De Telemeter: wat te verwachten
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
1.1. Planning nieuwe Telemeter
------------------------------
Zoals we in vorige nieuwsbrieven reeds schreven, loopt er bij Telenet
momenteel een project voor het ontwerp van een volledig nieuwe Telemeter.
Zowel het systeem voor het meten van het gebruikte volume als de manier
waarop het gebruikte volume getoond wordt zullen worden gewijzigd.
De krijtlijnen zijn momenteel getekend en de testen zullen nog voor de zomer
van start gaan. Gepland wordt om, als alle testen goed gaan, deze zomer
volledig over te stappen op het nieuwe systeem.
Dat Telenet oog gehad heeft voor een aantal verzuchtingen van de klanten
blijkt uit hetgeen ons werd voorgelegd.
Aangezien er nog veel aan de technische haalbaarheid getoetst moet worden, is
er nog niets echt definitief. Wel kunnen we al meegeven dat Telenet overweegt
onderstaande zaken te implementeren:
o Afschaffen glijdende meter. De meter zal opnieuw per maand werken en
gereset worden op de factuurdatum van de klant
o Scheiding van upstream en downstream verkeer (geen totaal/upload meer)
o De huidige problemen bij de aankoop van volumeblokken moeten opgelost
worden in de nieuwe meter (onder andere up- en download apart bijkopen)
o Bijna-realtime meting en aanpassing (smal- & breedband, volumeblokken)
o Er komt weer een waarschuwingssysteem
Bron: PUB Telenet Nieuwsbrief
"Copyright (c) 2001-2005 TIK vzw - Pandora User Base
Louizastraat 14, 2800 Mechelen - KBO# 863.508.747
Mag verspreid worden mits in volledige vorm en met vermelding van deze copyrightnota."
------------------------------
Zoals we in vorige nieuwsbrieven reeds schreven, loopt er bij Telenet
momenteel een project voor het ontwerp van een volledig nieuwe Telemeter.
Zowel het systeem voor het meten van het gebruikte volume als de manier
waarop het gebruikte volume getoond wordt zullen worden gewijzigd.
De krijtlijnen zijn momenteel getekend en de testen zullen nog voor de zomer
van start gaan. Gepland wordt om, als alle testen goed gaan, deze zomer
volledig over te stappen op het nieuwe systeem.
Dat Telenet oog gehad heeft voor een aantal verzuchtingen van de klanten
blijkt uit hetgeen ons werd voorgelegd.
Aangezien er nog veel aan de technische haalbaarheid getoetst moet worden, is
er nog niets echt definitief. Wel kunnen we al meegeven dat Telenet overweegt
onderstaande zaken te implementeren:
o Afschaffen glijdende meter. De meter zal opnieuw per maand werken en
gereset worden op de factuurdatum van de klant
o Scheiding van upstream en downstream verkeer (geen totaal/upload meer)
o De huidige problemen bij de aankoop van volumeblokken moeten opgelost
worden in de nieuwe meter (onder andere up- en download apart bijkopen)
o Bijna-realtime meting en aanpassing (smal- & breedband, volumeblokken)
o Er komt weer een waarschuwingssysteem
Bron: PUB Telenet Nieuwsbrief
"Copyright (c) 2001-2005 TIK vzw - Pandora User Base
Louizastraat 14, 2800 Mechelen - KBO# 863.508.747
Mag verspreid worden mits in volledige vorm en met vermelding van deze copyrightnota."
Laatst gewijzigd door ubremoved_983 23 maa 2005, 17:40, in totaal 1 gewijzigd.
- spacekiek
- Elite Poster
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Cool ... die glijdende Telemeter vond ik ook maar niets.
Nu kunnen we tegen het einde van de facturatiedatum er weer eens deftig van profiteren
Er is nog steeds een beperking op upload zie ik ... dat vind ik nu verschrikkelijk jammer ... ook al is het 30% ipv 15% is dit nog steeds een serieus mankement tov ADSL!
Hopelijk zullen ze dan ook eindelijk de volumes eens omhoog trekken ...
Nu kunnen we tegen het einde van de facturatiedatum er weer eens deftig van profiteren

Er is nog steeds een beperking op upload zie ik ... dat vind ik nu verschrikkelijk jammer ... ook al is het 30% ipv 15% is dit nog steeds een serieus mankement tov ADSL!
Hopelijk zullen ze dan ook eindelijk de volumes eens omhoog trekken ...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Euh... wat is het verschil ?ditCh schreef:o Scheiding van upstream en downstream verkeer (geen totaal/upload meer)
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ohhhh, maar wat zal de nieuwe limiet dan zijn... 8.5 down en 1.5 up, of 10 down en 1.5 up... in plaats van de huidige 10 down, waarvan max 1.5 up ?Sub Zero schreef:In je totaal verbruik zit de upload in. Het nieuwe zou dus download en upload volledig apart worden.
Het zit hem in de details... uitkijken wat het zal worden dus

