"klantenservice" ?

BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Een lang overzicht van mijn ervaringen...

Het begon allemaal rond 1 april. Ik hoorde over RealDSL, en was onmiddelijk geinteresseerd. Na een aantal mails met Cain (de zaakvoerder) besliste ik om een abonnement aan te vragen. Eerst naar de Belgacom winkel om een discovery line aan te vragen - die werd geinstalleerd op 18 april. Mijn RealDSL aanvraag was de week daarvoor al doorgefaxt (volgens Cain was het geen probleem dat mijn telefoonlijn nog niet in orde was). Daarna duurde het nog ongeveel een maand om het ADSL signaal in orde te krijgen: blijkbaar was mijn fax zoek geraakt, en Belgacom zou ook de zaak een aantal keer uitgeteld hebben (zij moeten in de centrale een kabeltje versteken om het signaal op een telefoonlijn te zetten - en als het niet over Skynet ADSL gaat, durven ze al eens tijd nemen daarvoor). Op 12 mei was de sync uiteindelijk in orde.

Al redelijk snel merkte ik dat de ADSL verbinding niet stabiel was: soms bleef ze actief voor een paar dagen, waarna ik een aantal uur niet meer kon connecteren. Soms werd ik na 10 minuten al gedisconnecteerd, en kon ik vrijwel onmiddelijk daarna terug op het net. ADSL is nieuw voor mij, dus aanvankelijk dacht ik dat het probleem bij mij lag - een instelling verkeerd bijvoorbeeld. Ik vroeg nogal eens hulp aan support via irc. Via irc wil men echter geen support geven, want dat is voor hen een manier van ontspanning, wat ik ook begrijp. Ik heb toen nog een tijd geexperimenteerd met de instellingen, van computer gewisseld, twee weken op verlof geweest, kortom, er is bijna een maand over gegaan.

Dan rond 17 juni, na m'n verlof, heb ik aan Karel gevraagd om mijn probleem toch nog eens te bekijken. Hij zou mijn telefoonlijn laten uitmeten door Belgacom, maar die bleek in orde te zijn. Op 1 juli stuurde ik dan mijn log-file door naar Karel (via mail vanaf nu!), maar krijg geen reactie. Op 5 juli kreeg ik plots telefoon van Telenet Solutions om me te vragen wat het probleem was met mijn ADSL lijn (ik was heel verbaasd - ik had geen idee dat Telenet ook ADSL deed, en nog veel minder had ik verwacht dat zij me zouden bellen hiervoor). Ze vragen me om m'n log-file door te mailen, wat ik ook gedaan heb. Hun reactie (8 juli, via mail) was dat IONIP beloofd heeft om een technieker langs te sturen. Toen viel ik helemaal uit de lucht: wie of wat is IONIP? Ik mailde hen om te vragen wanneer ik die technieker mocht verwachten, maar kreeg geen antwoord. Van IONIP of een technieker heb ik nooit iets gehoord.

Dinsdag 12 juli stuurde ik een mail naar Karel om te vragen of hij al iets wist over wanneer die technieker gaat komen, maar daar heb ik ook geen reactie op gehad.

Woensdagavond (13 juli) stuurde ik een uitgebreide mail naar Cain, waarin ik heel de situatie uitleg, en waarin ik hem uiteindelijk te vragen of mijn contract niet kan opgezegd worden, want dat ik het echt beu ben dat het niet werkt en dat ik het gevoel heb dat ik van het kastje naar de muur gestuurd word.

Donderdagmorgen 14 juli mailde Karel me plots om te vragen of ik nog wenste dat er een technieker zou langskomen, want ik had immers aan Cain gevraagd van het abonnement stop te zetten (Cain had aan Karel zijn mening gevraagd over mijn mail). Ik concludeerde daaruit dat er nog helemaal geen technieker op de hoogte was, en na een aantal mails met Karel vroeg ik hem hoe het komt dat er op een week tijd nog niets gebeurd was. Zijn reactie was letterlijk, en ik quote uit zijn mail: "Weekend misschien ? En ik had vrijdag namiddag en maandag verlof ... dus stop f*** blaming me !". Deze mail forwarde ik naar Cain, met de melding dat ik niet als een stuk vuil wens behandeld te worden... wederom zonder reactie. Een half uurtje later een heel beleefde mail van Karel, met de melding dat een technieker, Luc, mij die dag zou contacteren om een afspraak te maken. De rest van de dag geen nieuws van Luc.

