Upload snelheid plots verdubbeld?!?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
maxicosy
Starter
Starter
Provider

Hallo

Toen ik een groot bestand begon te uploaden constateerde ik dat mijn upload snelheid plots verdubbeld was, 47kb/s ipv de gewoonlijke 18kb/s.

Ik dacht even dat mijn monitor software verkeerde waarden gaf, maar de server die de upload ontvangt bevestigde inderdaad 47kb/s upload.

Ik snap er niets van. Ik heb een adsl go abonnement en heb geen enkel aanpassingen gedaan aan mijn abonnement. Enkele een paar extra download paketjes aangekocht vorige maand.

Verhoogt skynet soms zijn upload snelheid?

M.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

maxicosy schreef:Hallo

Toen ik een groot bestand begon te uploaden constateerde ik dat mijn upload snelheid plots verdubbeld was, 47kb/s ipv de gewoonlijke 18kb/s.

Ik dacht even dat mijn monitor software verkeerde waarden gaf, maar de server die de upload ontvangt bevestigde inderdaad 47kb/s upload.

Ik snap er niets van. Ik heb een adsl go abonnement en heb geen enkel aanpassingen gedaan aan mijn abonnement. Enkele een paar extra download paketjes aangekocht vorige maand.

M.
Je kunt er hier meer over lezen.
Afbeelding
maxicosy
Starter
Starter
Provider

Blue-Sky schreef:
maxicosy schreef:Hallo

M.
Je kunt er hier meer over lezen.
Thx. Vreemde is dat ik niets heb aangevraagd bij Skynet. Maar zal dus wellicht een gratis tijdelijke actie zijn.
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Als je die thread goed leest zal je merken dat dit bestemd is voor ADSL Power ofwel voor ADSL Multi. Voorlopig zit je dus op die snelheid als je de groene pijltjes bekijkt in de systray, naast de klok.
Dus lees eens goed het verschil tussen de opties Power en Multi. (als je dat wil is het wel voor één jaar)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 apr 2005, 21:43, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Doe maar eens een reconnect,zal je zien dat het mooie liedje gedaan is :-)
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Provider

Ik heb hiet ook iets curieus voor. Wegens een al wat oudere binnenleiding ben ik verbonden op 1400Kbps down en 192 up, maar sinds gisteren is die upstream 512 Kbps ???Niet dat ik dat erg vind hoor. En ik heb dus ook een Go abo.
:???:
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Provider

Edward schreef:Wegens een al wat oudere binnenleiding ben ik verbonden op 1400Kbps down en 192 up, maar sinds gisteren is die upstream 512 Kbps ???Niet dat ik dat erg vind hoor. En ik heb dus ook een Go abo.
:???:
@Edward,
Hier een schema om dat sync verlies tegen te gaan.
Ik woon in dezelfde gemeente en sync op 3360 heb deze laten terugzetten op die snelheid.
(bij hogere snelheid (4640) te veel sync-loss)
Heb even een screenshot gemaakt.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 2 2005 om 21:46:08 UTC+0200)

Download : 339.0 KByte/sec
Upload : 12.1 KByte/sec

Toch een verschil in de upload bij de speedtest.nl
Bijlagen
speed_shot.jpg
(94.71 KiB) 81 keer gedownload
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 02 apr 2005, 21:51, in totaal 3 gewijzigd.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Ik had ook 'last' van opmerkelijk goeie upload snelheid, maar dat is na een reconnect weer verandert in een onstabiele upload.
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Provider

Blue-Sky schreef:@Edward,
Hier een schema om dat sync verlies tegen te gaan.
Ik woon in dezelfde gemeente en sync op 3360 heb deze laten terugzetten op die snelheid.
(bij hogere snelheid (4640) te veel sync-loss)
Heb even een screenshot gemaakt.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 2 2005 om 21:46:08 UTC+0200)

Download : 339.0 KByte/sec
Upload : 12.1 KByte/sec

Toch een verschil in de upload bij de speedtest.nl
Bedankt Blue-Sky,

Ik zal dat zeker eens proberen, al is het maar tijdelijk wegens verhuis binnen enkele maanden. Buiten dat, is er ook een mogelijkheid voor dat verlies omdat er vanuit het BGC-punt een tweede lijntje vertrekt naar het huisje hierachter ons?
p

46.9 KByte/sec
(=375 kbps)

Vreemd maar ik zit al sinds donderdag tussen de 30 kb en 48.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”