Skynet Go+Power = 350kbps upload cap?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Zijn er nog Skynet Go+Power abonnees die niet meer boven de ~350kbps uploadsnelheid geraken? 't Is al enkele dagen dat dat mijn limiet lijkt te zijn, en ik daarvoor altijd aan ~370kbps geraakte (hoewel we toch 10€ extra betalen voor 400kbps) :?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

Ik haal die snelheid zonder Power Pack. Deze middag zitten uploaden aan 35kB/s en nog iets meer.
Done, downloadspeed: 3411kbit/s or 426kbyte/s.
Testing your uploadspeed now (128kbyte upload) . . .
Done, uploadspeed: 263kbit/s or 32kbyte/s.
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Sub Zero schreef:Ik haal die snelheid zonder Power Pack. Deze middag zitten uploaden aan 35kB/s en nog iets meer.
Done, downloadspeed: 3411kbit/s or 426kbyte/s.
Testing your uploadspeed now (128kbyte upload) . . .
Done, uploadspeed: 263kbit/s or 32kbyte/s.
Mijn uploadsnelheid is opnieuw op het oude niveau (~370kbps), maar bij uw antwoord moet ik toch even slikken, hoor, Sub Zero -- ik dacht dat de standaard Go een upload van 27KB/s had, maar 't blijkt zelfs nog een stuk minder verschil te zijn! :eek: Tijd voor alle Powerpack-gebruikers om eens goed van hun oren te gaan maken op het Skynet forum, me dunkt!

Als het verschil met de gewone Go zo klein blijft, is het absurd om daar 10€/maand extra voor te betalen -- mijn enige optie is dan om over te stappen naar een andere provider, aangezien ik enkel op die manier van die ripoff afgeraak.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ik denk er ook zo over. Das de reden waarom ik geen Power Pack heb. Ik haal meer dan dat ik zou mogen halen. En als het verschil zo miniem is, dan wil ik die paar seconden wel langer wachten :)
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

'k Ben mijn tirade al aan't schrijven :wink:
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:
Provider

Sub zero heb jij gewoon skynet go?

Of een andere provider?

Welke modem gebruik je?

Mvg, Jelly
Everything that has a beginning has an end.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2846 kbit/s or 356 kbyte/s
- Upload speed : 317 kbit/s or 40 kbyte/s
Sat Jun 4 2005 at 22:36:43 UTC+0200

Heb ook nog even een test gedaan. Mijn sync down staat op 3360 wegens te ver van de centrale, sync upload = 512

Ik ben tevreden met ADSL Multi. (in de practijk even snel als Power Pack)
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:
Provider

Let wel, op kleine bestanden haal ik inderdaad ook die snelheden up (zoals bij de speedtest), maar op grotere bestanden, meerder kB's, is het gemiddelde toch eerder 25 kB/sec op een Go.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Een gewone Skynet Go, een Speedtouch 510 als modem. Files van een paar MB (3-5MB) groot zouden toch al een deftig testresultaat moeten geven he. Mijn Sync staat op 4640 / 512

Cheers
Afbeelding
Blino
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Ik denk dat er hier zich toch een paar serieus verkijken op het "ik haal meer upload dan ik zou mogen hebben". Upload eens een groot bestand, dat begint heeeeel snel en dan vertraagt dat enorm om te compenseren dat je te vlug begonnen bent. Uiteindelijk zal je niet vlugger geupload hebben dan normaal is.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Ik heb ook een Power abo en heb vorige week al een reactie geplaatst op het skynet forum, betreft die Upload die plots iets is gedaald. http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=43168
Blijkbaar vonden ze het nodig de kraan iets dicht te draaien :| ik haal nu 45~46KB = 360kbps op userbase wat ook nie slecht is, maar paar weken geleden haalde ik hier een mooie 50~52KB. De mod hun reactie was ... Power is Max 400kbps! = dus Max ( bedoelen ze , je hoeft geen 400 te halen ) :roll: vroeger haalden we ietsje meer (vb 407kbps), maar dat kan er blijkbaar niet meer vanaf .. en of mogen we er niet meer over gaan. of hebben ze iets verkeerd ingesteld???
@subzero ik had ook een sync van 512/4640 .... onlangs merkte ik dat het maar 448/4640 nemeer was ipv 512 met mijn Power :eek:
een standaard GO is nu 256kbps = 32KB. (theoretisch) ....
maar idd zoals men hier zegt, ze hebben de upload wat verminderd ... jammer (waarom is de vraag) ____ mvg

