Spyware

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Grunger`
Member
Member

Yadda yadda
Laatst gewijzigd door Grunger` 21 feb 2018, 19:11, in totaal 1 gewijzigd.
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Op het einde zeggen ze, "Gebruik een andere browser dan Internet Explorer". Maar eigenlijk heb ik (bijna) nooit spyware op mijn pc met IE.
Je moet gewoon niet naar slechte sites surfen.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je kan zelfs naar "slechte" sites surfen met IE en niets binnenhalen. Dan moet je nog maar kijken wat je doet. Ik gebruik IE en Opera tegelijk en heb nooit last van spyware...
Dat testje van hen, een uur surfen, is helemaal niet representatief. Zij proberen net om zoveel mogelijk binnen te halen (wat ze dan nog niet goed doen imho).
Die familie die er last van had stelde ook maar weinig voor, 54 gevonden prullen is niets als ik ga vergelijken met eigen ervaringen.
En bestanden van MSN wantrouw ik in 99% van de gevallen toch, zeker als het .exe's zijn. Ik heb geen .exe gevraagd dus ik moet hem ook niet hebben. Hetzelfde voor .pif, .com, .bat en consorten.

Als je gewoon uitkijkt (gezond verstand) en elke maand een keer scant kan er niets misgaan. Of je gezond verstand is niet helemaal juist ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Debruineo schreef:En bestanden van MSN wantrouw ik in 99% van de gevallen toch, zeker als het .exe's zijn. Ik heb geen .exe gevraagd dus ik moet hem ook niet hebben. Hetzelfde voor .pif, .com, .bat en consorten.
En toch ken ik tientalle mensen die ik hier expliciet voor waarschuw, en zelfs voor het downloaden van spullen in het algemeen... spijtig genoeg staat binnen de week hun PC terug vol rommel :roll:
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504 schreef:
Debruineo schreef:En bestanden van MSN wantrouw ik in 99% van de gevallen toch, zeker als het .exe's zijn. Ik heb geen .exe gevraagd dus ik moet hem ook niet hebben. Hetzelfde voor .pif, .com, .bat en consorten.
En toch ken ik tientalle mensen die ik hier expliciet voor waarschuw, en zelfs voor het downloaden van spullen in het algemeen... spijtig genoeg staat binnen de week hun PC terug vol rommel :roll:
Ik ben zelf ook helemaal geen MSN-fan...
Ik herken het type mensen dat je bedoelt... maarja "het komt toch van vrienden" of "het is grappig" (ze luisteren niet naar je tip), ze hebben genoeg redenen om het veilig te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”