*.avi

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Met welk programma kan je videobestanden met deze extensie afspelen?
xxxxx.avi?

Jan
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Op windows normaal met élk programma dat videobestanden kan afspelen, met uitzondering van Quicktime Movie Player.

Geschikt zijn dus:
- Windows Media Player (alle versies)
- Real(One) Player (alle versies)
- WinDVD
- PowerDVD
- MicroDVD Player
- ...

In het algemeen dus met élke videoplayer...

AVI staat trouwens voor Audio/Video Interleaved, maar op zich is het 'maar' een extensie. Het kan dus makkelijk om een mpeg-bestand gaan, divx, mp3, ...

Daarmee dat het kan zijn dat sommige AVI-files niet willen afspelen, omdat je de zogenaamde codecs (COder/DECoder) niet geïnstalleer hebt. Maar als dat het geval is, laat je dat maar even weten, dan helpen we je wel verder :-)

Greetz
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

realplayer zou ik afraden waarom ?

het bevat een hoop reclame na het afspelen van elk video opent het een popup met reclame waar niemand om gevraagd heeft.Ik kan er niet aan doen maar ik heb geen vertrouwen in realnetworks inc kijk maar eens op
http://grc.com/downloaders.htm een serieuze inbreuk op de privacy wet zou ik zeggen maar goed daar gaat het hier niet over .Avi is een windows video bestand meon heeft je dat al goed uitgelegd ;) het kan wel zijn dat je divx nodig hebt opletten enkel de volledig gratis versie downloaden de andere is spyware rommel ! weg ermee dus
Registered Linux user #286313
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Als je in windows media player een bestand probeert af te spelen en je kijgt een foutmelding à la "kan geen juiste codec vinden om dit bestand af te spelen". Zoek dan eens op google naar gspot. Als je dit programma loslaat op het bestand, dan haalt het er de juiste codec uit en dan kan je zoeken op het internet naar deze codec. Kwestie van veel probeerwerk te besparen.

En om Erik bij te treden, gebruik geen downloadaccelerators of downloadmanagers. Als je ADSL hebt, dan is dit al snel genoeg, zo een snelheidswinst zal het niet opleveren. Je kan er alleen maar last mee krijgen. Als het niet snel genoeg gaat, wacht dan gewoon wat langer.

Cheers
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wat betreft die codecs,

als windows mediaplayer zegt dat hij de juist codec niet kan vinden, kan je ook gewoon even de exacte error boodschap eventjes opvragen, door rechtermuisklik (1ste optie), op het bestand. (in mplayer) Vervolgens geeft hij de exacte naam van de codec die hij niet vindt of niet kan gebruiken.

Wanneer je die naam van die codec in google gooit dan zal hij deze snel genoeg vinden. Na installatie van de codec zal je avi spelen!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

The Oddity schreef:als windows mediaplayer zegt dat hij de juist codec niet kan vinden, kan je ook gewoon even de exacte error boodschap eventjes opvragen, door rechtermuisklik (1ste optie), op het bestand. (in mplayer) Vervolgens geeft hij de exacte naam van de codec die hij niet vindt of niet kan gebruiken.


Heel vaak geeft Windows Media Player enkel 'Onbekend' als antwoord hoor. Windows toont namelijk bijna nooit de FourCC-informatie (het informatie-gedeelte in een videobestand waarin staat welke codec er gebruikt wordt). GSpot is wél in staat om die informatie te lezen en zegt meteen of je de juiste codecs al dan niet hebt.

