verdachte spam

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

bij het opruimen van de map "ongewenste post" op mijn hotmail account merkte ik dat verdacht veel van die emails beginnen met een nickname uit mijn contactlijst.(in de vorm van= <nick><cijfers>@hotmail.com) ik vond dat toch maar verdacht... normaal kunnen zij toch niet de namen van mijn contactlijst te weten komen? Ik ben waarschijnlijk weer paranoia...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is dat niet een gevolg van de anti-spam-filter van Hotmail? Ik dacht dat je kunt instellen dat enkel mails van mensen uit uw contactlijst je kunnen mailen.

Dus, enkel mails met een nickname uit iemand uit uw contactlijst wordt toegelaten.

Spam op hotmailadressen wordt heel vaak via brute force of dictionary gedaan: gewoon alle mogelijke combinaties gebruiken qua letters of woorden + @hotmail.com . Veel kans dat de spammer er een heleboel bereikt.

Ik zou er niet té wakker van liggen hoor. Ik neem even m'n skynet-adres met m'n nickname. Ik heb dat adres nog nooit ergens gebruikt buiten het technisch forum van skynet. Zoals je weet zie je daar NIET de mailadressen van de anderen. En tóch krijg ik daar spam op (enkel spam zelfs + berichten van Skynet zelf). Ook weer dankzij zo'n brute force ding. En hier staat leuk genoeg telkens m'n eigen nickname in de afzender. Ah ja; ik stuur mezelf geen spam :lol:
Simplicity
Member
Member

er bestaan programma's die een bepaald deel van het web afscannen naar bestaande emailadressen enzo, die worden meestal gebruikt door sommige, meestal louche, bedrijven
dat van die hotmail... het zou kunnen dat een of ander spyware-progje gegevens haalt en doorstuurd, in dat geval: ad-aware is de oplossing, te halen op www.lavasoftusa.com (denk ik...)
#5569 @ RC5-72 & #59 @ BMF
BMF @ #8!
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

persoonlijk ben ik gestopt ad-aware aan te raden, het delete iets to efficient en onvergevend, ik raad tegenwoordig (na eigen ervaringen) spybot aan. http://security.kolla.de redenen: automatische backup, spyware blocker, en (al heb ik dat nog niet getest) zou zelfs de 'dreaded' new.net kunnen verwijderen (verwijder je die via ad-aware kan je meer dan waarschijnlijk je verbinding ergens steken 'where the sun don't shine')
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

TheSurvivor,

ik heb new.net al verwijderd op een Win98Se machine (SPT Home,Skynet) enne geen problemen gehad zenne, alles was weg qua spyware, pc draaide sneller nadien en de verbinding deed het uitstekend...
I love it when a plan comes together!
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

gewoonlijk lukt dat wel met ne gewonen uninstall, mislukt het echter, en geloof mij dat komt veel voor (ik zie het *dagelijks*) dan is er gewoon geen dns resolutie meer. ping op een IP adres perfect, URL 'unknown host'
oplossingen genoeg, maar vallen spijtig genoeg binnen de 'no support' policy ;) maar omdat ik nen brave mens ben geef ik dan www.cexx.org door

New.net = the devilspawn :evil: :twisted:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, is dat niet iets dat veel voorkomt op Win9x dat et mislukt en dat ge dan nen perfecte ping hebt, maar geen urls kunt raadplegen...

Kheb dat indertijd ook nog eens meegemaakt op Win98, maare op Win2000 en hoger (nog) niet :-)

Mja kweet niet of een onderscheid hier maken rechtvaardig is...ma die probs ivm dns resolutie deden mij zo sterk aan Win9x denken..
Gcool
Starter Plus
Starter Plus

Dit soort problemen kan gebeuren op emke versie van Windows. Enige wat er moet gebeuren, is dat New.net niet volledig/correct/... verwijderde wordt, en dan is het bye bye URL's.
God is unavailable right now. Can I help you?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maja, ok, er loopt dan iets mis met de uninstall.. maar is er dan totaal geen oplossing voor het url probleem?

Indien ik het zou voorhebben, zou ik toch eerst het probleem eens aan google voorleggen, die weet soms goeie dingen ;-)
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

in geval van veroorzaakt door new.net -> alle OS'en kans op fixen iets groter bij XP en 2000

bij win9x kan dit ook gewoon aan slechte netwerkinstellingen of een corrupte TCP/IP liggen, maar als je die gaat aanpassen en new.net is geïnstalleerd zal die lastig beginnen doen -> new.net = beyond evil :(
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Die mannen van Newdotnet die zou ik ook graag eens persoonlijk de nek om willen wringen. Heb eens die dll verwijderd. Ik kon enkele dagen niet met mijn browsers op het net. Alles werkte, behalve browsers. Volgens mij kruipt dat mee met internetexplorer om zo een firewall te omzeilen. Infin, enkele dagen plat, tot ik nog ergens een backup van de uninstaller vond, en dan was het proper.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”