Ik zou willen mijn pc's via rdp overnemen via Internet ... of FTP serverke draaien ... of eender wat eigenlijk.
Kan er iemand mij een duidelijke CLI manual bezorgen over je dat moet doen?
Via de GUI is het niet mogelijk om op zo'n getweakede Pro port mapping in te stellen ... via de CLI zou dat moeten kunnen, maar ik slaag er niet in.
ik heb ooit eens een tutorial gevolgd maar mijn modem deed niet wat hij volgens die tutorial moest doen Door tijdsgebrek is dat toen niet verder onderzocht, maar nu ik hier alles op XP en 2003 draai is RDP eigenlijk toch wel handig
kan iemand mij hiermee helpen pretty please?
Port mapping op getweakede Speedtouch Home naar Pro
- Sloppy Joe
- Member
- Contacteer:
Kijk hier eens voor de manuals, de originele...
User's Guide
http://www.speedtouch.com/pdf/stpro_manual_01.pdf
CLI Reference Guide
http://www.speedtouch.com/pdf/st_home_pro_cli_guide.pdf
Een voorbeeldje voor een FTP-server:
create protocol=tcp inside_addr="local IP-address server":ftp-data outside_addr=0.0.0.0:ftp-data
create protocol=tcp inside_addr="local IP-address server":ftp outside_addr=0.0.0.0:ftp
Verander "local IP-address server" in het IP-Address van dat servertje...
Dit alles doe je dus via een telnet sessie naar de router
Joe
User's Guide
http://www.speedtouch.com/pdf/stpro_manual_01.pdf
CLI Reference Guide
http://www.speedtouch.com/pdf/st_home_pro_cli_guide.pdf
Een voorbeeldje voor een FTP-server:
create protocol=tcp inside_addr="local IP-address server":ftp-data outside_addr=0.0.0.0:ftp-data
create protocol=tcp inside_addr="local IP-address server":ftp outside_addr=0.0.0.0:ftp
Verander "local IP-address server" in het IP-Address van dat servertje...
Dit alles doe je dus via een telnet sessie naar de router
Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
-
- Administrator
- Contacteer:
Dat zijn inderdaad de juiste commands, als zou ik voor zeker te spelen het echte poortnummer meegeven en niet een referentie als "ftp", dus zo:
Want ik ben niet 100% zeker welke poort die ftpdata is.
Maar er bestaat wel een GUI voor, dat is nubz alcatool, ik weet niet of die nog te vinden is, maar daarmee kon je het in GUI doen.
een goede uitleg over die CLI commands staat op de site over die modem, www.bruring.com bij servers achter NA(P)T draaien.
Code: Selecteer alles
create protocol=tcp inside_addr="local IP-address server":21 outside_addr=0.0.0.0:21
Want ik ben niet 100% zeker welke poort die ftpdata is.
Maar er bestaat wel een GUI voor, dat is nubz alcatool, ik weet niet of die nog te vinden is, maar daarmee kon je het in GUI doen.
een goede uitleg over die CLI commands staat op de site over die modem, www.bruring.com bij servers achter NA(P)T draaien.
Dieje Alcatool is ook ni alles hoor Die heb ik ook al eens geprobeerd.
't zal wel aan mijn liggen, ben daar niet altijd zo geduldig in .. Ik moet toegeven dat ik niet zoveel geduld het met manuals lezen Ik zal die sites eens bekijken voor de correcte manier, thx for the links !!
Na het telnetten moet ge toch in een bepaalde user (administrator) mode gaan niet?
/EDIT: <mental note: Sven, RTFM first>
't zal wel aan mijn liggen, ben daar niet altijd zo geduldig in .. Ik moet toegeven dat ik niet zoveel geduld het met manuals lezen Ik zal die sites eens bekijken voor de correcte manier, thx for the links !!
Na het telnetten moet ge toch in een bepaalde user (administrator) mode gaan niet?