Vrijdag 15 juli: ik mail naar Karel om uitleg te vragen, maar hij zegt dat hij Luc zelf niet kan bereiken. Ik mail naar Cain, om een reactie te vragen om mijn mail van 13 juli. Geen reactie. Even later een mail van Karel: Cain zou met mij contact opnemen alvorens er een technieker langs komt.

18 juli: mail van Cain (eindelijk!). Hij zegt dat ik niet onder het contract uitkan, mits opzeg van 3 maand, en vraagt of ze echt geen technieker mogen langs sturen. Mijn antwoord is duidelijk: ik wacht al eeuwen op een technieker!

19 juli: technieker belde me: afspraak gemaakt voor woensdag 20 juli om 16u30

20 juli: om 16u30 telefoon van technieker: er is iets tussen gekomen, afspraak verschoven naar vrijdag 22 juli om 19u

22 juli om 18u30 telefoon van technieker, hij zal wat later zijn; rond 20u
22 juli om 21u50 (!) telefoon van technieker, binnen half uur kan hij er zijn (22u30 dus!). Dat vind ik een beetje laat, dus we maken nogmaals een nieuwe afspraak: zaterdag 27 juli rond 14u

22 juli 22u10: ik mail naar Cain om hem de historiek van de uitgestelde bezoeken te laten weten, en om nogmaals een reactie te vragen op mijn mail van 13 juli. Ik zeg hem ook dat ik vandaag mijn verhaal op userbase ga doen. Na middernacht ontvang ik reeds een antwoord: Luc zou inderdaad 23 juli langskomen, hij kan zich niet uitspreken over mijn mail tot hij resultaat heeft van Luc, en ik ben vrij om op userbase te posten; ze proberen me enkel te helpen.

23 juli: om +/- 15u was technieker eindelijk hier. Cisco aan de lijn gehangen en uitgemeten -> geen probleem. Z'n protable aan mijn modem gehangen -> geen probleem. Meer kan hij niet doen zegt hij, het zal wel aan mijn setup liggen. Ik had gehoopt net daarmee wat hulp te krijgen, maar blijkbaar was dat te veel gehoopt.


Voila, hier zit ik nu. Ik zal inderdaad een andere linux distributie proberen om de verbinding aan de gang te krijgen, zoals de technieker voorstelde, maar van zo snel ik kan, stap ik over op een andere ADSL provider. Ik betaal nu reeds 2 maand dubbel (realdsl EN telenet), en ben hun amateuristische manier van werken grondig beu.
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

mja ik vind het zeer spijtig voor u da ge da allemaal hebt moeten meemaken, ik zou al zot worden van al die stress MAAR imho zijn dit dingen dat je overal kunt tegenkomen bij eender welk bedrijf ... heb nooit problemen gehad met telenet internet maar ken er genoeg met gelijkaardige verhalen .. is een beetje zoals vragen aan iemand wat ze van auto x vinden en een reactie krijgen van "pure rommel al heel veel naar garage gemoeten" terwijl iemand anders nooit last heeft met zelfde wagen .. allee bon .. ik wil realdsl hun gedrag niet goed praten er zijn meerdere dingen die hier zeker niet door de beugel kunnen .. maar ja .. shit happens ..

en van het "kaske naar de muur gestuurd worden" kan echt wel frustrerend zijn, ik hoop voor u dat realdsl het alsnog in orde krijgt of dat jij het probleem kunt oplossen, anders veel geluk bij de volgende provider .. of blijf gewoon bij telenet
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Welke modem gebruik je, toch geen usb hoop ik? En je gebruikt toch geen dialup vanop de pc?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Voila weer het duidelijke verhaal:

23 juli: om +/- 15u was technieker eindelijk hier. Cisco aan de lijn gehangen en uitgemeten -> geen probleem. Z'n protable aan mijn modem gehangen -> geen probleem. Meer kan hij niet doen zegt hij, het zal wel aan mijn setup liggen. Ik had gehoopt net daarmee wat hulp te krijgen, maar blijkbaar was dat te veel gehoopt.



Het werk met gecertifieerde apparatuur, dus het ligt aan je interne bekabeling, setup, routers & splitters.

Als je daarmee hulp wil moet je een installatie vragen door je isp maar dat kost geld, dat komt idd geen technieker ff voor je doen.

Ik kom ook vaak bij mensen met zogezegd maanden adsl problemen, je neemt je modem & laptop en gaat bij de 1e telefoonaansluiting zitten, alles loskopelen en voila werkt perfect.

