academic broadband info

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

Ik ben hogeschool student en zéér ontevreden skynetklant, daarom overweeg ik een overstap op academic broadband

Ik las het een en ander na op dit forum, maar hoe zit het nu juist met die overstap van tiscali naar scarlet. Wordt de limiet nu gecontroleerd of niet?

Voor de binary newsserver kan iemand daar ook wat meer info over geven

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb ook AB. Geen klachten hier. De limiet wordt nog steeds niet gecontroleerd, maar de omega.tiscali.nl newsserver werkt niet meer. Helaas. Je kan nu wel op news.scarlet.be. Hoe goed dat die is kan ik nog niet zeggen. Snelheid is wel een stuk langzamer dan wat ik gewend was (zit nu zo rond de 60KB/s tegen 350 vroeger).
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Kokki schreef:Ik heb ook AB. Geen klachten hier. De limiet wordt nog steeds niet gecontroleerd, maar de omega.tiscali.nl newsserver werkt niet meer. Helaas. Je kan nu wel op news.scarlet.be. Hoe goed dat die is kan ik nog niet zeggen. Snelheid is wel een stuk langzamer dan wat ik gewend was (zit nu zo rond de 60KB/s tegen 350 vroeger).


scarlet gebruikt giganews voor hun newsservers. Retention is hoog (rond 30 dagen) maar je hebt enkel 2 connecties. Per connectie heb je cap van 30KBs.
Dit is nog altijd niet slecht voor kleinere files.

Als je goede newsserver wilt: www.eweka.nl
Kost 7.5 euro per maand(goedkoper heb ik niet gevonden) en voorlopig heb ik geen klachten
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Kokki schreef:Ik heb ook AB. Geen klachten hier. De limiet wordt nog steeds niet gecontroleerd, maar de omega.tiscali.nl newsserver werkt niet meer. Helaas. Je kan nu wel op news.scarlet.be. Hoe goed dat die is kan ik nog niet zeggen. Snelheid is wel een stuk langzamer dan wat ik gewend was (zit nu zo rond de 60KB/s tegen 350 vroeger).


De limiet wordt niet gecontroleerd? Op mijn.scarlet.be kan je wel degelijk jouw limiet controleren en je zal er ook voor betalen.
Vul jouw tiscali emailadres in om je nieuw paswoord en login en begin maar te wenen :twisted:
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

pluppie schreef:
Kokki schreef:Ik heb ook AB. Geen klachten hier. De limiet wordt nog steeds niet gecontroleerd, maar de omega.tiscali.nl newsserver werkt niet meer. Helaas. Je kan nu wel op news.scarlet.be. Hoe goed dat die is kan ik nog niet zeggen. Snelheid is wel een stuk langzamer dan wat ik gewend was (zit nu zo rond de 60KB/s tegen 350 vroeger).


De limiet wordt niet gecontroleerd? Op mijn.scarlet.be kan je wel degelijk jouw limiet controleren en je zal er ook voor betalen.
Vul jouw tiscali emailadres in om je nieuw paswoord en login en begin maar te wenen :twisted:


Ik hoop van niet. Anders gaat me dat echt veel kosten :eek:
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

pluppie schreef:
De limiet wordt niet gecontroleerd? Op mijn.scarlet.be kan je wel degelijk jouw limiet controleren en je zal er ook voor betalen.
Vul jouw tiscali emailadres in om je nieuw paswoord en login en begin maar te wenen :twisted:


Ha ja, je hebt gelijk. Dit is toch nog niet lang of wel? Ik ben de laatste maanden niet meer over mijn limiet geweest dus ik heb nog geen onverwachte facturen gekregen. Gelukkig maar, want anders was dat echt wel een onaangename verrassing. Bedankt voor de tip Pluppie.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat AB niets van zich laat horen. Ze hadden toch wel eens een mailtje kunnen sturen ivm met die overname door Scarlet.
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Als ge bij AB over de limiet gaat, wat kost dan zo een volumblok ?
1€/gig ?

Kon dit niet direct op hun website vinden
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

RaPMaN schreef:Als ge bij AB over de limiet gaat, wat kost dan zo een volumblok ?
1€/gig ?

Kon dit niet direct op hun website vinden


Hetzelfde als bij Scarlet. Je hebt nu ook een scarlet account.
AB gaat vanaf nu ook geen nieuwe klanten aan scarlet geven, ze hebben hun eigen 'provider', www.fulladsl.be
Wij hebben het geluk dat we nog 15Gb/mnd hebben, de fulladsl hebben maar 10Gb. Maar of daar de limiet wordt gecontroleerd....ik denk persoonlijk van niet.
Iemand die eens wil testen en zich abboneren op fulladsl via AB?? 8)

En je kan je limiet controleren sinds 1 juli. The good days are over...(of via fulladsl komen ze misschien weer terug...)
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Dit is echt wel een serieuse tegevaller al 8,4 GB verbruikt :-( .
Ze mochten dan wel hun klanten inlichten :evil:
ISP: Edpnet
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Wright schreef:Dit is echt wel een serieuse tegevaller al 8,4 GB verbruikt :-( .
Ze mochten dan wel hun klanten inlichten :evil:


Dat zijn ze eigenlijk niet verplicht aangezien de limiet er altijd is geweest, nu straffen ze echter ook. Neemt niet weg dat ze dit hadden mogen doen!
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
laris
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07 jul 2005, 17:10
Locatie: Hove

weet er iemand wat meer over fulladsl?
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

laris schreef:weet er iemand wat meer over fulladsl?