-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
We zijn ook niet anders gewoon van Telenet... ze zoeken al jaren naar manieren om hun klanten zoveel mogelijk te beperken (dingen te ontnemen wat ze voordien wel hadden)
greetz,
Nob
greetz,
Nob
En dan proberen ze daarbij ook nog eens te laten uitschijnen dat het positief isNob schreef:We zijn ook niet anders gewoon van Telenet... ze zoeken al jaren naar manieren om hun klanten zoveel mogelijk te beperken (dingen te ontnemen wat ze voordien wel hadden)
greetz,
Nob

-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Telenet laat niets uitschijnen ! De snippet kwam van PUB nieuwsbrief !
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
ditCh schreef:Telenet laat niets uitschijnen ! De snippet kwam van PUB nieuwsbrief !
Alle wijzigingen van de laatste 5 jaar waren in ons voordeel volgens TN. Waarschijnlijk bedoelden ze daarmee dat ik mijn geld niet aan andere nutteloze dingen meer kon besteden.
Die Telemeter is ondertussen aan versie XP SP2001a dertiende revisie toe, en ik heb er nog geen een gezien die betrouwbaar was. Ik ben eens benieuwd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wie houd u tegen om over te stappen naar adsl ? Als ge nie tevreden zijt met uw huidige isp stap dan over !
-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Lol, dat heb ik dan ook 2 jaar terug gedaan. En ik heb er geen spijt van. Ik heb een volledige functionele breedband verbinding (geen geblokkeerde poorten, beperkingen op routers, mini-upload volume, ping spikes, irritante reklame, incompetente en luie helpdeskers, onbereikbare tweede lijn, jaarlijkse prijsverhoging...) voor minder geld. Ik heb 2 dsl isp's getest, en allebei waren ze een plezier.ditCh schreef:Wie houd u tegen om over te stappen naar adsl ? Als ge nie tevreden zijt met uw huidige isp stap dan over !
Och...Doe nu maar nie zo of Skynet ADSL de hemel is...brooklyn schreef:yoo de mannen , ik val nog liever dood dan dat ik bij telenet zou moeten zitten.
leve adsl
Copyrightnota gelezen?ditCh schreef:Bron: PUB Telenet Nieuwsbrief
"Copyright (c) 2001-2005 TIK vzw - Pandora User Base
Louizastraat 14, 2800 Mechelen - KBO# 863.508.747
Mag verspreid worden mits in volledige vorm en met vermelding van deze copyrightnota."
Surf jij dan maar trager dan bij Telenet ...brooklyn schreef:yoo de mannen , ik val nog liever dood dan dat ik bij telenet zou moeten zitten.
leve adsl
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
OK, er is genoeg ge Telenet en ADSL bashed op het ogenblik, geliever terug on topic te gaan.
Ik vind persoonlijk dat het positief is, die glijdende meter weg en zeker dat waarschuwingssysteem.
ps: ik heb de copyright melding eronder gezet, bedankt vooor het melden.
Ik vind persoonlijk dat het positief is, die glijdende meter weg en zeker dat waarschuwingssysteem.
ps: ik heb de copyright melding eronder gezet, bedankt vooor het melden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Wa zit ge dan te zagen feitelijk ? Man man ...Siglo schreef: Lol, dat heb ik dan ook 2 jaar terug gedaan. En ik heb er geen spijt van. Ik heb een volledige functionele breedband verbinding (geen geblokkeerde poorten, beperkingen op routers, mini-upload volume, ping spikes, irritante reklame, incompetente en luie helpdeskers, onbereikbare tweede lijn, jaarlijkse prijsverhoging...) voor minder geld. Ik heb 2 dsl isp's getest, en allebei waren ze een plezier.
Tis idd ... altijd maar zagen over Telenet of eender welke ISP, geloof me vrij tis overal iets en mensen zijn NOOIT content !Miles schreef: Och...Doe nu maar nie zo of Skynet ADSL de hemel is...
Mijn excuses ... had toch de bron vermeld !Anonymous schreef:
Copyrightnota gelezen?
"Copyright (c) 2001-2005 TIK vzw - Pandora User Base
Louizastraat 14, 2800 Mechelen - KBO# 863.508.747
Mag verspreid worden mits in volledige vorm en met vermelding van deze copyrightnota."
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Tis worschijnlijk omdat ik niemeer rook eh 

