IPv6 met router

Plaats reactie
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

Zoals iedereen weet ondersteunt RealDSL native IPv6. Het probleem is echter dat ik het enkel goed aan de praat krijg als ik mijn modem (Speedtouch 516, opvolger van de 510) in bridged mode zet, en inbel via mijn PC met WinXP. Nu is dit natuurlijk niet ideaal aangezien er dan niemand anders in mijn netwerk het net op kan.

Als ik inbel met mijn Speedtouch modem (niet meer als bridge dus) die ik als router heb ingesteld, dan heb ik uiteraard op alle pc's een internetverbinding, maar dan werkt IPv6 niet meer.

Ik heb nu al redelijk wat uitgeprobeerd (met netsh ipv6 routes e.d. aanmaken met dezelfde gegevens als ik zie in de Tunnel-adapter 6to4 Tunneling Pseudo-Interface die actief wordt enkel als ik met XP inbel), maar werkende krijg ik het niet. Het probleem ligt waarschijnljk bij de modem?

Misschien heeft iemand hier het al werkende gekregen achter een router?
Gebruikersavatar
Sloppy Joe
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 00:41
Locatie: Hell ain't no bad place to be
Contacteer:

cL,

probeer het volgende eens om de tunnel op je router aan de praat te krijgen:

Telnet <your router ip addr>
Username : <your username>
Password : <your password>
=> nat unbind application =IP6TO4 port=1
=> config save

Let op: IP6TO4 in hoofdletters invoeren !!!!

Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

Al geprobeerd, dit helpt niet echt. Ik merk er allesinds nix van.
gimic
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 22 mei 2003, 23:48
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

denk niet dat dit zal lukken, aangezien ipv6 geen nat ondersteund en iedere pc moet uitgerust zijn met een uniek ipv6 ip? kun je geen meerdere ipv6 ip's krijgen van real dsl? dacht dat dit wel ging met Sixx maar ik ben ook nog leek op dit vlak.

Greetz
Gimic
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gimic schreef:denk niet dat dit zal lukken, aangezien ipv6 geen nat ondersteund en iedere pc moet uitgerust zijn met een uniek ipv6 ip? kun je geen meerdere ipv6 ip's krijgen van real dsl? dacht dat dit wel ging met Sixx maar ik ben ook nog leek op dit vlak.

Greetz
Gimic


dacht dat sixx voor providers was..

probeer eens www.xs26.net, irc.realroot.be /join #xs26

heb een gelijkaardig probleem linksys wag54gv2 adsl+router en als je achter een nat zit kan het zijn dat je een freenet6.net tunnel opstellen die wel klote is moet ik zeggen gebruike v6udpv4 of zoiets in iedergeval den udp tunnel.. je zal wel eens je de config leest word het je wel duidelijk.. weet niet of je dmz hebt probeer dat eens aan te zetten ..
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Kan er iemand me ook zeggen wat eigenlijk de "beste" tunnel provider is ? Momenteel gebruik ik freenet6 (wat perfect achter nat werkt eigenlijk), maar vind dat de snelheid serieus te wensen over laat ...

Grtz,
Francis
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ofloo schreef:dacht dat sixx voor providers was..

probeer eens www.xs26.net , irc.realroot.be /join #xs26

heb een gelijkaardig probleem linksys wag54gv2 adsl+router en als je achter een nat zit kan het zijn dat je een freenet6.net tunnel opstellen die wel klote is moet ik zeggen gebruike v6udpv4 of zoiets in iedergeval den udp tunnel.. je zal wel eens je de config leest word het je wel duidelijk.. weet niet of je dmz hebt probeer dat eens aan te zetten ..

Komma in quote even een spatie naar rechts gezet.
Afbeelding
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

X-2datop schreef:Kan er iemand me ook zeggen wat eigenlijk de "beste" tunnel provider is ? Momenteel gebruik ik freenet6 (wat perfect achter nat werkt eigenlijk), maar vind dat de snelheid serieus te wensen over laat ...

Grtz,
Francis

Ik gebruik al een jaar of 2 SixXS, en ik ben er zeer tevreden van. Ik ben al een aantal keer van POP gewisseld (Scarlet NL, toen kwam RealRoot met een .be POP en naar daar gegeaan, Realroot stopt en weer naar Scarlet, Easynet komt met een .be POP en naar daar gegaan) om een betere verbinding te hebben, en nu mag ik absoluut niet klagen.
Snelheid over IPv6 is erg goed.
Ik maak ook gebruik van een eigen subnet zodat al mijn bakken in het interne netwerk ook bereikbaar zijn (met ergens tussenin een firewall met ip6tables natuurlijk ;)).