Dan ga je elimineren: dan krijg je aaneengeknoopte telefoonkabel of 10 tallen meter van die platte kabel, geen , te weinig of defecte splitters, usb modems, pcs vol virussen, spyware enz met usb modems.

Tsja en dan ligt het aan BGC of de isp ;)
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ummm... ik wil je niet op stang jagen want 't is niet leuk om met dat soort problemen geconfronteerd te worden, maar ik vind toch dat een ISP eigenlijk niet meer kan doen dan ervoor zorgen dat het signaal tot aan je huis geraakt.

Dat een ISP niet alle instellingen of juiste drivers weet voor een bepaalde netwerkkaart op een bepaalde Windows of Linux versie (zeker niet voor Linux), vind ik ook normaal -- dat verwacht ik zelfs niet van mijn Belgacom helpdesk. Vandaar dat de meesten liever een knowlegebase opstarten, of een doorzoekbaar archief maar daarvoor is RealDSL wel nog niet oud genoeg, vermoed ik.

Je beste optie is dus eerder om vragen te stellen op fora als deze, dan op toegewijde hulp van je ISP te wachten anders krijg je inderdaad antwoorden als "verander eens van linux-distro" of "probeer eens in Windows XP".
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

kunde eens omschrijven welke router of modem je hebt.. ik zou zeggen sluit hem rechtstreeks aan op u telefoon met filter natuurlijk en kijk of het werkt .. en werk zo terug.. simpel.. kijk ook in u contactdoos of alles wel degelijk vast zit .. of er geen losse contacten zijn..

lees hun site klanten service kan je niet te veel verwachten dit is waar ze uitsparen.. de verwachting van kun klanten is dat ze kennis van zaken hebben als ik het goed voor heb.. en dat je alleen maar mailed of belt voor zaken die aan hun liggen..
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Siglo schreef:Welke modem gebruik je, toch geen usb hoop ik? En je gebruikt toch geen dialup vanop de pc?


Speedtouch 530, ethernet. En ik gebruik IPCop om te connecteren, maar de modem zelf laten connecteren gaf een tijd geleden hetzelfde probleem.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Tomsworld schreef:Dan ga je elimineren: dan krijg je aaneengeknoopte telefoonkabel of 10 tallen meter van die platte kabel, geen , te weinig of defecte splitters, usb modems, pcs vol virussen, spyware enz met usb modems.
Tsja en dan ligt het aan BGC of de isp ;)


De bekabeling is door Belgacom aangelegd, er zit een splitter op, het is geen usb modem, het is een ipcop distributie zonder virussen en spyware. Maar verder begrijp ik je wel :)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

cptKangaroo schreef:Ummm... ik wil je niet op stang jagen want 't is niet leuk om met dat soort problemen geconfronteerd te worden, maar ik vind toch dat een ISP eigenlijk niet meer kan doen dan ervoor zorgen dat het signaal tot aan je huis geraakt.


Ja, ergens is dat wel zo, maar als ik 121 euro aansluitingskosten betaal, dan zou een beetje hulp ook wel mogen vind ik, niet?

cptKangaroo schreef:Je beste optie is dus eerder om vragen te stellen op fora als deze

Heb ik al gedaan: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7789
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Heb eens goed gelezen wat je gezegd hebt en inderdaad moet wel bekennen
dat ze dringend aan hun "service" moeten werken.Vind dit op zijn minst schandalig de manier waarop je behandeld bent.
Nu ik heb een degelijke usb modem een D-link die kost dan wel het dubbel van een speedtouch maar ondervind hier geen echte moeilijkheden mee.
Wat ik wel ondervind is dat ik regelmatig een disconnect heb,ligt zeker niet
aan mijn instellingen of mijn modem omdat die daarvoor perfect liep en kan dus ook niet aan belgacom liggen,had nooit disconnects bij een ander adsl isp.
Wel is het zo dat idd RealDSL niet voor beginners is en je moeten weten hoe je alles zelf moet instellen.Ken je er niet al te veel van raad ik je aan eens in je vriendenkring te kijken of er iemand is met kennis van zaken die je kan helpen bij het instellen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

BMaster schreef:
Siglo schreef:Welke modem gebruik je, toch geen usb hoop ik? En je gebruikt toch geen dialup vanop de pc?


Speedtouch 530, ethernet. En ik gebruik IPCop om te connecteren, maar de modem zelf laten connecteren gaf een tijd geleden hetzelfde probleem.


