Europa betaalt miljoen voor gsm-netwerk in Belgische treinen

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

De Europese Commissie heeft 0,9 miljoen euro steun uitgetrokken voor het gsm-r-netwerk van de Belgische spoorwegen.

Met middelen van het budget-2004 heeft de Commissie in totaal 625 miljoen euro betaald aan allerlei investeringen in de transeuropese netwerken. Een laatste schijf van 15 miljoen euro is nu betaald aan projecten in verband met intelligent beheer van het verkeer over spoor- en waterwegen.

Bron: Vum Media
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

GSM-netwerk in de belgische treinen? Ik kan op de meeste plaatsen gewoon bellen hoor vanop de trein. Ik ken maar 1 plaats waar het moeilijker gaat om elkaar te verstaan, maar het bellen zelf lukt nog steeds. Ik zie er bij deze het nut niet van in... En als bellen niet lukt, stap dan over op een deftige provider waar het wel mee lukt.

Cheers
Afbeelding
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik pak af en toe wel eens de trein van Neerpelt naar Antwerpen.
Bellen onderweg is echt onmogelijk, zowel met proximus als mobistar.
Ontvangst is bijna nihil.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zit redelijk vaak op de trein en naar alle kanten van het land en ik heb meestal alleen wat problemen tussen Liedekerke en Brussel-Zuid. Het gesprek is wat moeilijker verstaanbaar, maar je kan nog steeds bellen.
Nuja, niet dat ik constant bel als ik op de trein zit :)

Cheers
Afbeelding
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik dacht dat het een gsm-netwerk betreft dat enkel voor eigen gebruik door de NMBS geldt. De nood ervan drong zich op bij het onderzoek naar een treinramp waar een machinist te vroeg vertrok en zodoende frontaal op een andere trein inreed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”