Alle huidige profielen gaan overgeschakeld worden naar fulladsl tegen eidn augustus. Fulladsl werkt op Turboline lijnen van Belgacom. Er is een limiet van 10Gb en deze zou gecontroleerd worden.
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Kheb net brief gehad van Academicbroadband met de nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord om over te schakelen naar Fulladsl.

Snelheid is net het zelfde
3415kbit/s down
283kbit/s up

uiterstedatum om overteschakelen is 27 Augustus.
En er is nog geen limiet op dit moment heb ik hem toch nog niet ontdekt op de site wnnr ik ingelogt ben :-D
Het zou om 17000 klanten zijn is toch wel heel wat.
ISP: Edpnet
Gast

Ben zelf ondertussen ook overgeschakeld, buiten de verandering van email-adres - alhoewel ze nu eindelijk hun eigen merk gecreëerd hebben (fulladsl) - is er niks van te merken. Ik heb een mailke gestuurd naar de helpdesk met de vraag of het volume gecontroleerd wordt/zal worden en waar/op welke site dat na te gaan is. Voorlopig nog geen antwoord, misschien dat iemand van jullie de vraag eens kan herhalen?
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik ben ook benieuwd welke nieuwsserver ik kan gebruiken. Ik vrees dat het nu tijd zal worden voor een payserver omdat ze er wel gene zullen hebben. :cry:
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Kokki schreef:Ik ben ook benieuwd welke nieuwsserver ik kan gebruiken. Ik vrees dat het nu tijd zal worden voor een payserver omdat ze er wel gene zullen hebben. :cry:

idd, ik ga die giganews newsserver ook missen. Was traag maar wel compleet.
Gast

Ik heb voor mijn beurt gesproken. Ondertussen een antwoord van Full ADSL:

Beste,

Momenteel wordt dit nog niet gemeten. Extra verbruik wordt dus nog niet
aangerekend. Zodra dit gemeten kan worden zullen we elke klant hierover
informeren.

Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Het Full ADSL Team


Bemerk wel dat ze dit vroeger bij Tiscali ook al zeiden, en toen kwam er ook nooit iets van. Dus ...
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

damn, waarom is niet heel tiscali overgeschakeld naar dit in plaats van scarlet, kmoet nu al terug 12€ bijbetalen deze maand wegens extra verbruik :evil:
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Ook al overgeschakeld, uiterste datum was 20 augustus voor mij. Ziet er goed uit, en geen meter voor verbruik :lol:
pluppie
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 apr 2004, 12:12

Ik zou maar niet te hard juichen, want nu hebben ze zelf een leased line van BGC. 17.000 abonnees die allemaal over één goedkope lijn gaan, ik hou mijn hart vast. Je mag ook niet teveel verwachten van 25 euro he. Ik ben blij dat mijn jaar erop zit en dat ik een 45 dagen opzeg heb. Ik heb nog A2F meegemaakt, dat hoeft voor mij niet meer. Eenmaal een limiet of eenmaal een langzame verbinding is den deze foetsie.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Enigste probleem die ik nu al ondervind is dat regelmatig de mailserver overbelast is.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Juist een mail gestuurd. Ik kan zeggen dat 1 op de 3 keren dat in mijn mails binnen haal de server overbelast is. Juist mail gestuurd met de vraag of dit spoedig verholpen zal zijn of niet. Nu wachten op het antwoord, eens zien hoe vlug ze daar reageren, hopelijk vlugger dan scarlet. :?
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

ph4t schreef:
Kokki schreef:Ik ben ook benieuwd welke nieuwsserver ik kan gebruiken. Ik vrees dat het nu tijd zal worden voor een payserver omdat ze er wel gene zullen hebben. :cry:

idd, ik ga die giganews newsserver ook missen. Was traag maar wel compleet.