Op de web interface van de speedtouch kan je nogal wat diagnostische gegevens opvragen. Zien je attenuation, noise margin en zo er normaal uit?
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

ik kan karel zen reactie wel beetje begrijpen(mss wel wa overdreven)
als ge em mailt tijdens zen verlof en andere momenten dat em nie moet werken begrijp ik maar al te goe dat em andere dingen wil doen dan een klant helpen.

hun manier van support is da dan persoonlijk mailen naar de mensen die er werken?
dan vindek da maar raar
lijk bij belgacom is da 1 email adres, en kem wel altijd antwoord gehad.
als ge natuurlijk naar een specifiek persoon mailt kannek begrijpen dat die mss geen tijd heeft om op alle mails in te gaan

dat het een 'intern' probleems, in uw huis, kunnen zij niet veel aan doen zeker nie als het de technieker wel lukt om goed te surfen

mss is er iets mis met uw router/modem?
probeert es met een andere modem die ge kunt lenen van vrienden, familieleden,....
de pispaal <<
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Als leek lijkt me hetvolgende problematisch (uit je router log)

Jul 1 18:14:36 gateway pppd[828]: sent [LCP TermReq id=0x2 "No network protocols running"]

Op Windows computers moet je het TCP/IP protocol ook zelf installeren alvorens je verbinding kan maken, maar ik ken Linux niet, dus kan je niet verder helpen :-(
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

kan je uw instelling posten misschien is het niet voor de handliggend voor u en wel voor andere ..

je weet maar nooit uw passwoord en dergelijke hebben we ni nodig eh :p
wh4t3v3r
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2005, 18:24

mja misschien nog een oplossing, 1 die je waarschijnlijk niet zo graag gaat horen ... maar je kan misschien ff een windows install doen op een of ander partitie en zien of het daar wel te goed werkt en dan weet je ineens 100% zeker waar het aan ligt .. zou die linux ff links laten liggen.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Siglo schreef:Op de web interface van de speedtouch kan je nogal wat diagnostische gegevens opvragen. Zien je attenuation, noise margin en zo er normaal uit?


Die gegevens heb ik naar Telenet Solutions gemailed toen ze erachter vroegen, en alles zou in orde zijn. Technieker van Realroot heeft hier met een cisco de zaak nagekeken, en zei ook dat alles in orde was.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Akira schreef:ik kan karel zen reactie wel beetje begrijpen(mss wel wa overdreven)
als ge em mailt tijdens zen verlof en andere momenten dat em nie moet werken begrijp ik maar al te goe dat em andere dingen wil doen dan een klant helpen.

hun manier van support is da dan persoonlijk mailen naar de mensen die er werken?
dan vindek da maar raar
lijk bij belgacom is da 1 email adres, en kem wel altijd antwoord gehad.
als ge natuurlijk naar een specifiek persoon mailt kannek begrijpen dat die mss geen tijd heeft om op alle mails in te gaan


Alle support-vragen komen bij Karel terecht. Hij zei zelf daat ik moest mailen naar zijn persoonlijk adres trouwens. Als hij verlof neemt is dat zijn zaak natuurlijk, maar ik vind niet dat de klantenservice daaronder moet lijden!
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

cptKangaroo schreef:Jul 1 18:14:36 gateway pppd[828]: sent [LCP TermReq id=0x2 "No network protocols running"]

Op Windows computers moet je het TCP/IP protocol ook zelf installeren alvorens je verbinding kan maken, maar ik ken Linux niet, dus kan je niet verder helpen :-(


Als het zo simpel was... :-)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

wh4t3v3r schreef:mja misschien nog een oplossing, 1 die je waarschijnlijk niet zo graag gaat horen ... maar je kan misschien ff een windows install doen op een of ander partitie en zien of het daar wel te goed werkt en dan weet je ineens 100% zeker waar het aan ligt .. zou die linux ff links laten liggen.


Hier ga ik niet op ingaan, dat vind ik een belediging voor linux :-)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ofloo schreef:kan je uw instelling posten misschien is het niet voor de handliggend voor u en wel voor andere ..

je weet maar nooit uw passwoord en dergelijke hebben we ni nodig eh :p



Welke instellingen bedoel je? In IPCop moet je zo goed als niets instellen, behalve dan username en paswoord natuurlijk.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik ga nu iets raars zeggen eh, maar werkt je lijn ook niet als je via Windows een verbinding maakt? Indien het antwoord daar "ja" is, ligt het probleem bij de clientsoftware en dat ligt volgens mij buiten het supportgebied van RealDSL ...

