Nog altijd 1.1Mbps

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
NHke
Starter
Starter

Hallo iedereen, ik heb dus al veel gehoord en gezien dat iedereen al 3.3Mbps heeft, maar ik zit hier nog altijd steeds met 1.1Mbps :cry: Weet iemand hoe dit komt??? Graag een antwoordje terug.. Bedankt greetzzzzz

Editted by SeNsEi Ze0n:
gelieve een gewone post niet in "bold" (vet) te zetten, dit dient meer om op iets de nadruk te leggen
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

waar haal je die info vandaan? is het de sync gegevens van je modem?
welke modem heb je?
woon je niet te ver van de centrale zodat ze je lijn terug op 1.1 hebben gezet zodat je een constante en stabiele connectie hebt?
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
NHke
Starter
Starter

Wanneer ik opstart komt er altijd in een venstertje beneden in de taakbalk 1.1MMps, ik heb die groene Alcatel SpeedTouch USB modem.. Euhh te ver wonen van de centrale... Ik woon in een deelgemeenteke van Tienen (Oorbeek).. ik weet niet waar de centrale gelegen is :? :wave: :rolleyes: Groeten
All Your Base
Plus Member
Plus Member

misschien is dat dan het probleem. een telefoontje naar de storingsdienst zou zekerheid moeten geven.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NHke,

normaal gezien indien dat balloneke 1.1 aangeeft, dan is uw sync wel zo, je kan je drivers proberen upgraden, maar ik vermoed dat dat niet zal helpen. Met Alcatel zijn er nog niet zo echt veel probs geweest, dat er een verkeerde synchsnelheid wordt weergegeven.

Ik denk dat je té ver zal zitten, en dat BGC dit weet, en je automatisch laten staan hebben op 1.1Mbps, omdat je zeker probelemen zou hebben.

Zoals AYB zegt: een telefoontje naar 0800/22700 zal je verduidelijking brengen ;-)
I love it when a plan comes together!
NHke
Starter
Starter

Waar kan ik de update's van mijn driver voor mijn Speedtouch USB modem van alcatel? Diene groene platte...bedankt....
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo, hier de link
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... dsl:driver
U hoeft er enkel de tabel aan te klikken en uw modem en operationsysteem aan te geven. 8)
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mistrall33 heeft hier de officiele link van BGC aangehaald, toch kan je ook beter een kijkje nemen op www.speedtouchdsl.com je kijkt bij downloads.
Daar zijn alle drivers beschikbaar. Hier en daar heeft BGC enkele versies voor os'en weggelaten.

Verder kan je links naar drivers ook terug vinden in het forum Techniek.
Daar staat de driver voor jouw modem, versie 2.0.1.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Volgens mij zit hij gewoon te ver van de centrale... en zullen nieuwe drivers dus niets uithalen. Ach ja, probeer maar, je weet nooit hé :)
Zeker bellen naar het bovengenoemde nummer voor de zekerheid ;)
NuKeM
NHke
Starter
Starter

Hey, bedankt kheb nu een andere driver. zo ene met 4 blokjes en vroeger was dat zo een klein groen modemke... Maar kzit nog altijd op 1.1MBps en een kameraad die hier amper 200m van woont die heeft 1.3Mbps?? Dat is toch ook raar... :think: :think: :think: Mvg NHke
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

NHKe,

update die drivers zoveel je wilt dat zal niks uithalen .Je woont te ver van de BGC centrale en erover blijven zagen zal geen oplossing brengen jammer voor jou maar het is nu eenmaal zo niets aan te doen.Ik ben wel van mening dat BGC iets mag doen voor de klanten die niet kunnen meegenieten van de hogere snelheid wat dat weet ik niet maar ik vind toch dat er moet een compensatie zijn
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Misschien dat hij binnenkort wél kan genieten van 3,3 MBps dankzij de lokale mini-DSLAMS ? Of hij neemt gewoon zo een provider die via NETnet gaat: die verkondigen zomaar dat iedereen 8 MBps kan krijgen... (not!) :P
Mizi
Starter Plus
Starter Plus

