiten.
De beste oplossing is idd zoals SeNsEi Ze0n zegt de USR simpelweg opstellen als een access point ipv router: dhcp uit, en een vrij ip in de range van uw speedtouch geven. Dat werkt perfect.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”