edit : @subzero niet dat ik je niet geloof hoor, dat kan wel ,want zoals ik zeg is een gewone GO = 32KB dus dat kan een paar KB meer of minder zijn :wink:
Laatst gewijzigd door Patje 05 jun 2005, 10:07, in totaal 5 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ik heb net een test gedaan met een file van 10MB (want blijkbaar geloven sommigen mij niet echt). Ik haal constant zo een 33-34k. Het duurde 3 minuten 18 seconden. Volgens mij is dat wel nog een representatieve test. Soit, je mag altijd eens langskomen en zelf testen ook :)
Afbeelding
Zerror
Member
Member
Provider

Hier ook Skynet Go en haal ook zo rond de +35kB/sec up, ook voor grotere bestanden.

Edit: Er is zelfs een tijd geweest dat ik rond de 50kB/sec haalde. Nog een heel aantal mensen hadden dit ook. Plots niet meer. Skynet die iets fout zal hebben ingesteld ofzo.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Skynet Plus... en net het omgekeerde
Transferred 1 file totaling 8,07 MB in 5 minutes 25 seconds (25,6 KB/s)
Die is ook niet stabiel, kort filmpje om het te bewijzen. Dit is opgenomen tijdens dat ik dat bestand uploadde. Vooral de dipjes van 4KB/s of zelfs 0KB/s halen de gemiddelde snelheid naar beneden.
Nogmaals, dan kan je klagen met je powerpack, maar een Plus abbonement kost nog 5 euro meer.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Debruineo schreef:Skynet Plus... en net het omgekeerde
Transferred 1 file totaling 8,07 MB in 5 minutes 25 seconds (25,6 KB/s)
Die is ook niet stabiel, kort filmpje om het te bewijzen. Dit is opgenomen tijdens dat ik dat bestand uploadde. Vooral de dipjes van 4KB/s of zelfs 0KB/s halen de gemiddelde snelheid naar beneden.
Nogmaals, dan kan je klagen met je powerpack, maar een Plus abbonement kost nog 5 euro meer.
das waar, maar je hebt dan ook 30GB met de plus tegenover een Power 15GB .... laten we allemaal klagen :lol:
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
Zerror
Member
Member
Provider

patje schreef: das waar, maar je hebt dan ook 30GB met de plus tegenover een Power 15GB .... laten we allemaal klagen :lol:
Eigenlijk wel, als we Skynet zomaar laten doen gaat er natuurlijk nooit iets veranderen.
Als iedereen die een probleem heeft (zoals deze uploadtoestanden of de belachelijk lage limieten), en hierover gaat klagen bij Skynet verhoogt het volgens mij toch wel de kans dat er iets aangedaan gaat worden.
Woopie

Als er nog GO+Power abonnees zijn die sinds kort minder Upload halen, gelieve ook volgende Topic te bekijken op het skynet Forum
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=43637
mktntuit

je mag al blij zijn dat je die dinge haalt

ik kan nog steeds niet boven de 330kb/s geraken omdat die modem die ze 2 jaar geleden meegaven met die abbo te kope
het niet hoger kan halen
GG skynet ^^
dus ik zit nog steeds niet op die 4mbps gedoe :(
ten tweede heb ik zo'n power crap ding wat dus zeker geen power is
zoals vele al weten
kameraad van mij heeft ook gewoon adsl go en haalt vaak meer upload dan mijn go met power :s:s:s
ben al blij als ik boven de 30kb/s kan komen
vind het best wel goed gemaakt van skynet
gratis upgrades!! joepie!!!
maar je moet wel 100€ investeren in een nieuwe modem om die snelheid eens te kunnen halen
Tim_83

