betaling ?

Plaats reactie
NuTzZ
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 mei 2005, 23:33

yo

heeft iemand die bij rdsl zit al een factuur/overschrijving gekregen ?

zo ja was die normaal en in orde ?

ik ben nu al een 2 maand of langer aangesloten en heb tot nu toe nog niks gekregen om een betaling te doen ,ik begin zo te denken dat ik over een paar maanden een dikke vette factuur ga krijgen en da wil ik ook niet echt,ik heb al een paar mails gestuurd via de website van rdsl en heb de eerste keer mail terug gekregen dat de facturen onderweg waren en dat is al weken terug, op de rest heb ik geen reactie ontvangen...

als er nog iemand probs heeft zoals dit laat je maar horen :)

verder ben ik tevreden van het product toen ik bij telenet zat was het om de 3 dagen smallband ,by skynet was het om de 2 dagen een 5gb blok bijkopen en bij rdsl (geek) leech ik wat ik maar wil en heb nog geen mail gekregen ivm de FUP of zo en ik zit zeker en vast over de 100gb/maand

cya ;)
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Ik weet er niets van, maar ik ga ja in ieder geval aanraden om elke maand het bedrag opzij te houden als je niet snel een factuur ontvangt. Want dan kost het je elke maand maar geld en niet alles in eens, wat vrij veel kan zijn als je er niet op voorzien bent.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

NuTzZ schreef:yo

heeft iemand die bij rdsl zit al een factuur/overschrijving gekregen ?

zo ja was die normaal en in orde ?

ik ben nu al een 2 maand of langer aangesloten en heb tot nu toe nog niks gekregen om een betaling te doen ,ik begin zo te denken dat ik over een paar maanden een dikke vette factuur ga krijgen en da wil ik ook niet echt,ik heb al een paar mails gestuurd via de website van rdsl en heb de eerste keer mail terug gekregen dat de facturen onderweg waren en dat is al weken terug, op de rest heb ik geen reactie ontvangen...

als er nog iemand probs heeft zoals dit laat je maar horen :)

verder ben ik tevreden van het product toen ik bij telenet zat was het om de 3 dagen smallband ,by skynet was het om de 2 dagen een 5gb blok bijkopen en bij rdsl (geek) leech ik wat ik maar wil en heb nog geen mail gekregen ivm de FUP of zo en ik zit zeker en vast over de 100gb/maand

cya ;)
hmm ik heb er ook moeten om vragen verschillende keren zelfs, .. ze zeiden dat ze het verstuurd hadden maar daar heb ik eigenlijk mijn twijfels over..

in ieder geval onder hunne FUP is 100gig normaal ze .. , dwz als je 1 keer 100gig download andere keer 500gig om maar iets te zeggen dat het ok zou moeten zijn zolang het maar fair use is.. waar onder ik versta als je 1 keer over gaat dat het moet kunnen zolang het maar niet iedere maand is..
Laatst gewijzigd door Ofloo op 23 jul 2005, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Tièn, waar hebben we dat nog gehoord.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

The_Borg schreef:Tièn, waar hebben we dat nog gehoord.
waar heb je dat nog gehoord ? bij a2f stonden ze met hun rekening er voor de maand om was en als het geld niet op hun rekening stond 28ste van de maand was u internet foetsie zelfs de rest die je al betaald hat eh en het was prepay.. dus zie niet in hoe dat kan dat ze u service afzetten terwijl je er voor betaald had maar ja a2f is een verhaal appart
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ook nog geen rekening gezien terwijl ze wel de nodige gegevens voor domiciliëring zouden meegeven bij de eerste factuur.
En vergeet niet dat het abbonement 5 euro duurder wordt als je niet met domiciëlering betaald.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Ben al sinds eind april aangesloten en tot nu nog geen factuur gehad ...
Ik heb al enkele keren gebeld en toen zeiden ze dat die wel op het einde van de maand zouden komen, op mails gestuurd via hun contactform reageren ze gewoon niet ...

Heb zelfs geen brief gekregen met al de gegevens op bij aansluiting, dit heb ik geregeld met Karel via IRC.

Ik vind dit raar, men zou toch kunnen verwachten dat een bedrijf als Realdsl het geld echt nodig heeft maar blijkbaar is dat niet zo ...
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ondertussen al iemand een factuur/domiciliëringsinfo gekregen?
Is er geen manier om af te dwingen dat ze ook op tijd onze facturen opsturen voorzien in de wetgeving toevallig? Omgekeerde wereld.. I know.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

poohbeer schreef:Ondertussen al iemand een factuur/domiciliëringsinfo gekregen?
Is er geen manier om af te dwingen dat ze ook op tijd onze facturen opsturen voorzien in de wetgeving toevallig? Omgekeerde wereld.. I know.