Ik wil maar zeggen dat als het probleem terug te brengen is tot IPCop, je bij IPCop om support moet gaan ...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

BMaster schreef:
Siglo schreef:Welke modem gebruik je, toch geen usb hoop ik? En je gebruikt toch geen dialup vanop de pc?


Speedtouch 530, ethernet. En ik gebruik IPCop om te connecteren, maar de modem zelf laten connecteren gaf een tijd geleden hetzelfde probleem.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

meon schreef:Ik ga nu iets raars zeggen eh, maar werkt je lijn ook niet als je via Windows een verbinding maakt? Indien het antwoord daar "ja" is, ligt het probleem bij de clientsoftware en dat ligt volgens mij buiten het supportgebied van RealDSL ...

Ik wil maar zeggen dat als het probleem terug te brengen is tot IPCop, je bij IPCop om support moet gaan ...


Ik zou in de verste verte niet weten hoe dat via windows moet werken. Ik ken geen pppoe-client software voor windows. En nogmaals: de modem zelf een verbinding laten maken gaf vroeger ook problemen. Ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd, maar het gebeurde echt regelmatig.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

BMaster schreef:Ik ken geen pppoe-client software voor windows. En nogmaals: de modem zelf een verbinding laten maken gaf vroeger ook problemen. Ik heb het sindsdien niet meer geprobeerd, maar het gebeurde echt regelmatig.

Gewoon Windows XP zelf? De RAS-dialer kan ook met PPPoE om. Of ander RasPPPoE ? Of Enternet 300 voor mocht je nog Windows 98 hebben ...

Misschien ligt het aan je modem dan, aangezien het met de modem van de technicus wél ging?
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

meon schreef:Misschien ligt het aan je modem dan, aangezien het met de modem van de technicus wél ging?


De technieker had zijn laptop ook aan mijn modem gehangen, en het werkte. Natuurlijk zegt dat niets over de stabiliteit, waar ik in de eerste plaats last van had... Ik ben nu aan 't experimenteren met debian linux, eens zien of dat wel werkt.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Dit verhaal klinkt me bekend in de oren. Ik heb ondertussen zelf ook Realdsl, maar eerdat de aansluiting een feit was heb ik aardig wat druk op de ketel mogen zetten. Ongeveer een week nadat ik mn aanvraag had doorgefaxt belde ik eens om te informeren: men had de aanvraag zogezegd doorgestuurd maar de vrijdag erop zou men meer weten.. de week erna vindt men mijn aanvraag opeens niet meer? dan maar het formulier doorgestuurd via mail, alles ok tot daartoe..maar dan bleek dat Belgacom (?) ook mn aanvraag kwijt was gespeeld. Uiteindelijk heeft mijn aanvraag 6 weken in beslag genomen, dat is een termijn waar een serieuze ISP toch niet tevreden mee mag zijn. Administratie kan duidelijk nog verbeterd worden.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

sailormars2k schreef:Dit verhaal klinkt me bekend in de oren. Ik heb ondertussen zelf ook Realdsl, maar eerdat de aansluiting een feit was heb ik aardig wat druk op de ketel mogen zetten. Ongeveer een week nadat ik mn aanvraag had doorgefaxt belde ik eens om te informeren: men had de aanvraag zogezegd doorgestuurd maar de vrijdag erop zou men meer weten.. de week erna vindt men mijn aanvraag opeens niet meer? dan maar het formulier doorgestuurd via mail, alles ok tot daartoe..maar dan bleek dat Belgacom (?) ook mn aanvraag kwijt was gespeeld. Uiteindelijk heeft mijn aanvraag 6 weken in beslag genomen, dat is een termijn waar een serieuze ISP toch niet tevreden mee mag zijn. Administratie kan duidelijk nog verbeterd worden.