mijne adsl doet sinds een paar dagen... 52KB/sec upload :-)
en downstream iets van een 410KB/sec

mij hoort ge ni klagen! :-D
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tim_83 schreef:mijne adsl doet sinds een paar dagen... 52KB/sec upload :-)
en downstream iets van een 410KB/sec

mij hoort ge ni klagen! :-D
Wel ja natuurlijk dat is dan de prestatie of de snelheid dat het moet zijn voor de POWER :!: hopelijk wordt het weer zo voor alle Power abonnees :idea: 8)
AfbeeldingAfbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

mktntuit schreef:maar je moet wel 100€ investeren in een nieuwe modem om die snelheid eens te kunnen halen
65 euro is voldoende hoor ;)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Sub Zero schreef:
mktntuit schreef:maar je moet wel 100€ investeren in een nieuwe modem om die snelheid eens te kunnen halen
65 euro is voldoende hoor ;)
Vroeger moest iedereen het dubbel en meer investeren om gewoon van 14k4 naar 28k8 te gaan bijvoorbeeld :roll:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Contacteer:
Provider

Ben ik content dat ik pas ingevallen ben op 56k6 :)
Afbeelding
rietje

Ik vind het wel raar dat er nog geen enkele Mod op het skynet forum heeft gereageerd. Men doet of hun neus bloed , betreft die 400kbps die niet( meer ) gehaald wordt :| zij dan maar reclame maken voor het Power abonnement met 400kbps :!: winner of the game ,... jaja :cry:
( WE Want More )
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

rietje schreef:Ik vind het wel raar dat er nog geen enkele Mod op het skynet forum heeft gereageerd. Men doet of hun neus bloed , betreft die 400kbps die niet( meer ) gehaald wordt :| zij dan maar reclame maken voor het Power abonnement met 400kbps :!: winner of the game ,... jaja :cry:
( WE Want More )
Het beste wat je kan doen, is er een nieuwe topic over starten op het Skynet forum -- da's wat uiteindelijk leidde tot de upgrade voor de standaard Go abos. Het is geen spam, want het probleem is wel degelijk reëel.
Zerror
Member
Member
Provider

Dusss als we op de Skynetfora 'subtiel' vermelden dat we het bij Skynet (zouden) gaan aftrappen omdat de limiet te laag is en dan een aantal concurrenten opsommen met veel hogere, of zelfs GEEN limiet, zou er ook mogelijk iets te 'forceren' zijn voor de limiet omhoog te krijgen?
Het lijkt mij allesinds de moeite waard.
AAley
Starter
Starter
Provider

Ik en een vriend hebben sinds vanmorgen een stabiele upload van 51 kb/sec bij vroeger 26 kb/sec gemiddelde erg instabiel. Is dit tijdelijk, of permanent?
Upload wel lkkr zo :-D

Ik heb adsl go
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

Zerror schreef:Dusss als we op de Skynetfora 'subtiel' vermelden dat we het bij Skynet (zouden) gaan aftrappen omdat de limiet te laag is en dan een aantal concurrenten opsommen met veel hogere, of zelfs GEEN limiet, zou er ook mogelijk iets te 'forceren' zijn voor de limiet omhoog te krijgen?
Het lijkt mij allesinds de moeite waard.
Omhoog is niet genoeg tijdelijke oplossingen zijn geen oplossingen, wat over een jaar of 5 wanneer je geen 100gig maar 200gig nodig hebt..

Ben je het dan niet beu om je volume steeds weer te checken? fup of geen limiet is de enige oplossing, .. smallband & stresserend naar je volume omkijken het is gewoon te gek voorwoorden. Toen ik op limieten zat was ik minder bezig met het tellen hoe ik mijn rekeningen zou betalen dan, het tellen van mijn volume.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”