Snelheid telenet.

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Met hoeveel abonnees moet je al op éénzelfde lus ( in jouw straat ) zitten vooraleer je aan snelheid verliest ? Ik denk eraan naar telenet over te stappen maar ik weet dat er reeds drie mensen in mijn straat telenet hebben. Ik ben wel het eerste huis in de straat, spreekt dat in mijn voordeel of werkt kabel niet op die manier ?
witte!
Pro Member
Pro Member

t.r.i.n. schreef:Met hoeveel abonnees moet je al op éénzelfde lus ( in jouw straat ) zitten vooraleer je aan snelheid verliest ? Ik denk eraan naar telenet over te stappen maar ik weet dat er reeds drie mensen in mijn straat telenet hebben. Ik ben wel het eerste huis in de straat, spreekt dat in mijn voordeel of werkt kabel niet op die manier ?

Wat jij hier aanhaalt is een probleem dat zich voordeed bij kabelinternet begin jaren 90.
Dit geldt echter tegenwoordig totaal nietmeer.

Alleen bij ADSL kan je het probleem van overboeking nogaltijd hebben.

Bij mij op straat heeft iedereen Telenet stuk of 10 gezinnen waarvan een aantal redelijk groot verbruikers.
Nooit last gehad/gemerkt in de 7jaar dat ik Telenet heb.
En moest dit zo zijn kan je nogaltijd vragen of een technieker de node ontdubbeld.
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik heb eerlijk gezegd nog geen enkele telenet klant gehoord waarbij de snelheid recent een probleem was. De standa&ard abbo's van telenet zijn telkens weer sneller dan vergelijkbare adsl abbo's.
Ik haal er ook nog steeds >700KB mee van de juiste servers.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

witte! schreef:
t.r.i.n. schreef:Met hoeveel abonnees moet je al op éénzelfde lus ( in jouw straat ) zitten vooraleer je aan snelheid verliest ? Ik denk eraan naar telenet over te stappen maar ik weet dat er reeds drie mensen in mijn straat telenet hebben. Ik ben wel het eerste huis in de straat, spreekt dat in mijn voordeel of werkt kabel niet op die manier ?

Wat jij hier aanhaalt is een probleem dat zich voordeed bij kabelinternet begin jaren 90.

Nope ,denk het niet zenne! iedere telefoonlijn is apart en men kan geen verlies hebben qua snelheid met adsl zoals dat is met telenet omdat er meerdere gebruikers zijn in de straat
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

patje schreef:
Nope ,denk het niet zenne! iedere telefoonlijn is apart en men kan geen verlies hebben qua snelheid met adsl zoals dat is met telenet omdat er meerdere gebruikers zijn in de straat[/quote]En gij gelooft dat ge een koperpaar hebt tot bij belgacom? Think again!
Adsl heeft net als kabel gewoon overboeking ergens in de verbinding vn bij je thuis tot bij de isp. Amen en uit.
Gast

poohbeer schreef:
patje schreef:
Nope ,denk het niet zenne! iedere telefoonlijn is apart en men kan geen verlies hebben qua snelheid met adsl zoals dat is met telenet omdat er meerdere gebruikers zijn in de straat
En gij gelooft dat ge een koperpaar hebt tot bij belgacom? Think again!
Adsl heeft net als kabel gewoon overboeking ergens in de verbinding vn bij je thuis tot bij de isp. Amen en uit.[/quote]
en als hij naar uw DSLAM gaat en dan op de ATM lijn ? das ook shared medium.
Marshall

Telenet is brol op dat gebied, als je met een 10 tal mensen telenet hebt in je straat dan is je snelheid meteen gehalveerd! met adsl blijf je dezelfde snelheid hebben en zie je praktisch niets van verschil :lol:
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 18 keer

Marshall schreef:Telenet is brol op dat gebied, als je met een 10 tal mensen telenet hebt in je straat dan is je snelheid meteen gehalveerd! met adsl blijf je dezelfde snelheid hebben en zie je praktisch niets van verschil :lol:

Heeft Marchall gelijk in :)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het zou leuk zijn als iedereen weer ontopic ging en stopt met de 'Telenet<->ADSL'-flame. Zo kan je lang blijven doorgaan.
Gast

patje schreef:
witte! schreef:

En in de centrale komen ze allemaal bijeen en moet ge uwe weg van de centrale tot aan de backbone van skynet delen.
In drukke steden kan dit oplopen tot een overboeking van 1:25 (je moet die lijn dan delen met 25 andere abonees).
In mijn dorp is dat 1:5.
Bij Telenet werkt men met lokale lussen en heeft iedere straat zijn koppelstation.
Iedere gebruiker op de straat krijgt een bepaalde frequentie zodat ze elkaar niet storen.

Qua downloadsnelheid en stabiliteit kan ADSL nog wel iets leren van Telenet.
Maarjah laten we het maar niet hebben over de limiet :roll:
Cyrus23
Member
Member
Contacteer:

Ik betwijvel dat het nog uitmaakt dat je snelheid achteruit gaat als der meerdere gebruikers in jouw straat bevinden. Een vroeger probleem maar toen lagen de snelheden hoger als nu. Nooit geen klachten gehoord al zijn der altijd mensen bij die klagen. Maar waarom overstappen naar telenet. Telenet is nt slecht maar handteren nog altijd truukjes zodat hun lijn nooit of bijna nooit overbelast kan worden. Per dag maar zoveel uploaden en downloaden. Natuurlijk verdubbeld het percentagen dat je mag up/downloaden 's avonds. Maar dit is de reden waarom ik kies voor adsl.
Zever in pakskes daar ben ik goed in dus zeik niet ik weet altijd beter.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:In drukke steden kan dit oplopen tot een overboeking van 1:25 (je moet die lijn dan delen met 25 andere abonees).
In mijn dorp is dat 1:5.

Hoe je aan die getallen komt is me toch een raadsel.
Iedereen heeft vanaf de dslam zijn eigen koperpaar, en vanaf de dslam de andere kant op gaat het op glasvezel (op een veel hogere snelheid).
De bitrate op de vezel is niet overal dezelfde, het aantal dslams dat samenhangt op een vezel ook niet.

Maar om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden: misschien ga je best eens aan je buren vragen of ze op de uren waarop jij internet wil gebruiken nog een behoorlijke snelheid hebben (eventueel een speedtest laten doen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anonymous schreef:Bij Telenet werkt men met lokale lussen en heeft iedere straat zijn koppelstation. Iedere gebruiker op de straat krijgt een bepaalde frequentie zodat ze elkaar niet storen.

Iedere straat... eerder een ganse wijk van 1500 a 2000 gebruikers. Ook je stelling van een eigen frequentie is niet correct.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
Anonymous schreef:Bij Telenet werkt men met lokale lussen en heeft iedere straat zijn koppelstation. Iedere gebruiker op de straat krijgt een bepaalde frequentie zodat ze elkaar niet storen.

Iedere straat... eerder een ganse wijk van 1500 a 2000 gebruikers. Ook je stelling van een eigen frequentie is niet correct.

Die frequentie wordt toch gewoon gebruikt om de verschillende 'services' op de kabel toe te scheiden (analoge voice, analoge tv, digitale tv, internet,...).

En ik dacht lange tijd geleden ergens gelezen te hebben dat bij TN de node werd ontdubbelt vanaf iets meer dan 700 gebruikers? Is dit aantal omhoog gegaan bij hun nieuwe docsis netwerk? Bij TN merk je snel dat je op een shared medium zit aan de pings. Over het algemeen is TN erg snel, maar de latency durft nogal op en neer gaan. Ga maar eens kijken op de TN game servers.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”