Problemen ADSL ethernet modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
DVDke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2003, 15:00

Hallo,

Ik heb sinds kort een Linksys cable/dsl router (BEFSR41) en een Baush Proxima PR-l adsl pots ethernet modem aangeschaft.

Nu de router heb ik al aan de gang gekregen maar de modem nog niet.
Heb de modem eerst zonder de router geprobeert maar hier loopt het al fout. Krijg steeds de boodschap "Bezig met openen van poort Fout 678: de externe computer reageert niet". Heb de instellingen genomen van de alcatel speedtouch home van op solution center van skynet.
De lijn is in orde aangezien ik met mijn usb modem wel connectie krijg.
Ik werk onder Win XP prof en heb adslabo bij skynet.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

DVDke schreef:Krijg steeds de boodschap "Bezig met openen van poort Fout 678: de externe computer reageert niet".


Fout 678 wijst meestal op bizare problemen.
Bij bepaalde modems wijst dit op een probleem met de bekabeling, check dus even of je de juiste kabels gebruikt en of deze correct zijn aangesloten. Andere modems kan je deze fout verhelpen door de modem te resetten (power uit, power aan), bij usb modems: kabel uit en inpluggen.
En bij topcom modems heeft men dit kunnen verhelpen door de drivers te uninstallen en te reinstallen.. (blijkbaar een uncompatbile driver)

Ik zou zeggen probeer deze zaken eens...
I love it when a plan comes together!
DVDke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2003, 15:00

Hoi,

Alvast bedankt voor de snelle reply.
Nu ik heb al deze zaken uitgeprobeert, zelfs ander kabels gebruikt maar deze fout blijft zich voordoen.
Heb deze modem gaan uittesten bij een vriend en daar werkte hij wel, hij was wel bij planet internet.
Ik begin stillaan te denken dat ik de modem niet kan gebruiken.
Als ik de modem aan mijn dsl router hang geeft hij een andere boodschap bij het testen van de internetverbinding, "Can't contact PPPoe server" .
Weet het niet meer, modemke heeft toch een beetje geld gekost dus het is gene goedkope brol waarbij ge zo'n problemen kunt verwachten.


Greetzzzzz
Acieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 apr 2003, 18:05
Locatie: Tienen
Contacteer:

Haaj,

Welke software gebruik je ?? Ik hoop niet Enternet 300 want die zou de problemen kunnen geven. Ik raad je anders aan om RasPPPoE te gebruiken, die is heeel goed (wel nog in bèta, maar heb nog geen fouten gezien), die is DACHT ik aan versie 0.98d ofzoiiets. Ik zou zeggen, www.google.be. Als je dat wel heb, check dan eens of je de nieuwste versie wel hebt.

Veel Suc6 !!
DVDke
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2003, 15:00

Het werkt !!!! whiiiiiiiiiiiiiiii Eindelijk na twee dagen prullen
Ik heb diene RasPPPoE ne keer geprobeert zoals je zij en het was van den eerste keer in orde, goed hé!

Ge zijt ne schat :wink:

Allemaal bedankt voor de snelle reply's en als ik ne keer iets kan doen laat het weten hé

Greetzzzz
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

DVDke schreef:Heb deze modem gaan uittesten bij een vriend en daar werkte hij wel, hij was wel bij planet internet.


Hmm dat is heel raar...normaal zou die modem perfect aan de praat moeten te krijgen zijn zenne.. kmoe wel zeggen.. het is een vrij recent toestel...normaal zou dat zeker moeten lukken. Langs de andere kant vrees ik wel dat het een toestel is, dat niet door Belcomlabs is goedgekeurd...

Welk programma gebruik je om te connecten? Wat is er bij de modem geleverd? Gebruik je de pppoe die in windows zit? Misschien toch eens settings overlopen? heb je hetzelfde connectieprogramma gebruikt bij je vriend (pi)? Enne ne reset helpt niet? Dus eens power down, power aan, reinitialisatie, resynchronisatie... en nog steeds niks?

edit: Ok, tis dus al in orde. Great! Have fun.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”