Erik schreef:NHKe,

update die drivers zoveel je wilt dat zal niks uithalen .Je woont te ver van de BGC centrale en erover blijven zagen zal geen oplossing brengen jammer voor jou maar het is nu eenmaal zo niets aan te doen.Ik ben wel van mening dat BGC iets mag doen voor de klanten die niet kunnen meegenieten van de hogere snelheid wat dat weet ik niet maar ik vind toch dat er moet een compensatie zijn

geen limiet :wink:
je hebt wel gelijk over die comensatie, mijn eerste gedacht zou zijn om die mensen minder te laten betalen. Maar als ze daarmee beginnen dan zal er waarschijnlijk ook veel misbruik van (proberen) gemaakt worden.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Je moet weten dat wij nooit iets extra hebben moeten betalen voor de update van 1,1 naar 3,3... Dus eigenlijk is die compensatie niet echt gepast... Je haalt immers nog altijd de oorspronkelijk beloofde 1,1 MBps...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NHKe,

indien je vriend die iets verder woont, slechts 1.3 Mbps haalt, dan is de bevestiging er met zo'n 90% dat je té ver van de centrale zit. Dat is jammer, misschien dat je binnen enkele maanden wel van de upgrade kan genieten door de mini-dslams die hier en daar bijgeplaatst worden door BGC. Zie posts van All Your Base.

Enkel een vergissing op de DSLAM of een grondige storing in de centrale zou nog een oorzaak kunnen zijn waarom je op 1.1Mbps zit. Maar dat is uiterst onwaarschijnlijk. Dat je vriend synched aan 1.3 is normaal. Hij zal waarschijnlijk beter kunnen synchen aan 1.3 doordat hij een klein beetje dichter zit. Er zal immers steeds de hoogst mogelijke haalbare synch-snelheid genomen worden. Toch zal BGC mensen die synchen aan vb. 1.3 meestal op 1.1 zetten. Omdat dat stabieler is.

Wat betreft die compensatie, vergeet dat maar BGC heeft van in den beginnen gezegd dat het niet voor iedereen haalbaar is. En ik denk dat we niet mogen klagen, want ze zijn - zoals AYB zegt - reeds bezig met het plaatsten van mini-dslams om de coverage voor 3.3Mbps uit te breiden. Maw zij die niet geupgrade zijn, moeten er wat langer op wachten....;-)
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

hallo,

de ene keer vermeld de status van de modem (Asus USB) 1,1 Mbps, de andere keer 3,3 Mbps, als ik echter een snelheidstest doe zijn de resultaten steeds ongeveer hetzelfde (2750 kbit/s). Hoe komt dat eigenlijk?

groeten

jan
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

heb je de nieuwste drivers? daar kan het aan liggen. voor de rest heb ik niet direct een idee waar het kan aan liggen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

normaal gezien moet alles OK zijn. Heel mijn boeltje is geinstalleerd door een Belgacom-medewerker na gigantisch veel problemen met m'n Eicon Diva modem.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jan,

als je de ene keer wel 3.3Mbps haalt en de andere keer niet ligt dat aan één van volgende zaken: ofwel een synch-probleem of weergave van de synchsnelheid van de driver van de modem. In dit geval update je best eventjes de drivers van je toestel. Met asus is het al een paar keer voorgekomen dat de synchsnelheid verkeerd of slechts beperkt wordt weergeven. Soms laten de drivers zelf niet toe te synchen aan 3.3Mbps.
Drivers

Indien je dit slechts éénmalig gehad hebt, kan het best zijn dat het gewoon een tijdelijke storing op je lijn was. Indien je het na een update van je modem toch blijft hebben kan je toch beter eens contact opnemen met BGC om je lijn eventueel eens te checken op storingen...

Nog een mogelijkheid die je best even nakijkt, is of je modem voldoende stroom krijgt... het klint onwaarschijnlijk,maar met usb-adsl modems zijn al vakker problemen opgetreden die aan power gelegen kunnen zijn. Kijk daarom eens in je cfgscherm>systeem>app.beheer>usb devices wat de power is voor je modem enzo.. normaal zou dat 500mA moeten zijn. Laat ook anders eens weten hoe zwaar je pc enzo is... en kijk eens na hoe zwaar uw voeding is. Btw je modem ook steeds op de root-usb poort steken. Dus niet op een hub!!!
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

in verband met usb problemen, altijd ook de drivers van de USB controllers updaten, zeker als het gaat om de (veelvoorkomende) SiS 7001 en intel 82371 :)
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Gast

TheSurvivor schreef:in verband met usb problemen, altijd ook de drivers van de USB controllers updaten, zeker als het gaat om de (veelvoorkomende) SiS 7001 en intel 82371 :)

Ook veel van de klassieke "pci naar usb" toestanden geven hetzelfde probleem.
Gcool
Starter Plus
Starter Plus

Anonymous schreef:
TheSurvivor schreef:in verband met usb problemen, altijd ook de drivers van de USB controllers updaten, zeker als het gaat om de (veelvoorkomende) SiS 7001 en intel 82371 :)

Ook veel van de klassieke "pci naar usb" toestanden geven hetzelfde probleem.

Sorry, ik was mij vergeten in te loggen :p
God is unavailable right now. Can I help you?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”