Peer-to-peer televisie-software verboden door rechter

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

<center>Afbeelding</center>

Duitse rechters hebben dinsdag een nieuw type van gratis software een halt toegeroepen dat internetgebruikers toelaat hun tv-taks met miljoenen andere gebruikers wereldwijd te delen.

Televisiemaatschappijen zijn bezorgd over de ontwikkeling van Cybersky-TV. Dat is een software van Duitse makelijk die met televisie doet wat Napster met muziek deed. Via een peer-to-peer network kunnen kijkers met een computer alles wat ze op dat moment aan het bekijken zijn, uitwisselen.

Premiere, een Duitse betaalzender, kon dinsdag in Hamburg een verbod afdwingen tegen de ontwikkelaar, TC Unterhaltungselektronik. Rechters verboden TCU gelijk welke software te verdelen die het mogelijk maakt een programma van Premiere via internet te bekijken.

Software-ingenieur Guido Ciburski, de verantwoordelijke voor de gewraakte software en directeur van TCU, zei dinsdag evenwel dat de lancering niet langer kan worden tegengehouden. Verkopers verdelen immers de gratis software van servers buiten het Duitse rechtsgebied.

Om de software te gebruiken, moet de televisie met de pc worden verbonden. Die zendt het lopende programma dan door tot eender wie zich op het internet aansluit en een snelle breedbandverbinding heeft. Het signaal arriveert met een vertraging van vijf tot tien seconden.

De promotoren van Cybersky TV hebben het over een revolutie in het televisielandschap. Zenders zullen immers niet langer in staat zijn te controleren wie naar uitzendingen kijkt. Kijkers zullen geen maanden of jaren meer moeten wachten alvorens bepaalde reeksen in hun land worden uitgezonden.

Gerechtelijke mededewerkers in Hamburg stelden dat het verbod, dat gebaseerd is op de Duitse copyright-wetgeving, voorwaardelijk blijft tot de beslechting van het hoofdgeschil tussen TCU en Premiere. TCU kreeg ook een verbod opgelegd om zijn software aan te prijzen als een manier om "gratis betaaltelevisie" te krijgen.

Bron: Belga
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik moet nog eerst zien wie er allemaal tegen 300 a 500 Kbit/s gaat streamen. Met de upstream limieten die we hebben zal daar volgens mij niet veel van in huis komen.
wem
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:Ik moet nog eerst zien wie er allemaal tegen 300 a 500 Kbit/s gaat streamen. Met de upstream limieten die we hebben zal daar volgens mij niet veel van in huis komen.
Al degenen uit HongKong met hun 20 MBit-lijntje naar de buitenwereld (en hun GB-lijntje intern) :lol:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

wem schreef:Al degenen uit HongKong met hun 20 MBit-lijntje naar de buitenwereld (en hun GB-lijntje intern) :lol:
Ben je van plan Chinese TV te bekijken dan ?
wem
Premium Member
Premium Member

r2504 schreef:Ben je van plan Chinese TV te bekijken dan ?
de " :lol: " staat er met een reden bij ;-)
witte!
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Ik moet nog eerst zien wie er allemaal tegen 300 a 500 Kbit/s gaat streamen. Met de upstream limieten die we hebben zal daar volgens mij niet veel van in huis komen.
Als je wat verder zou kijken dan je telenetneus lang is zou je weten dat in de meeste Europese landen (buiten België dan) er verbindingen beschikbaar zijn (voor particulieren) met een upstream snelheid van 1mbit en meer tegen een betaalbare prijs..

This niet zo dat ze in België op internet gebied zijn blijven stilstaan dat dit in andere landen ook het geval is..

Lijkt mij trouwens een heel boeiende ontwikkeling dat er nu ook p2p mogelijk is op de tv..
Zijn we eindelijk eens af van die standaard kanalen die ze ons hier opdringen en kunne we ook eens genieten van Discovery Channel etc.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

mja,met 1mbit kunnen dan 2 a 3 mensen afhankelijk van kwaliteit meegenieten :| , Voor bepaalde series die hier nog uit zijn vind ik het handiger voor ze gewoon te downloaden,deze zijn meestal van hdtv gecapped wat de kwaliteit ook nog beter maakt.
witte!
Pro Member
Pro Member

crapiecorn schreef:mja,met 1mbit kunnen dan 2 a 3 mensen afhankelijk van kwaliteit meegenieten :| , Voor bepaalde series die hier nog uit zijn vind ik het handiger voor ze gewoon te downloaden,deze zijn meestal van hdtv gecapped wat de kwaliteit ook nog beter maakt.
En die 2 a 3 mensen streamen dat op hun beurt weer door aan 2 a 3 mensen enz...
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Dan zit je met adsl nog met het Asymmetric probleem bij adsl gebruikers :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

witte! schreef:En die 2 a 3 mensen streamen dat op hun beurt weer door aan 2 a 3 mensen enz...
unicast, multicast ... fun :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:
witte! schreef:En die 2 a 3 mensen streamen dat op hun beurt weer door aan 2 a 3 mensen enz...
unicast, multicast ... fun :)
Multicast kan je niet doen globaal over internet... in het beste geval lukt je dit enkel binnen het netwerk van je provider, en zelfs dan nog. En met unicast... veel plezier ermee, zelfs voor zij die langer kijken dan mijn neus !
ban
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef: Multicast kan je niet doen globaal over internet... in het beste geval lukt je dit enkel binnen het netwerk van je provider, en zelfs dan nog. En met unicast... veel plezier ermee, zelfs voor zij die langer kijken dan mijn neus !
google eens naar "MBONE"
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ban schreef:
r2504 schreef: Multicast kan je niet doen globaal over internet... in het beste geval lukt je dit enkel binnen het netwerk van je provider, en zelfs dan nog. En met unicast... veel plezier ermee, zelfs voor zij die langer kijken dan mijn neus !
google eens naar "MBONE"
Is mij wel bekend... maar hoe ga jij op MBONE geraken ? Er zijn wel een aantal mogelijkheden, maar deze zijn verre van optimaal, en tevens complex.
ban
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:Is mij wel bekend... maar hoe ga jij op MBONE geraken ? Er zijn wel een aantal mogelijkheden, maar deze zijn verre van optimaal, en tevens complex.
de makkelijkste manier is natuurlijk een ISP nemen die het reeds ondersteunt,
zoniet kan je nog altijd proberen te werken met een mbone tunnel. (basically: een ip tunnel naar een machine die wel op mbone zit)

contacten in EU (waaronder 2 in België) : http://www.ripe.net/ripe/wg/mbone/eu-contacts.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

ban schreef:de makkelijkste manier is natuurlijk een ISP nemen die het reeds ondersteunt, zoniet kan je nog altijd proberen te werken met een mbone tunnel. (basically: een ip tunnel naar een machine die wel op mbone zit)

contacten in EU (waaronder 2 in België) : http://www.ripe.net/ripe/wg/mbone/eu-contacts.html
Geloof me dat er in Belgie voor eindgebruikers geen "makkelijkste manier" is, tevens is het dan zo dat ze dan nog verre van ideaal is (lees het ganse MBONE verhaal er maar eens op na).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”