[HELP] Hoe overtuig ik m'n pa? :/

Plaats reactie
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Hallo,
momenteel zitten we hier thuis met TN, best tevreden van de snelheid etc., maar dat 10gb limiet steekt écht tegen.
Dus heb ik gegoogled [ :roll: ] en vond RealDSL dé perfecte keuze.
Goed, ikke vragen aan m'n moeder.. Ze vond het in 't begin niet zo goed idee, tot ik begon over leechen. Dan vond ze het ok. Dan ik gaan vragen aan m'n pa..
,,NEE NEE NEE.. Ik ga da ier nie allemaal gaan veranderen, en 'k ga dan een boete krijgen van TN enzo...''

En ik zei dat ik wel de nieuwe modem ging betalen en een stuk van de activatiekost [ €121 ], maar hij wou er niets van weten..

Dus nu zijn mijn vragen::

1. Is het waar dat je een boete krijgt van TN als je contractbreuk pleegt?
2. Iemand een idee hoe ik hem overtuig :|

TIA,
~ Rapt0r
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Boete?
Als je langer dan 1 jaar klant bent, mag je op gelijk welk moment opzeggen bij Telenet.
Zou wel grappig zijn mocht je beboet worden als je van leverancier verandert ... Dat zou pas aan klantenbinding doen zijn :roll:
Maar nog iets om rekening mee te houden: heb je ook je telefonie via Telenet?
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

We zijn klant sinds december 2003, dus da's ok..
We hebben idd ook telefoon via TN.. :|
Afbeelding
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Als je nu eens op deze pagina kijkt, zie je dat je meer dan 10gb per maand komt downloaden, eventueel door iets meer te betalen per maand, of bij het nachtsurfen te leechen.

Nachtsurfen: tussen 00.00 u en 10.00 u telt je dataverkeer slechts voor de helft mee. 's Nachts kan je met andere woorden dubbel zoveel surfen als overdag.
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Weet ik, maar je kan maar max. 30Gb/maand doen voor 61euro..
En bij RealDSL een totaalprijs van 53euro voor FUP..
'k Heb liever een FUP die iets trager gaat, dan TN met een limiet ^^
Maar wat is het probleem met de telefonie, dan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

RealDSL gaat, zoals de naam het zegt: over DSL, ADSL dus.
Daar heb je een telefoonlijn, abonnement voor nodig bij Belgacom (de koperdraad dus). Dat gaat niet bij telefonie over de coax-kabel zoals bij Telenet.
Naast dat je dus de installatiekost van RealDSL hebt, heb je ook de installatie/aansluitingskost van Belgacom nodig, aansluitingen binnenshuis en een maandelijks telefoonabonnement (da's ook nog eens minimaal 6,5 euro per maand).
Ben je nog steeds overtuigd dat RealDSL je beter uitkomt?
Ik vrees dat als je dit gaat moeten duidelijk maken aan je pa het helemaal onmogelijk wordt om hem te overtuigen :)
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Pa's proberen overtuigen ... Begin er niet aan :). Ik ben al blij dat ik ooit ADSL heb vast gekregen en dan moet ik het nog voor de helft zelf betalen. Belachelijk voor een informaticastudent als je het mij vraagt. De volgende generatie jongeren zal blij mogen zijn dat ze niet de onwetendheid moeten meemaken.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
[The Cleaner]
Member
Member
Berichten: 89
Lid geworden op: 23 mei 2005, 21:16
Locatie: Antwerpen

overweeg anders eens versatel?
snelheden zijn lager dan realdsl (1024/256 = nog meer dan genoeg), maar je hebt ook FUP en betaalt maar 35€/maand (+ aansluiting belgacom van 6.5€/mnd)
ik zit hier trouwens beetje in dezelfde situatie als jij: ik ben student elektronica, gebruik internet van telenet zeer intensief en word bijna gek van de 10 gig limiet. Zelfs met daluren erbij. Een zwaarder telenet abo kost te veel vind ik en uiteindelijk is telenet (behalve volume) wel een van de kwalitatiefste isp's van Vlaanderen vind ik. Als ik in Leuven/Brussel woonde zou ik zeker voor EDPnet gaan maar ik woon in Antwerpen dus ja...
Ik wacht nu wat af wat de nieuwe telemeter brengt, ik hoop dat de volumes dan ietsje opgekrikt worden maar het zal toch nog niet vet zijn voor overal op eurodocsis wordt overgeschakeld.
Over een 2tal jaar ben ik wel het huis uit, als de isp situatie dan nog hetzelfde zou zijn dan zou ik volledig voor versatel gaan.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

[The Cleaner] schreef:Als ik in Leuven/Brussel woonde zou ik zeker voor EDPnet gaan maar ik woon in Antwerpen dus ja...

Volgens mij verwar jij UPC/Chello (kabel) met EDPnet (ADSL).
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

meon schreef:Ben je nog steeds overtuigd dat RealDSL je beter uitkomt?


Sure! Het is helemaal geen probleem om de Discovery Line aan te vragen, want vroeger hadden we nog telefoon via BGC, dus die koperdraad ligt er nog 8) In totaal is het dus 54euro en een beetje, wat voor mij, een schappelijke prijs is! TN is zoals The Cleaner zegt véél te duur.