Maar we weten nog niet of dat we nu niet een beetje te ver aan het uitwijden zijn voor jan28's vraag eh :-)
Waarschijnlijk hebben we hem al lang geholpen met deze informatie ;-)
jan28
Premium Member
Premium Member
Berichten: 598
Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
Twitter: xtrshop
Locatie: Antwerpen - Wilrijk
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Het is inderdaad de codec namelijk deze denk ik : 0xC00D119A. Maar daarvoor heb ik nog niets gevonden.


en ik heb er nu Gspot op losgelaten, en het blijkt een invalid file te zijn. Bedankt voor de info.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Even een link naar Gspot voor andere lezers met hetzelfde probleem: http://www.headbands.com/gspot/

Als je bvb enkele Mb van het einde van een film mist kan je het avi (DivX) bestand meestal wel herstellen met DivFIX (http://divfix.maxeline.com/)
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

meon, afgelopen week heb ik twee movie files gehad die ik met wmplayer niet aan de praat kreeg...en ik heb bij error informatie iedere keer de naam weergegeven....gevolg: naam in google smijten en google smijt nen download terug :D

Tkan zijn dat hij natuurlijk niet alle codecs kent, maar volgens mij is dat toch een verbeterde functie.. in mplayer (9).

Natuurlijk zal die gspot wel wat krachtiger zijn dan mplayer...tis er een speciale tool voor eh. Alleen wil ik zeggen: wanhoop niet te snel. Kijk altijd eens wat mplayer zelf zegt. De meeste zaken zijn toch gekende codecs ;-) Ik moet meestal maar ene 4à5 tal codecs downloaden en installeren en dan kan ik héél lang verder, voor een wijd gamma van moviefiles.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik heb hier het ACE mega codec pak draaien, en ik ben nog geen film tegengekomen die dankzij dat codec pack niet kan afgespeelt worden met wmp, dat codec pack vind je hier:
http://www.maxxiweb.com/logiciel/fiche/302.php
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Gewoon ffdshow downloaden van sourceforge.net, dan kan je zowat alle mpeg4 formaten afspelen die er zijn.

Voor het afspelen zelf gebruik ik bsplayer (www.bsplayer.org). Nog nooit probs mee gehad! Zelfs winamp werkt tegenwoordig goed voor het afspelen van video (versie 2* en 3*) -> ik gebruik versie 2

greetz,


Nob
4ng3l
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 dec 2002, 00:12

En voor filekes die ik niet aan de praat krijg of die haperen bij de andere players gebruik ik GDiVX Player. Degelijk programmake...
En als ge codecs nodig hebt kunt ge misschien nimo codecpack downloaden en de codecs die je nodig hebt installeren. Maar installeer ze zeker niet allemaal want dat kan achteraf problemen geven. Ik heb het zelf voorgehad toen ik de Xvid codec installeerde, dat gaf conflicten met bepaalde programma's van het nimo codecpack. En toen heb ik heel het nimo codecpack verwijderd. Om maar te zeggen dat het wel een handige verzameling tools en codecs is, maar niet om allemaal blindelings samen te installeren ;).
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Ik gebruik BsPlayer om mijn filmkes af te spelen. Nimocodecpack heb ik weggedaan, ik prefereer de SLDcodecpack in combinatie met de Xvidcodecs, nog nooit een probleem gehad.

Bsplayer: http://www.bsplayer.com
SLDcodecpack: http://www.skynet.levillage.org/EN/homepage.htm
Xvidcodec: http://www.xvid.org/

greetz

Raindog

Edited By The Oddity
Onnodige bbcode verwijderd.
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Je kan ook het Nimo- of NimoLight codec pack installeren.
Kan je hier downloaden:
http://www.divx-digest.com/software/nimo_lite_pack.html

Het is veruit het meest door encoders gebruikte codecpac.

verdorie dubbel gebruik :oops: Verwijder maar hoor mod.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Als je maar een paar veel voorkomende codecs (DivX, Xvid, AC3, ...) maar nodig hebt is de beste codecpack de K-Lite mini-codec-pack heb ik gemerkt. Zitten maar een 7-tal codecs in, maar meer dan die heb je toch niet nodig. Het tsunami-maxi-filterpack dat ik geïnstalleerd heb is meestal overkill. :-)

Google er maar naar als je het nodig hebt :-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wel meon dat is hetgeen ik ook vind... je hebt al die mega-codec packs niet nodig. 90% van die codecs zal je niet gebruiken. Voor het meeste heb je slechts een 3 à 4 codecs nodig.. en ik kan altijd alles bekijken en beluisteren ;-)

Nooit té veel installen :p
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”