Zelf een factuur maken (geen grap!!!) maar dan moet je wel weten hoe je daar aan begint.

De normale regel is in ieder geval:

Code: Selecteer alles

De factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijfde werkdag van de maand na die waarin de BTW opeisbaar is (lees : veelal gelijk aan de maand van de levering van de goederen of de dienst)


Maar ja er zal wel weer een addertje onder het gras zitten. :x

Persoonlijk zou ik al beginnen met voorschotten te betalen en bij voorkeur niet het exacte bedrag. De boekhouding kan dan beginnen zweten want dan moet ze dat allemaal manueel ingeven i.p.v. electronisch in te lezen. Wel in mededeling vermelden wat je betaalt (bvb: intenetaansluiting periode 1/7 - 31-7)

Gr, Astralon
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Astralon schreef:De normale regel is in ieder geval:

Code: Selecteer alles

De factuur moet worden uitgereikt uiterlijk de vijfde werkdag van de maand na die waarin de BTW opeisbaar is (lees : veelal gelijk aan de maand van de levering van de goederen of de dienst)


Maar ja er zal wel weer een addertje onder het gras zitten. :x


Naar mijn weten (ik kan fout zijn) geldt dit alleen voor bedrijven en niet voor particulieren.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Dit is wel degelijk een A2F verhaal, ik ben ook 2 keer afgesloten omdat ik zogezegd mijn facturen niet betaald had. Mijn pa is maar liefst 3 keer naar de bank gegaan om de domiciliëring te bevestigen, en dit was niet de schuld van de bank, wel van Webvisie die slecht met de bank communiceerde. En oh ja, daarna ben ik ook nog afgesloten geweest ook al hadden ze 2 maal het bedrag afgehaald (iets waarvan ik niet snap hoe dat nu eigenlijk mogelijk is).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

The_Borg schreef:Dit is wel degelijk een A2F verhaal, ik ben ook 2 keer afgesloten omdat ik zogezegd mijn facturen niet betaald had. Mijn pa is maar liefst 3 keer naar de bank gegaan om de domiciliëring te bevestigen, en dit was niet de schuld van de bank, wel van Webvisie die slecht met de bank communiceerde. En oh ja, daarna ben ik ook nog afgesloten geweest ook al hadden ze 2 maal het bedrag afgehaald (iets waarvan ik niet snap hoe dat nu eigenlijk mogelijk is).


jamaar hier zijde 3 maand verder en ze moven ni, vind da positief.. ni? ge moet wel es vragen of ze wel geld willen hehe :???: :P want denk dat ge anders de rekening nooit of op het eind van het jaar ontvangt ..
Gast

Zou het misschien ook niet mogelijk zijn dat ze je na X aantal maanden een incasso sturen met bijbehorende intrest omdat je zogezegd je facturen niet betaald hebt. Wie heeft er immers bewijzen van dat ze je geen facturen hebben opgestuurd? Zij zullen natuurlijk beweren dat die wel zijn opgestuurd zoals Karel ookal vermelde in een telefonisch contact. Ook kunnen ze zeggen dat je je maar moet houden aan de maandelijkse afbetalingen en bij laattijdige betaling er een schadevergoeding van 12% met min. van 75 € zal worden berekend zonder enige ingebrekestelling vanwege realroot.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Anonymous schreef:Wie heeft er immers bewijzen van dat ze je geen facturen hebben opgestuurd?

Bewijslast is omgekeerd: leverancier moet aantonen dat hij diensten of goederen heeft geleverd, en hij moet aantonen dat hij facturen heeft aangeboden (verstuurd). Dat is trouwens de reden waarom aanmaningen bijna altijd aangetekend verstuurd worden omdat de leverancier anders geen bewijzen heeft.

Ook kunnen ze zeggen dat je je maar moet houden aan de maandelijkse afbetalingen en bij laattijdige betaling er een schadevergoeding van 12% met min. van 75 € zal worden berekend zonder enige ingebrekestelling vanwege realroot.

Moeten ze maar eens proberen. Geen enkele rechter gaat dit toestaan.