'k heb het gevoel dat 'k op weg ben naar 't zelfde verhaal :evil:
die faxen komen idd ni door bij RealDSL (maar goe datr mensen checken)

& in mijn geval : Scarlet, is te druk bezig met zijn nieuw product te behandelen, zodak daar tegen het eind vd maand verbaasde reacties van hunne kant verwact :P (bevestigen van afzeggingen kenne die nl ni :P )

hopelijk gaat het bij mij ni zolang duren :|
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Toevallig ben ik ook van Scarlet naar RealDsl overgestapt,ook netjes
een aangetekend schrijven opgestuurd.Geloof me ze reageren niet (Is al net zoals hun helpdesk ) Ik raad U aan na de laatste betaling de domiciliering stop te zetten.
Of je kan mee op straat gaan lopen in je blootje ;)
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Braincel schreef:Toevallig ben ik ook van Scarlet naar RealDsl overgestapt,ook netjes
een aangetekend schrijven opgestuurd.Geloof me ze reageren niet (Is al net zoals hun helpdesk ) Ik raad U aan na de laatste betaling de domiciliering stop te zetten.
Of je kan mee op straat gaan lopen in je blootje ;)


Absoluut, contract opgezegd, maar de facturen blijven komen. Gisteren nog eentje gekregen... Ze hebben zelf de raad gegeven op de domiciliëring te stoppen :?
'k Heb gisteren in mijn boze fax ook verwezen naar het reclamefilmpje :-D
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

!!! Dit bericht is gesplits. De helpdesk-stories zijn afgesplitst naar:
<a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=8000&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=">[Helpdeskstories] To support or not to support... </a>
prodata telecom

Ik weet heel erg goed waarover je spreek. De service van RealDSL is barslecht.
Ik heb lange tijd moeten wachten op mijn abbo. Eigenlijk net hetzelfde verhaal als de 1ste post.
Karel was bij mij absoluut NIET vriendelijk. Ik belde om de 2 dagen voor te vragen hoe het zat met mijn aansluiting. Ik werd van kastje naar de muur gesuurd. Heb uiteindelijk zelf contact gezocht met belgacom en met telenet. Blijkt dat realdsl de lijnen huurt van telenet!!!!
Toen ik zei tegen karel dat het niet kan dat het zo lang duurde (1,5 maand) werd hij kwaad en begon me de huid vol te schelden. ik citeer. " eeey gast gij moet hier nie oep mijne kop ligge kakken he, de fout zit bij belgacom ga daar nog we melken gvd." Na deze zin zei ik. mooi voor een startend bedrijf dat meer moet hebben van goede service... Ik moet zelf bellen en krijg nooit antwoord. Op mails reageert u niet en ik moet zelf bellen naar julie leveranciers... U kan me toch iets laten weten? ik citeer weer " Eeeey gast gade nu is stoppen want ik heb wel beter dinge te doen dan men klaten te laten weten wanneer uw abbo er is za".

Dit getuigt inderdaad van een zeer slechte service!!!!!!!

Los van dat ik zit in een zone 03 en mijn verbinding is redelijk stabiel !
das al iets positief. dus over de diensten niet te klagen.
Heb wel een maand gratis gekregen dit omdat ik 1,5 maand (door de fout van REALDSL zonder internet heb gelegen)

Kan iemand mij het mailadres bezorgen van de zaakvoerder dan doe ik ook een een mooi lief mailtje naar deze man!!!!

Anderzijds realdsl zijn gamma is mooi voor de prijs. Hier zit de beperking in goede service.

Jammer...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata telecom schreef:Ik weet heel erg goed waarover je spreek. De service van RealDSL is barslecht.
Ik heb lange tijd moeten wachten op mijn abbo. Eigenlijk net hetzelfde verhaal als de 1ste post.
Karel was bij mij absoluut NIET vriendelijk. Ik belde om de 2 dagen voor te vragen hoe het zat met mijn aansluiting. Ik werd van kastje naar de muur gesuurd. Heb uiteindelijk zelf contact gezocht met belgacom en met telenet. Blijkt dat realdsl de lijnen huurt van telenet!!!!
Toen ik zei tegen karel dat het niet kan dat het zo lang duurde (1,5 maand) werd hij kwaad en begon me de huid vol te schelden. ik citeer. " eeey gast gij moet hier nie oep mijne kop ligge kakken he, de fout zit bij belgacom ga daar nog we melken gvd." Na deze zin zei ik. mooi voor een startend bedrijf dat meer moet hebben van goede service... Ik moet zelf bellen en krijg nooit antwoord. Op mails reageert u niet en ik moet zelf bellen naar julie leveranciers... U kan me toch iets laten weten? ik citeer weer " Eeeey gast gade nu is stoppen want ik heb wel beter dinge te doen dan men klaten te laten weten wanneer uw abbo er is za".

Dit getuigt inderdaad van een zeer slechte service!!!!!!!

