Overschakelen van Telenet naar EDPNET

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
TheUnknown
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:49

Ik weet echt niet veel van ADSL en de overschakeling zou wel redelijk vlug moeten gaan...
Ik zou graag hebben dat iedereen alles corrigeert wat ik zeg dat niet klopt.

1. Ik woon in een gebied waar Belgacom ADSL werkt dus zeker ook EDPNET.
2.Ik MOET een telefoonlijn huren bij Belgacom, hoewel ik internet EDPNET wil hebben en EUPHONY als vaste telefoondienst.
3.Ik koop een modem van Thomson die op de site staat van EDPNET en een splitter. (Waar kan ik deze dingen kopen rond kortrijk??) en daarmee kan ik mijn DLINK router gebruiken en internet hebben op 3-4 PC's.


Nu vraag ik mij af hoe lang het duurt tot EDPNET mij zou kunnen aansluiten en hoe lang duurt het om bij telenet weg te gaan en hoe gaat dat dan?

Dank u
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Ik weet echt niet veel van ADSL en de overschakeling zou wel redelijk vlug moeten gaan...
Ik zou graag hebben dat iedereen alles corrigeert wat ik zeg dat niet klopt.

1. Ik woon in een gebied waar Belgacom ADSL werkt dus zeker ook EDPNET.

-> Normaal wel ja

2.Ik MOET een telefoonlijn huren bij Belgacom, hoewel ik internet EDPNET wil hebben en EUPHONY als vaste telefoondienst.

-> No prob, en klopt als een bus

3.Ik koop een modem van Thomson die op de site staat van EDPNET en een splitter. (Waar kan ik deze dingen kopen rond kortrijk??) en daarmee kan ik mijn DLINK router gebruiken en internet hebben op 3-4 PC's.

-> Als er WAN settings zijn kan je zelfs proberen met de d-link direct online te gaan, en anders in een modem in een gewone computerwinkel en een splitter in een Belgacom boetiek

Nu vraag ik mij af hoe lang het duurt tot EDPNET mij zou kunnen aansluiten en hoe lang duurt het om bij telenet weg te gaan en hoe gaat dat dan?

-> Maximaal 10 werkdagen om aan te sluiten bij edpnet. Weggaan bij telenet, that I don't know

Dank u




Let wel op dat ADSL afstand afhankelijk is, dus hoe verder van een belgacom centrale, hoe minder snelheid mogelijk
TheUnknown
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:49

Toxeh schreef:Let wel op dat ADSL afstand afhankelijk is, dus hoe verder van een belgacom centrale, hoe minder snelheid mogelijk


Ik woon ongeveer op 700 meter, dat moet toch gaan (hoopek)?
TheUnknown
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:49

Van de WAN-Settings van mij router post ik hierbij een screenshot...
Kan ik hiermee op het net gaan?
Bijlagen
router.PNG
WAN SETTINGS ROUTER
(51 KiB) 112 keer gedownload
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Het zal een D-Link type DSL moeten zijn vrees ik. Want hier ontbreekt een username en dergelijke.
http://support.dlink.com/ <-- Hier vind je alle types, eerste combobox = DSL...
TheUnknown
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2005, 11:49

Ik heb wel zoiets gevonden ...
Bijlagen
router2.PNG
(51.65 KiB) 97 keer gedownload
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Ik zou zeggen, probeer de modem eens bij iemand die ADSL heeft met zijn instellingen.. Op het eerste zicht zou het moeten lukken, maar ik steek er mijn hand niet voor in het vuur :)

aanvulling:
TheUnknown schreef:
Toxeh schreef:Let wel op dat ADSL afstand afhankelijk is, dus hoe verder van een belgacom centrale, hoe minder snelheid mogelijk


Ik woon ongeveer op 700 meter, dat moet toch gaan (hoopek)?


700 meter is geen probleem, kan zelfs makkelijk 6Mbit aan; 7000 meter is al meer een probleem
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

TheUnknown schreef:Ik heb wel zoiets gevonden ...


Als de provider in kwestie met PPPoE werkt heb je geen probleem. Maar er zijn er ook die PPPoA gebruiken, en dat doet jouw router op het eerste zicht niet (ik dacht dat Versatel PPPoA gebruikt)
holzer

hmm... ivm me PPPoA/PPPoE:

dat gaat niet over de verbinding van je provider, wel over de verbinding van jouw pc of router naar je modem... tis in principe een gewone inbelverbinding (PPP), maar die wordt "verpakt" in ATM- (PPPoA) of ethernet- (PPPoE) paketten, dus maw: als je een ethernet modem hebt (wat je sowieso zult moeten hebben als je hem aan een router wilt hangen), is het altijd PPPoE, heb je een usb modem aan je pc hangen, is het PPPoA (maar dat regelt de driver van die modem dan, voor windows is het een gewone PPP verbinding)

wta betreft de aanschaf van die modem:

het kan idd zijn dat je een router hebt met een ingebouwde modem. het feit dat je een username/password veld hebt in de settings, wilt echter helemaal niets zeggen over de aanwezigheid van een dsl-modem, wel over een PPPoE-client, en die heeft echt wel elke router die vandaag verkocht wordt aan boord.
om te kijken of je een modem hebt ook, zou ik eerder op zoek gaan naar een 4-polige (RJ11) contactdoos aan de buitenkant.. das dezelfde als ethernet/RJ45 (diegene die naar je pc gaat), maar dan maar half zo breed en met slechts 4 contactjes.

afgaande op de screenshots die je stuurde, zou ik eerder zeggen dat je er geen hebt, want dan zou ik verwachten een status van de line-sync e.d. te zien en evtl mogelijkheid tot instellen vpi/vci, enz..
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”