@The Cleaner: Nee thx, heb dan nog liever een snellere lijn [RealDSL dus :)]..

Pff, m'n pa is een hopeloos geval.. HELLUP :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Rapt0r schreef:
meon schreef:Ben je nog steeds overtuigd dat RealDSL je beter uitkomt?


Sure! Het is helemaal geen probleem om de Discovery Line aan te vragen, want vroeger hadden we nog telefoon via BGC, dus die koperdraad ligt er nog 8) In totaal is het dus 54euro en een beetje, wat voor mij, een schappelijke prijs is! TN is zoals The Cleaner zegt véél te duur.

@The Cleaner: Nee thx, heb dan nog liever een snellere lijn [RealDSL dus :)]..

Pff, m'n pa is een hopeloos geval.. HELLUP :cry:


Vergeet hier dan ook niet de kosten van wat je effectief gaat opbellen bij te rekenen hé. Discovery line is goed indien je enkel connectiviteit wenst. Maar zodra je begint te bellen, begint BGC te lachen.

't is maar dat je het weet.
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Ook als we blijven bellen via Telenet?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Nee, dan niet hé.
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

Super! Nu nog m'n pa :| :|
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Ge krijgt zeker geen boete, integendeel, ge krijgt nog €50 borg terug :)
Gebruikersavatar
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

pas maar op met realdsl al te rooskleurig voor te stellen.
Ja, voor verstokte leechers is het zeker goed, maar het komt qua snelheid nog niet bijna in de buurt van een standaard telenet abbo'ke.
Telenet is ondertussen alweer een gevestigde waarde terwijl realdsl toch nog altijd een "opstartertje" is. Kan dus best zijn dat realdsl over half jaar adsl2fit allures krijgt.

('k hoop van niet, ben voorlopig best tevreden gebruiker)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Zeker als ge weet dat den baas van RealRoot een Zattevriend is :D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

poohbeer schreef:pas maar op met realdsl al te rooskleurig voor te stellen.
Ja, voor verstokte leechers is het zeker goed, maar het komt qua snelheid nog niet bijna in de buurt van een standaard telenet abbo'ke.
Telenet is ondertussen alweer een gevestigde waarde terwijl realdsl toch nog altijd een "opstartertje" is. Kan dus best zijn dat realdsl over half jaar adsl2fit allures krijgt.

('k hoop van niet, ben voorlopig best tevreden gebruiker)

Weet ik.. Hopen van niet ^^
@ZMD :: Super, nog een plus punt :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Teebee schreef:Als je nu eens op deze pagina kijkt, zie je dat je meer dan 10gb per maand komt downloaden, eventueel door iets meer te betalen per maand, of bij het nachtsurfen te leechen.

Nachtsurfen: tussen 00.00 u en 10.00 u telt je dataverkeer slechts voor de helft mee. 's Nachts kan je met andere woorden dubbel zoveel surfen als overdag.


mankeerde gij iets ? weg die rommel.. meer betalen gij zijt goed gij

het is gewoon triestig dat een opstarter van een isp met zulke zaken over de brug komt blah
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Ofloo schreef:
Teebee schreef:Als je nu eens op deze pagina kijkt, zie je dat je meer dan 10gb per maand komt downloaden, eventueel door iets meer te betalen per maand, of bij het nachtsurfen te leechen.

Nachtsurfen: tussen 00.00 u en 10.00 u telt je dataverkeer slechts voor de helft mee. 's Nachts kan je met andere woorden dubbel zoveel surfen als overdag.


mankeerde gij iets ? weg die rommel.. meer betalen gij zijt goed gij

het is gewoon triestig dat een opstarter van een isp met zulke zaken over de brug komt blah


Ofloo, heb jij wel goed gelezen???

Ofloo schreef:
het is gewoon triestig dat een opstarter van een isp met zulke zaken over de brug komt blah


Dat gaat dus wel over TN hé, en niet over RealDSL.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Seal schreef:
Ofloo schreef:
Teebee schreef:Als je nu eens op deze pagina kijkt, zie je dat je meer dan 10gb per maand komt downloaden, eventueel door iets meer te betalen per maand, of bij het nachtsurfen te leechen.

Nachtsurfen: tussen 00.00 u en 10.00 u telt je dataverkeer slechts voor de helft mee. 's Nachts kan je met andere woorden dubbel zoveel surfen als overdag.


mankeerde gij iets ? weg die rommel.. meer betalen gij zijt goed gij

het is gewoon triestig dat een opstarter van een isp met zulke zaken over de brug komt blah


Ofloo, heb jij wel goed gelezen???

Ofloo schreef:
het is gewoon triestig dat een opstarter van een isp met zulke zaken over de brug komt blah


Dat gaat dus wel over TN hé, en niet over RealDSL.


ik bedoelde dat telenet durft met zoon aanbod een dat een opstarter met fup komt zulk aanbod zou van een isp zoals belgacom of telenet moeten komen wat doen deze.. mensen uitzuigen.. ze hebben het geld om het te doen maar doen ze het nee ! dus vind ik da triest dat telenet zulke zaken durt te verkopen
Rapt0r
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 jul 2005, 14:47
Locatie: ~8500

^ beetje offtopic? :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”