Los van dat ik zit in een zone 03 en mijn verbinding is redelijk stabiel !
das al iets positief. dus over de diensten niet te klagen.
Heb wel een maand gratis gekregen dit omdat ik 1,5 maand (door de fout van REALDSL zonder internet heb gelegen)

Kan iemand mij het mailadres bezorgen van de zaakvoerder dan doe ik ook een een mooi lief mailtje naar deze man!!!!

Anderzijds realdsl zijn gamma is mooi voor de prijs. Hier zit de beperking in goede service.

Jammer...


Mooie citaten, helaas niet waar !

Je kan cain altijd bereiken op [email protected] (dit is de zaakvoerder) !
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

RealDSL is goedkoop maar de support is minder. Die support moeten ervaren gebruikers niet meer hebben volgens mij En dat is net wat RealDSL wil, ervaren gebruikers, geen mensen die constant de helpdesk lastig vallen. Ok, je hebt geen aansluiting maar de fout zal wel bij Belgacom liggen aangezien zij aanpassingen moeten doen.
Als je het forum hier eens goed doorleest zal je merken dat Belgacom heel lang wacht met aansluitingen te doen voor andere providers (concurenten dus). Dus die Karel heeft gelijk, als je een beetje verstand hebt van de gehele situatie kan je misschien zijn reactie begrijpen. Je moet bij Belgacom kakken en niet bij RealDSL dus ik begrijp de frustratie van Karel! En ook die van jou maar pak de verkeerde dan niet aan!
Laatst gewijzigd door Pengu op 16 aug 2005, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
prodata telecom

Karel, vermoed ik?

Ik heb de gesprekken opgenomen zal straks thuis eens zoeken en deze mee posten als je wil. (gebruik uw partner Packetnet VOIP en neem al mijn gesprekken op via eigen SIP server)
Los van de minder leuke gesprekken is het wel zo dat ik nooit een antwoord kreeg....
En ik post 1 negatief ding en nog geen 10 min later heb ik antwoord...
:wink:
Heb zelf ook een zaak www.prodata.be en vind persoonlijk service iets dat heeeeel belangrijk is.

Overigens zoals ik reeds zei over de producten die RealDSL aanbied echt geen klagen. Inderdaad met reverse DNS gratis domeinnaam en noem maar op.
prodata telecom

@ engu:

Ja ik begrijp dat hoor...
En inderdaat ik vraag ook niet meer support.
Karel is HET aanspreekpunt van realDSL.
Jammer genoeg OOK als er iets fout loopt.
Als er op de site staat in de praktijk binnen de 7 dagen (is nu veranderd op de site) verwacht ik dit ook...
Loopt het dan fout.... Mag de klant hier niet de gedupeerde van zijn vind ik.
Dan moet RealDSL mijn klacht maar behandelen en kwaad worden tegen belgacom ipv tegen de klant.
En inderdaat, uiteindelijk kan realDSL zeggen dat het hun fout niet is waarvoor ik begrip toon.
Het was enkel de manier waarop die me niet echt zinde.

Voor de rest verwacht ik ook niet veer support.
Ik had problemen met mijn thomson modem.
En als ik support wens dan bel ik (wat ik ook gedaan heb) wel naar de betaallijn van thomson.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata telecom schreef:Karel, vermoed ik?

Ik heb de gesprekken opgenomen zal straks thuis eens zoeken en deze mee posten als je wil. (gebruik uw partner Packetnet VOIP en neem al mijn gesprekken op via eigen SIP server)
Los van de minder leuke gesprekken is het wel zo dat ik nooit een antwoord kreeg....
En ik post 1 negatief ding en nog geen 10 min later heb ik antwoord...
:wink:
Heb zelf ook een zaak www.prodata.be en vind persoonlijk service iets dat heeeeel belangrijk is.

Overigens zoals ik reeds zei over de producten die RealDSL aanbied echt geen klagen. Inderdaad met reverse DNS gratis domeinnaam en noem maar op.


Je weet toch dat je zo een gesprekken zonder mijn toestemming niet mag publiceren (recht op privacy namelijk), los daarvan mag je ze altijd naar mij doorsturen !