/EDIT: <mental note: Sven, RTFM first>
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
- Sloppy Joe
- Member
- Contacteer:
Even verduidenlijken:
Name: ftp-data
Port number: 20
Purpose: File Transfer Protocol (Default Data Channel)
Description:
The FTP protocol uses a pair of connections between the FTP client and FTP server. The connection with the FTP server's port 20 is the second connection created during an FTP session, the first one being to the server's port 21.
Name: ftp
Port number: 21
Purpose: File Transfer Protocol (Control Channel)
Description:
File Transfer Protocol (FTP) is one of the oldest Internet protocols. FTP servers open their machine's port 21 and listen for incoming client connections. FTP clients connect to port 21 of remote FTP servers to initiate file transfer operations.
Als je telnet sessie opent dan wordt enkel een paswoord gevraagd van de router. Voer dat in en tik dan "NAT" + enter, nu kan je die nat-entries aanmaken.
Vergeet niet je config op te slaan anders ben je bij een reboot van de router deze entries kwijt. Dit doe je door naar "CONFIG" te gaan en daar "SAVE" + enter in te tikken.
Joe
Name: ftp-data
Port number: 20
Purpose: File Transfer Protocol (Default Data Channel)
Description:
The FTP protocol uses a pair of connections between the FTP client and FTP server. The connection with the FTP server's port 20 is the second connection created during an FTP session, the first one being to the server's port 21.
Name: ftp
Port number: 21
Purpose: File Transfer Protocol (Control Channel)
Description:
File Transfer Protocol (FTP) is one of the oldest Internet protocols. FTP servers open their machine's port 21 and listen for incoming client connections. FTP clients connect to port 21 of remote FTP servers to initiate file transfer operations.
Als je telnet sessie opent dan wordt enkel een paswoord gevraagd van de router. Voer dat in en tik dan "NAT" + enter, nu kan je die nat-entries aanmaken.
Vergeet niet je config op te slaan anders ben je bij een reboot van de router deze entries kwijt. Dit doe je door naar "CONFIG" te gaan en daar "SAVE" + enter in te tikken.
Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
saxgod schreef:ftp data wordt tegenwoordig niet meer gebruikt dacht ik
FTP-DATA is een elementair onderdeel van FTP en is dus steeds noodzakelijk.
saxgod schreef: .. dit is eerder een variabele poort die door de server wordt meegedeeld.. Zeker in Passive mode.
Via passive FTP wijzig je echter de manier waarop connecties gebeuren (de poort is nog altijd variable maar gaat in dit geval van de client uit)... echter FTP-DATA connecties zijn nog steeds nodig.
CP,
nog een kleine tip :
het commando 'defserver' kan je gebruiken om meteen ALLE poorten naar een bepaald intern ip door te sturen (defserver = default nat server ).
ps: ik heb een vergelijkbaar systeem een weekje draaiende gehad en veel problemen mee gehad :
nat verbindingen die ineens 'weg' zijn en pas na opnieuw de nat te definieren opnieuw werken, maar vooral : heel heel erg traag vgl met een linux routertje.
wel positief is natuurlijk dat op deze manier de modem de verbinding doet.
ik heb een tussenoplossing gevonden : wel router, maar zonder natting.
bij de tutorials staan een working instruction hoe dat moet, maar daar staan fouten in en die werkt niet in de huidige vorm.
geef belleke als ge de juiste settings nodig hebt.
Greetz,
Ban
nog een kleine tip :
het commando 'defserver' kan je gebruiken om meteen ALLE poorten naar een bepaald intern ip door te sturen (defserver = default nat server ).
ps: ik heb een vergelijkbaar systeem een weekje draaiende gehad en veel problemen mee gehad :
nat verbindingen die ineens 'weg' zijn en pas na opnieuw de nat te definieren opnieuw werken, maar vooral : heel heel erg traag vgl met een linux routertje.
wel positief is natuurlijk dat op deze manier de modem de verbinding doet.
ik heb een tussenoplossing gevonden : wel router, maar zonder natting.
bij de tutorials staan een working instruction hoe dat moet, maar daar staan fouten in en die werkt niet in de huidige vorm.
geef belleke als ge de juiste settings nodig hebt.
Greetz,
Ban