waar stel ik ondersteuning mysql in in php.ini?

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
wizzkid
Starter
Starter

Ik heb php en mysql geinstalleerd, deze werken beide perfect apart, maar ik kan geen connectie leggen tussen de twee. Wanneer ik dit probeer krijg ik de foutmelding: Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in c:\Apache\.....
Iemand op het net vertelt me dat ik in de php.ini file iets moet bijvoegen zodat deze mysql ondersteund, maar ik vind nergens wat ik precies moet toevoegen, kan iemand me helpen aub?

--------------------------------------------------------------------------------
airzimmy
Erelid
Erelid

misschien al eens interessant om te vertellen welk type systeem je hebt, hoe je dat zootje geinstalleerd hebt, opties gebruikt .....
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Windows waarschijnlijk gezien de foutmelding ...

De standaard php.ini heeft alles voor mysql er in staan en de installatieprocedure van MySQL zou de php.ini zelf moeten aanpassen. Als dat niet gebeurd is kan je gewoon in de php.ini zoeken naar de term "mysql" en de nodige regels uncommenten (de ; weghalen).

Voor de mensen die niet graag die dingen instellen zijn er trouwens "alles-in-één"-distributies waarbij je zo goed als niets moet instellen, bijvoorbeeld http://xampp.sf.net/ .
wizzkid
Starter
Starter

die php.ini is dat hetzelfde als php.ini-dist. Want die heb ik aangepast en de extension=php_mysql.dll ge-uncomment. Apache herstart maar als ik het gegevensscherm van php oproep (in internet explorer) dan staat mysql er nog steeds niet tussen
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Heb je die dll dan ook verplaatst naar c:\windows\system32\ ?
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

alles wat ge doet is juist maar dan moet je ook de "extension dir" activeren in php.ini en die php.ini.dist is maar een voorbeeld tis de bedoeling da ge uw eigen php.ini maakt in wat je instelt bij extensiondir daar moet ge l die dll's zetten

Code: Selecteer alles

<?php
phpinfo();
?>

Code: Selecteer alles

<?php
$user="username";
$pass="password";
$host=localhost";
$db="test"
$test=mysql_connect($host,$user,$pass) or die ("caonnot connect to the server" mysql_error());
?>
Registered Linux user #286313
Plaats reactie

Terug naar “Development”