Zoals je zelf eerder zegt huren wij de lijnen van Telenet Solutions (zie niet in waarom je dat een probleem vind aangezien het limietloos is). Verder kan ik alleen de zaken escaleren naar Telenet Solutions / Belgacom & afwachten !
prodata telecom

@ ditCh:

Ja luister dat begrijp ik en ik heb helemaal geen probleem mee dat U lijnen huurt van telenet. REALDSL - TELENET - BELGACOM het is een schakel en iedereen moet soepel meewerken als alles snel en vlot dient te verlopen. maar U bent mijn aanspreekpunt. De ketel verwijten dat de pot zwart ziet is ook niet goed...
=> zie vorige post.
Had gewoon wat meer vriendelijkheid verwacht...
Meer ook niet...
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

"De fout ligt bij Belgacom" is dikwijls (niet altijd) gewoon een uitvlucht.

Om goedkoper te kunnen zijn werken zij met zo weinig mogelijk personeel, dus ook weinig field-techniekers.
Ook leveren ze meestal goedkope modems en slechts 1 splitter, waardoor er daar ook meer kans op problemen zijn.

Als een belgacom-technieker langskomt voor skynet controleert die of het werkt tot op je pc.
Als de fout buiten zit is de interventie gratis, net als voor een andere isp.
Als de fout zich in de binneninstallatie bevindt, zal ze indien mogelijk meteen opgelost worden (tegen betaling tenzij het een nieuwe installatie is).
Een pc virus -of spywarevrij maken is echter niet meer hun zaak.

Maar als een andere isp Belgacom naar u toe stuurt en de fout ligt NIET bij belgacom (test met belgacom-modem OP INVOERKABEL OK), dan moeten zij voor de belgacom-interventie betalen en toch nog zelf komen, en daar wringt meestal het schoentje.
Gebruikersavatar
patrickc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2003, 13:08
Locatie: Ekeren 2030
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Gesprekken opnemen zonder voorafgaandelijk uw gesprekspartner ervan op de hoogte te stellen is strafbaar. Je moet maar eens naar de helpdesk van bvb je GSM operator bellen, daar zegt men uitdrukkelijk dat gesprekken kunnen opgenomen worden voor je een operator krijgt te spreken...

prodata telecom schreef:Karel, vermoed ik?

Ik heb de gesprekken opgenomen zal straks thuis eens zoeken en deze mee posten als je wil. (gebruik uw partner Packetnet VOIP en neem al mijn gesprekken op via eigen SIP server)
Los van de minder leuke gesprekken is het wel zo dat ik nooit een antwoord kreeg....
En ik post 1 negatief ding en nog geen 10 min later heb ik antwoord...
:wink:
Heb zelf ook een zaak www.prodata.be en vind persoonlijk service iets dat heeeeel belangrijk is.

Overigens zoals ik reeds zei over de producten die RealDSL aanbied echt geen klagen. Inderdaad met reverse DNS gratis domeinnaam en noem maar op.
see you at http://www.coeman.net
Scarlet One triple play. Linksys E4200, lot of computers, Download volume from 1 till 3TB/month
Base B39, Sony Xperia S
CM690 II Advanced, Intel i7-2600K, 16GB ram, SSD Adata 120GB, Seagate 7200.14 2TB, Be Quiet! DPP 650W 80+gold & DR PRO cpu cooler, underclocked cpu for silent computer. Linux Mint 14.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

patrickc schreef:Gesprekken opnemen zonder voorafgaandelijk uw gesprekspartner ervan op de hoogte te stellen is strafbaar. Je moet maar eens naar de helpdesk van bvb je GSM operator bellen, daar zegt men uitdrukkelijk dat gesprekken kunnen opgenomen worden voor je een operator krijgt te spreken...

prodata telecom schreef:Karel, vermoed ik?

Ik heb de gesprekken opgenomen zal straks thuis eens zoeken en deze mee posten als je wil. (gebruik uw partner Packetnet VOIP en neem al mijn gesprekken op via eigen SIP server)
Los van de minder leuke gesprekken is het wel zo dat ik nooit een antwoord kreeg....
En ik post 1 negatief ding en nog geen 10 min later heb ik antwoord...
:wink:
Heb zelf ook een zaak www.prodata.be en vind persoonlijk service iets dat heeeeel belangrijk is.

Overigens zoals ik reeds zei over de producten die RealDSL aanbied echt geen klagen. Inderdaad met reverse DNS gratis domeinnaam en noem maar op.


Ja dat is waar....
Ik zou er een tekst voor moeten opnemen.
De gesprekken worden in princepe enkel bijgehouden voor troubleshooting.
Overigens als U belt naar mijn algemeen nummer zal u ook de tekst horen dat dit gesprek opgenomen word.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”