Scarlet hardware inbegrepen in abo niet inbegrepen???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 08 jan 2005, 12:44

Het is heel gek of het moet zijn dat ik niet goed begrijp wat er op de site van scarlet staat maar er staat toch duidelijk te lezen:

Scarlet website schreef:
De voordelen van Scarlet One:

Het gebruik van de Scarlet Box die u technisch toelaat te surfen en te bellen via ADSL is inbegrepen in het abonnement.


Waarom kreeg ik op mijn factuur dan te lezen:

Scarlet factuur schreef:
Hardware Scarlet One

Installatiekit Scarlet One (incl 0,5 Eur recupel) 81,82 Eur


Zo is het gebruik natuurlijk ALTIJD gratis! Ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft getuige een PM die ik van mede-Userbaser JaJest kreeg!

Mvg,

K.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Installatie heeft niets met gebruik te maken.

Flauwe truuk natuurlijk... maar wees blij dat er ook nog geen activeringskost is :-)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

@r2504: Op de site staat wel nergens dat je een intallatiekit moet aanschaffen of zo!

Nog leuker is het als je je abbo afsluit nog eens €100 moet betalen indien diet binnen de eerst 15 maanden is, van de 16de tot de 28ste maand is dat €50 en vand de 29ste tot de 36ste €25; Pas na 3 jaar is het afsluiten volledig gratis :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ZMD schreef:Pas na 3 jaar is het afsluiten volledig gratis :?


Over iemand die vandaag de dag kiest om drie jaar vast te hangen aan zijn Telecom provider heb ik mijn idee :roll:
daffiess

Wat ik ervan te weten gekomen ben is:

Alle abbonnementen afgesloten voor een bepaalde datum ( ik dacht 1 maart) hebben ingetekend op de promotie (vijf euro per maand goedkoper), die personen moeten de modem (100 €) betalen.
De mensen die niet op de promotie hebben ingetekend krijgen de modem in bruikleen maar moeten hem wel betalen als ze het abbonnement opzeggen tenzij ze 30 maanden klant geweest zijn.

Beide formules zijn een vorm van koppelverkoop aangezien deze hardware opgelegd wordt en de klant geen keuze krijgt tussen verschillende produkten of plaatsen van aankoop. Belgacom heeft scarlet hiervoor (terecht) vervolgd.

Uit mijn ervaring is de scarlet One modem ronduit slecht, de reactiesnelheid is aanzienlijk trager dat een willekeurige andere modem, het toestel oververhit en valt regelmatig uit, hierdoor is p2p gebruik quasi onmogelijk, ook de geluidskwaliteit van de telefoon is verre van optimaal. De helpdesk kan voor deze problemen geen oplossing bieden al zullen ze je wel proberen te sussen of je een andere modem bezorgen die na enkele dagen identieke symptomen vertoont.

Als er mensen die voor een van deze redenen Scarlet niet meer zien zitten, je kan op basis van deze feiten je abbonnement steeds opzeggen zonder dat je een verbrekingsvergoeding moet betalen aan scarlet. Als je vindt dat de modem voor jou niet voldoet, betaal hem dan ook niet want dan heb je ingestemd met de voorwaarden hiervan en kan je nog moeilijk onder je contract uit op basis van de modem.

Mijn 5 cent,
Gast

correctie: de dertig maanden moest 36 maanden zijn
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

daffiess schreef:
Uit mijn ervaring is de scarlet One modem ronduit slecht, de reactiesnelheid is aanzienlijk trager dat een willekeurige andere modem, het toestel oververhit en valt regelmatig uit, hierdoor is p2p gebruik quasi onmogelijk, ook de geluidskwaliteit van de telefoon is verre van optimaal. De helpdesk kan voor deze problemen geen oplossing bieden al zullen ze je wel proberen te sussen of je een andere modem bezorgen die na enkele dagen identieke symptomen vertoont.



Mja, in het begin waren er idd problemen (lijn die constant wegviel), maar nu loopt deze al meer dan 2 weken door zonder uit te vallen. Over de geluidskwaliteit heb ik helemaal geen klagen, ik hoor nauwelijks een verschil.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”