'k Heb gemaild naar de helpdesk en ze hebben dus inderdaad geen newsserver. Spijtig, maar een payserver neem ik ook niet zenne.
Ik kreeg binnen het uur antwoord, dus dat was wel ok.
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Je kan nu ook als gewone particulier een abbo nemen bij fulladsl voor
28,50 € is goedkoper dan tele2 :-)

http://www.fulladsl.be/
ISP: Edpnet
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Weet iemand hoe ik de pagina bereik voor de facturtie van academic broadband?
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

ZMD schreef:Weet iemand hoe ik de pagina bereik voor de facturtie van academic broadband?


http://www.academicbroadband.com/invoice/index.asp
bwx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 jun 2004, 15:48
Bedankt: 1 keer

lap. gedaan met unlimited. Net mailke gekregen dat ze d'er ook aan beginnen...
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

yup, ik zit al op smallband en voorlopig is niet mogelijk om volumblokken te kopen. Het heeft wel lang geduurd, 9 maanden zonder limiet :)
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ha, vandaar dat mijn internet zo langaam is vandaag. Mijne euro was nog niet gevallen :?
Ik zit dus ook op smalband. Ik had gehoopt dat ze dat nog niet zouden doen omdat we nog geen blokken kunnen kopen. Miljaar :-(
Maar ja, we mogen niet klagen ik heb er toch meer dan 1,5 jaar van kunnen genieten (AB en nu Full)
Gebruikersavatar
CiBi
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 14 jan 2005, 19:46
Locatie: rollegem
Bedankt: 1 keer

shit nog 10 dagen te gaan en nog maar 20 MB download en upload

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

weet iemand hoe we volumeblokken kunnen kopen? smallband is echt te traag :)

edit: ik kan terug op volle snelheid surfen :D
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Kreeg ook al een mail met waarschuwing als ik zo verder doe dat ik eind de maand niet haal met m'n volume. Jammer maar het heeft toch een eindje geduurd. Er staat nog geen meter op hun site, zou normaal eind de week erop staan.
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ph4t schreef:weet iemand hoe we volumeblokken kunnen kopen? smallband is echt te traag :)

edit: ik kan terug op volle snelheid surfen :D

Hoe heb je dat klaargespeeld? Ik ben net op de site geweest, en ik vind zelfs mijn verbruik niet :? laat staan om volumepacks bij te kopen.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Indien u uw datavolume de 10 Gb overschrijdt, zijn wij genoodzaakt zijn om, overeenkomstig onze verkoopsvoorwaarden, u op ‘smallband’ te zetten. Dat wilt zeggen dat uw ADSL-lijn een pak trager zal gaan.

Tegen eind deze week kunt u uw datavolume bekijken via onze website www.fulladsl.be/myaccount/. Vanaf midden deze maand zal het mogelijk zijn om datavolumeblokken bij te kopen. Deze zullen 4,5 EUR per 5 Gb kosten.

Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben kunt u contact op nemen met onze administratieve dienst: 070 222 165 en vragen naar Pieter of via [email protected]
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ja, die mail heb ik ook gehad, maar als ik inlog kan ik nog steeds niet meer dan vroeger nl:
Beheer mijn abonnement
E-mailadressen beheren
Webruimte beheren
Antivirus downloaden
Antihacker downloaden
Wachtwoord veranderen
Laatst gewijzigd door Kokki 11 nov 2005, 16:31, in totaal 2 gewijzigd.
ph4t
Plus Member
Plus Member
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 sep 2003, 11:24

Kokki schreef:
ph4t schreef:weet iemand hoe we volumeblokken kunnen kopen? smallband is echt te traag :)

edit: ik kan terug op volle snelheid surfen :D

Hoe heb je dat klaargespeeld? Ik ben net op de site geweest, en ik vind zelfs mijn verbruik niet :? laat staan om volumepacks bij te kopen.


Ik heb gemaild om te vragen waar ik volumepacks kan kopen. Geen antwoord gekregen maar twee dagen daarna had ik terug snelle lijn. :-D
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor de info, en ja, je hebt gelijk we hebben weer een snelle lijn. Ik had het nog niet gemerkt omdat ik geen verbinding meer gemaakt met Fulladsl (te langzaam). In plaats daarvan heb ik gebruik gemaakt van de login van mijn ouders (skynet go multi) vandaar dat ik niet gemerkt heb dat de snelheid terug normaal is.
Zou die mail gewoon een manier zijn geweest om ons minder te doen downloaden?
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Ik denk dat ze iedereen weer volle kracht hebben gegeven tot je de meter zal kunnen zien. Waar er rook is, is er vuur. Zal maar al beginnen besparen :lol:
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Mijn snelheid:

EERSTE TEST:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 31 kbit/s or 4 kbyte/s
- Upload speed : 146 kbit/s or 18 kbyte/s
Tue Nov 15 2005 at 14:37:16 UTC+0100

TWEEDE TEST:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 24 kbit/s or 3 kbyte/s
- Upload speed : 315 kbit/s or 39 kbyte/s
Tue Nov 15 2005 at 14:55:37 UTC+0100

Ik ben zeker dat ik mijn 10giga nog niet opgewerkt heb. Heb mail gestuurd om de reden te weten van deze tragez snelheid. Nu nog wachten op reactie, als die er al zal komen.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Heb net gebeld naar Fulladsl. Ze zeiden dat er problemen waren, en dat ik de pc opieuw moest opstarten nadat ik de modem eens van de pc had afgesloten. Gedaan, en hier is de nieuwe uitslag:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3406 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 321 kbit/s or 40 kbyte/s
Tue Nov 15 2005 at 15:55:34 UTC+0100
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”