Mogelijk serieuze prijsstijging voor next-gen games

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 428 keer
Bedankt: 113 keer
Provider

Dat gamen een enorm dure hobby is, dat zal ik jullie (en jullie lege geldbundels en bankrekeningen) waarschijnlijk niet moeten vertellen. Als we de Franse krant Libération mogen geloven, ziet de toekomst er zelfs nog veel zwartgalliger uit dan vandaag de dag.

De ontwikkelingskosten van games stijgen immers enorm en met de komst van de next-gen games krijgen die ook nog eens een boost. Analisten voorspellen dat deze extra kosten doorverhaald zullen worden op de consument, wat betekent dat wij meer voor onze consolegames zullen moeten betalen. Een voorzichtige schatting zegt dat een next-gen game geen €60 zal kosten (zowat de standaardprijs van de hedendaagse games) maar om en bij de €80. Of met andere woorden: een stijging van 30%!

Nog veel erger is het feit dat Electronic Arts Europe-president Gerhardt Florin dit bericht bevestigt: 'Il est probable que les coûts de production des jeux soient plus importants de 20 % à 30 % pour ces nouvelles consoles'. Ik hoop voorzichtig toch dat dit niet waar is...

Bron: http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=18290
satori @ work

Tja, dan zal net hetzelfde gebeuren als met films en muziek... dat ze hun winstmarge maar eerst eens verlagen...
Ik heb de voorbije 6 jaar maar 1 spel gekocht (ben ALLESBEHALVE ne gamer),
namelijk HL2. Ze zullen voor consoles ook snel genoeg daar zijn met een Steam-variant.
Tae
Premium Member
Premium Member

Wie wilt en kan dit nog opbrengen voor te betalen, ik niet hoor !

Als ze die hackers maar snel een modchip op de markt brengen :twisted:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Tae schreef:Wie wilt en kan dit nog opbrengen voor te betalen, ik niet hoor !
Simpel... dan moet je niet meer gamen.

Als je het geld niet hebt voor een auto... dan koop je die toch ook niet.

Och ja, dan stelen we het maar zekers... :roll:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

satori @ work schreef:Tja, dan zal net hetzelfde gebeuren als met films en muziek... dat ze hun winstmarge maar eerst eens verlagen...
Ik heb de voorbije 6 jaar maar 1 spel gekocht (ben ALLESBEHALVE ne gamer),
namelijk HL2. Ze zullen voor consoles ook snel genoeg daar zijn met een Steam-variant.
En zelfs dat is perfect te kraken. Dezelfde dag dat CounterStrike:Source uitkwam (via Steam) waren er al cracks. En ondanks het feit dat Valve via Steam regelmatig updates/patches uitbrengt worden de cracks heel snel daarna 'gereleased'.

Ik denk dat het in de game-industrie nog slechter gesteld is dan met de muziek-industrie. Muziek wordt immers door jong en oud gekocht. De 'ouderen' compenseren dus in enige mate het download-gedrag van de jongeren. Bij games is dit begrijpelijkerwijs minder het geval.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Ik heb nu al sinds 5 jaar geen muziek album of single gekocht, zelf géén game behalve HL2.

Toen ik deze namiddag door de Langesteenstraat in Kortrijk liep werd ik ter vraag gesteld door een kerel van een zekere maatschappij (eci.be) die allerlei verkoopt. Ze vroegen mij om mondeling een enquete te beantwoorden ze stonden daar zo met meerdere mensen in het midden van de straat. Ze vroegen me nl. hoeveel muziek cd's koopt u per jaar ongeveer? Wat is uw favoriete groep of genre van muziek? etc.
Ik antwoorde op de eerste vraag: "nooit"

Hilarisch gewoon, je moest die kerel z'n snuit zien! Hij durfde me gewoon niet te vragen of ik wel ééns een liedje download (ik doe het echter niet)! Ik zag het in z'n ogen gewoon! Ik kreeg dan een visitekaartje en voilà.
poohbeer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ken Losfeld schreef:Ik heb nu al sinds 5 jaar geen muziek album of single gekocht, zelf géén game behalve HL2.

Toen ik deze namiddag door de Langesteenstraat in Kortrijk liep werd ik ter vraag gesteld door een kerel van een zekere maatschappij (eci.be) die allerlei verkoopt. Ze vroegen mij om mondeling een enquete te beantwoorden ze stonden daar zo met meerdere mensen in het midden van de straat. Ze vroegen me nl. hoeveel muziek cd's koopt u per jaar ongeveer? Wat is uw favoriete groep of genre van muziek? etc.
Ik antwoorde op de eerste vraag: "nooit"

Hilarisch gewoon, je moest die kerel z'n snuit zien! Hij durfde me gewoon niet te vragen of ik wel ééns een liedje download (ik doe het echter niet)! Ik zag het in z'n ogen gewoon! Ik kreeg dan een visitekaartje en voilà.
hahaha, die eci gasten weer.. pakken het wel goed aan moet'k zeggen.
Gene kat dat nog 2 minuten tijd maakt om iets aangesmeerd te krijgen maar verpak het als enquete en ze kunnen je ineens minutenlmang bezig houden en ondertussen maar richting hun 'clubje' sturen.
Geweldig ook als je die kerels daar eens mee confronteerd.
Plaats reactie

Terug naar “Games”