Microsoft blijft ver achter Google met zoekmachine

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

MSN Search, de vernieuwde internetzoekmachine van Microsoft, heeft in Nederland aan populariteit gewonnen, maar Google blijft de absolute marktleider. Dit blijkt uit een meting van het mediabureau Checkit onder 2586 internetgebruikers.

Het marktaandeel van de zoekmachine van Microsoft ging van 2 procent in december vorig jaar naar 3 procent afgelopen maand, zo meldde Checkit dinsdag. Het toegenomen gebruik van MSN Search ging ten koste van Ilse. Dat zag zijn marktaandeel met 1 procentpunt dalen tot 8 procent. Google behaalde een terreinwinst van 1 procentpunt naar 85 procent.

De vernieuwde MSN Search werd in februari door Microsoft in de markt gezet. Het concern wilde daarmee Google beter beconcurreren. De zoekmachine is geïntegreerd in de e-maildienst Hotmail en het chatprogramma Messenger van het Amerikaanse softwareconcern.

Bron: http://www.automatiseringgids.nl/news/d ... wsId=31839
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

Ze gaan toch ooit wel ne keer doorhebben dat ze niet op alles een 'monopolie' kunnen hebben zekers :)
blabla
Krekkie
Premium Member
Premium Member

AnD schreef:De zoekmachine is geïntegreerd in de e-maildienst Hotmail en het chatprogramma Messenger van het Amerikaanse softwareconcern.
Kwabber schreef:Ze gaan toch ooit wel ne keer doorhebben dat ze niet op alles een 'monopolie' kunnen hebben zekers :-)
Door die zogenaamde integratie hebben ze toch al een aantal monopolies kunnen optrekken. Wellicht denkt MS: waarom zou het in deze markt niet nog eens lukken?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bwa, soms is MSN Search niet zo slecht hoor. Bijvoorbeeld bij het zoeken naar recente nieuwsartikels van Belgische krantensites. Ik heb zelfs gemerkt dat een functie van MSN Search een week later plots in Google ook zat: het kunnen filteren van een afbeeldings-zoekopdracht op grootte (Groot, Gemiddeld, Klein).
Ook vind ik de querybuilder handiger dan de "geavanceerde zoekpagina" van Google.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

meon schreef:Ik heb zelfs gemerkt dat een functie van MSN Search een week later plots in Google ook zat: het kunnen filteren van een afbeeldings-zoekopdracht op grootte (Groot, Gemiddeld, Klein).
Die functie zit volgens mij al heel lang in Google ze.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ZMD schreef:
meon schreef:Ik heb zelfs gemerkt dat een functie van MSN Search een week later plots in Google ook zat: het kunnen filteren van een afbeeldings-zoekopdracht op grootte (Groot, Gemiddeld, Klein).
Die functie zit volgens mij al heel lang in Google ze.
Nopz. Ik was op zoek naar een icoontje (iets met geld dacht ik) en was Google aan het gebruiken. Maar echt icoontjes vond ik er niet mee. Toen MSN Search gebruikt en daar zag ik die 3 keuzes. Hup, klik op "Klein" en tadaa! allemaal bruikbare icoontjes. Google had die functie gewoon niet. En een week na dat MSN Search publiek was, moest ik nog eens een icoontje hebben, en toen was da van .. huh? Google ook die functie. Ik heb dat toen effectief vergeleken hoor, MSN Search had het vóór Google :)
Valt me trouwens in logs op dat msnbot wel een bezig bijtje is. Nek-aan-nek met Googlebot :)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik gebruik die knopjes toch ook al een tijdje ze. Ik kan niet meer zeggen wanneer ik ze het eerst gezien heb bij google, maar het zal in alle geval van voor 2005 zijn.
Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

't kan wel beste zijn dat het bij google enkel kon gekozen worden bij "geavanceerd zoeken" maar ik gebruik dit toch al een jaartje of twee, maar weet natuurlijk niet wanneer dit bij msn search het geval was.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”