Ik heb hiervoor al freenet6 gebruikt, maar dat was euh.. verschrikkelijk tov SixXS. Het is erg traag vanuit Europa (logisch) en ben dan naar een alternatief gaan zoeken.

Tussen haakjes, SixXS is helemaal niet enkel voor ISP's hoor! Als je je laat afschrikken met dat je een RIPE handle moet hebben, met een 6BONE handle gaat het ook, en deze kan je gewoon aanmaken met een paar mailtjes. Lees hun FAQ er maar eens op na. Oja, SixXS werkt ook perfect achter NAT mocht je dat willen...

Ik heb al een aantal keer geprobeerd om het native IP van RealDSL vast te krijgen, maar het is absoluut nog niet gelukt. Ik maak gebruik van een Linux router en PPPd, dus als iemand hier een tip voor heeft, ik wil het graag eens werkend zien te krijgen :).
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik ben aan het wachten op openwrt dan kan ik een firmware hack installen op mijne linksys

blij dat je zegt dat het wel gaat want ik heb hun site al een paar keer gelezen en kreeg den indruk dat een bedrijf of isp moest zijn ofzo..

freenet6 is echt een klote tunnel dus..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cL schreef:Zoals iedereen weet ondersteunt RealDSL native IPv6. Het probleem is echter dat ik het enkel goed aan de praat krijg als ik mijn modem (Speedtouch 516, opvolger van de 510)


Ik twijfel of er al huis-tuin-en-keuken routertjes zijn met native IPv6 support. Zolang dit niet het geval is (tenzij je zelf een Linux router configureerd met IPv6 support) zal je met een tunnel moeten werken, en ben je meteen alle voordelen van RealDSL zijn native IPv6 support kwijt.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bedankt Heavy-G, ik ga eens kijken naar die Sixxs en mezelf een 6BONE handle aanmaken. Had inderdaad niet veel zin om dat te doen eerst, maar als je zelf al zegt dat sixxs sneller is dan freenet is dat voor mij wel de moeite waard.

@r2504 ... volgens mij ondersteund de zeer goedkoper Linksys WRT54G native ipv6 wanneer je de open-source firmware gebruikt van Sveasoft (welke enorm cool is trouwens !) Zal dit één van de dagen eens bekijken wanneer ik 'm terug heb (heb 'm uitgeleend).

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

r2504 schreef:
cL schreef:Zoals iedereen weet ondersteunt RealDSL native IPv6. Het probleem is echter dat ik het enkel goed aan de praat krijg als ik mijn modem (Speedtouch 516, opvolger van de 510)


Ik twijfel of er al huis-tuin-en-keuken routertjes zijn met native IPv6 support. Zolang dit niet het geval is (tenzij je zelf een Linux router configureerd met IPv6 support) zal je met een tunnel moeten werken, en ben je meteen alle voordelen van RealDSL zijn native IPv6 support kwijt.


met linksys kunde het ip share met een netwerk kaart :p probleem bij mij is dat forwarden uitstaat .. en weet niet hoe ik da aanmoet zetten

Code: Selecteer alles

snmpwalk -v 1 -c public router.xxxxx.net | grep -i ipv6
IPV6-MIB::ipv6Forwarding.0 = INTEGER: 0
IPV6-MIB::ipv6DefaultHopLimit.0 = INTEGER: 0


http://router.xxxx.net/dhcp_reserved.asp

daar heb je opties

Code: Selecteer alles

   Share WAN IP    Communicate with Other LAN devices    

  Single PC Mode


dan moet je share wan ip gewoon aanzetten en klaar is kees
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

X-2datop schreef:Bedankt Heavy-G, ik ga eens kijken naar die Sixxs en mezelf een 6BONE handle aanmaken. Had inderdaad niet veel zin om dat te doen eerst, maar als je zelf al zegt dat sixxs sneller is dan freenet is dat voor mij wel de moeite waard.

@r2504 ... volgens mij ondersteund de zeer goedkoper Linksys WRT54G native ipv6 wanneer je de open-source firmware gebruikt van Sveasoft (welke enorm cool is trouwens !) Zal dit één van de dagen eens bekijken wanneer ik 'm terug heb (heb 'm uitgeleend).

Grtz,
X


inderdaad of openwrt hyperwrt enz => www.linksysinfo.org
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

thx voor de reacties, ik heb dan maar een tunnel bij SixXs aangevraagd, nu nog wachten op hun approval...
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”