Gr, Astralon
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 mar 2004, 17:05

ik heb men domiciliering mee gestuurd toen ik men contract doorfaxte..
zal de komende maanden men rekeninguitreksels wel eens in het oog houden en zien ofer iets afgaat :)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

Heb ook al reeds enkele malen gebeld met karen
"Ik zal het door geven aan de dienst facturatie"

volgens mij zijn ze nog nieuwe werknemeners aant zoeken op die dienst want der werkt daar niemand :wink:

Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende...
Ik de algemene voorwaarden staat:

7.1. Tijdens de duur van het Abonnement gebeurt de betaling maandelijks. De Gebruiker verbindt zich ertoe de voor de RealROOT-dienst verschuldigde bedragen te betalen per bankdomiciliëring, per kredietkaart of per overschrijving, naar eigen keuze. Als er niet gekozen wordt voor bankdomicili\xebring zal er een extra kost worden aangerekend van 5 euro per maand.


Kan dit ook niet omgekeerd volgen?
Ik bedoel hier mee is RealROOT op zijn beurt niet 'verplicht' om een maandelijkse factuur (of "overzicht" zoals verder vermeld in de Algemene voorwaarde) op te sturen per mail hetzij per post?

Aangezien ik als gebruiker (klant) mij niet aan art. 7.1 (zie quote) kan houden...
Ik betaal namelijk niets waarvan ik geen factuur/overzicht krijg wat logish en verantwoord en zelfs ook wettelijk is.

Ik pleeg in zekere zit contractbreuk...
Maar denk RealDSL ook aangezien ze ook niet aan de wettelijke voorwaarde voldoet...

mss ben ik totaal verkeerd

mss iemand met meer juridische info

of DitCH kan je hier bij helpen??? Wat het is erg vervelend...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

prodata schreef:Heb ook al reeds enkele malen gebeld met karen
"Ik zal het door geven aan de dienst facturatie"


ik heb nog steeds geen sexchange ondergaan ! dankuwel ;)
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
prodata schreef:Heb ook al reeds enkele malen gebeld met karen
"Ik zal het door geven aan de dienst facturatie"


ik heb nog steeds geen sexchange ondergaan ! dankuwel ;)


Oeps :oops:

Maar kareL :wink:
wat hier omtrend het is blijkbaar frequenter dat dit voorkomt.

Behoorlijk lastig zoals eerder gezegd...

Of heb je liever dat we jou hier voor opbellen via de helpdesk :???:
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

prodata schreef:Of heb je liever dat we jou hier voor opbellen via de helpdesk :???:


Ja, want hij geeft geen support via ub/pm/... waarin ik heb groot gelijk geef!
dus voor zulke dingen is het beste om hem via de officiele kanalen te bereiken.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:ik heb nog steeds geen sexchange ondergaan ! dankuwel ;)



Techsupport Customer supprt en nu de boekhouding ook nog?! Damn die moeten vree content zijn met u daar :P
Maar serieus: wanneer mogen we die facturen verwachten?


SeNsEi Ze0n schreef:Ja, want hij geeft geen support via ub/pm/... waarin ik heb groot gelijk geef!
dus voor zulke dingen is het beste om hem via de officiele kanalen te bereiken.


Geloof me.. vragen over facturen worden professioneel (noujah) genegeerd.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

poohbeer schreef:
ditCh schreef:ik heb nog steeds geen sexchange ondergaan ! dankuwel ;)



Techsupport Customer supprt en nu de boekhouding ook nog?! Damn die moeten vree content zijn met u daar :P
Maar serieus: wanneer mogen we die facturen verwachten?


SeNsEi Ze0n schreef:Ja, want hij geeft geen support via ub/pm/... waarin ik heb groot gelijk geef!
dus voor zulke dingen is het beste om hem via de officiele kanalen te bereiken.


Geloof me.. vragen over facturen worden professioneel (noujah) genegeerd.


Net met Karel gebeld...

Facturatie word ge-outsourced vermoed ik.
Hij zal het nogmaals doorgeven :wink:

Hopelijk Komt het deze keer in orde...
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

prodata schreef:Net met Karel gebeld...

Facturatie word ge-outsourced vermoed ik.
Hij zal het nogmaals doorgeven :wink:

Hopelijk Komt het deze keer in orde...



Oooh yippee, precies wat'k wil. Krijg je toestanden waar de provider een tegemoetkoming beloofd en dan de facturering hier niks van weet :?
Noujah, een factuur is al een hele vooruitgang dus 'k zal maar eventjes niet te negatief doen ;)
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”