-
- Premium Member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
- Locatie: /var/www
- Bedankt: 1 keer
Effe uw illusie aan diggelen slaan: ik ben perfect tevreden nu. In tegenstelling tot die 4 jaar dat ik TN klant was en niet beter wist.Tis idd ... altijd maar zagen over Telenet of eender welke ISP, geloof me vrij tis overal iets en mensen zijn NOOIT content !
Ik heb nu zoals ik het zelf noem: "breedband zonder zorgen". Ik kijk nooit naar mijn volume-meter (omdat ik toch genoeg volume heb in beide richtingen, en er komt geen vreemd verkeer bij dat ik niet maak); ik heb gezonde snelheden (tot 410/54 kbyte/s); ik heb prachtige pings (gemiddeld de helft van de TN klanten op de TN game server) zonder spikes; ik kan zelf mijn eigen materiaal kiezen en heb van alles een backup-toestel (bij TN moet je smeken om ze ook maar eens naar uw modem te laten kijken, laat staan vervangen); ik heb geen enkele poort die dichtzit; geen qos op p2p poorten; geen last van druk bezette nodes; ik betaal niet extra voor dure helpdesk/installaties/reklame; klanten die vertrekken wegens slecht werkende isp infrastructuur/facturatie worden niet simpelweg beschouwd als 'collateral damage'; en het allerbelangrijkste: ik betaal véél minder...
@siglo dat is fantastisch voor u 
Wat ditch zei ivm het feit dat mensen nooit tevreden zijn... wel ik kan jullie op een blaadje geven dat het klopt. Ik werk ook bij een helpdesk en ik kan u verzekeren, hoe goed ge mensen ook probeert te helpen, tevreden zijn ze nooit... (zelfs al is het probleem opgelost)
Dien dus gerust uw klachten in, zeker doen, maar doe het dan wel op een constructieve manier, en niet op de manier waarop ik het hier al zoveel gelezen heb... hier wordt soms meer afgebroken dan op constructieve wijze tot een consensus gekomen. ISP's zijn namelijk niet doof voor constructieve voorstellen...
Het is gemakkelijk te zagen en te klagen, als het echt allemaal zo schandalig is, stap dan met een petitie naar de ombudsman... laat uw stem horen, daar is helemaal niets tegen. In extremis trekt ge naar een andere ISP... dat is uw goed recht... weet wel dat er bij élke ISP problemen kunnen zijn. Er kunnen overal dingen mislopen, en elke ISP heeft altijd een percentage tevreden en ontevreden klanten. Ge kunt ook niet verwachten dat alles van vandaag op morgen verandert, zo marcheert het niet in een bedrijf. Maar bon as I said, als het allemaal toch zo vreselijk slecht is, wel onderneem dan acties, we zijn allemaal vrije mensen nietwaar.
greetz
een incompetente helldeskmedewerker

Wat ditch zei ivm het feit dat mensen nooit tevreden zijn... wel ik kan jullie op een blaadje geven dat het klopt. Ik werk ook bij een helpdesk en ik kan u verzekeren, hoe goed ge mensen ook probeert te helpen, tevreden zijn ze nooit... (zelfs al is het probleem opgelost)
Dien dus gerust uw klachten in, zeker doen, maar doe het dan wel op een constructieve manier, en niet op de manier waarop ik het hier al zoveel gelezen heb... hier wordt soms meer afgebroken dan op constructieve wijze tot een consensus gekomen. ISP's zijn namelijk niet doof voor constructieve voorstellen...
Het is gemakkelijk te zagen en te klagen, als het echt allemaal zo schandalig is, stap dan met een petitie naar de ombudsman... laat uw stem horen, daar is helemaal niets tegen. In extremis trekt ge naar een andere ISP... dat is uw goed recht... weet wel dat er bij élke ISP problemen kunnen zijn. Er kunnen overal dingen mislopen, en elke ISP heeft altijd een percentage tevreden en ontevreden klanten. Ge kunt ook niet verwachten dat alles van vandaag op morgen verandert, zo marcheert het niet in een bedrijf. Maar bon as I said, als het allemaal toch zo vreselijk slecht is, wel onderneem dan acties, we zijn allemaal vrije mensen nietwaar.
greetz
een incompetente helldeskmedewerker

"To err is human..to really screw up you need a computer."
als die helldeskwerkens al niet openstaan voor deftige argumenten, waarom zou telenet dat dan zijn...?
telenet is nog veel incompetenter als hun helldeskwerkers. En even kortzichtig.
Zolang er geen volwaardig produkt geleverd word door telenet voor 45€/maand, dan is er reden tot klagen.
Mij stoort het niet dat er kortzichtigen dat klagen telkens klasseren onder 'zagemannen die nooit content zijn'.
telenet is nog veel incompetenter als hun helldeskwerkers. En even kortzichtig.
Zolang er geen volwaardig produkt geleverd word door telenet voor 45€/maand, dan is er reden tot klagen.
Mij stoort het niet dat er kortzichtigen dat klagen telkens klasseren onder 'zagemannen die nooit content zijn'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
denk je nu echt dat een helldesker iets kan veranderen aan telenet ? die beslissingen worden op management niveau genomen ... en daar hebde als helldesker nix te zeggen
gemakkelijk toch op die manierAnonymous schreef:als die helldeskwerkens al niet openstaan voor deftige argumenten, waarom zou telenet dat dan zijn...?
telenet is nog veel incompetenter als hun helldeskwerkers. En even kortzichtig.
Zolang er geen volwaardig produkt geleverd word door telenet voor 45€/maand, dan is er reden tot klagen.
Mij stoort het niet dat er kortzichtigen dat klagen telkens klasseren onder 'zagemannen die nooit content zijn'.

Beste anonymous, ik hoop voor u dat ge het incompetente telenet vaarwel hebt gezegd, dan zijt ge ook af van die kortzichtige helldeskmedewerkers... dan is iedereen content nee?
Kijk, as I said, start een petitie, ga naar de ombudsman voor telecommunicatie, maar doe iets ipv te melken...
"To err is human..to really screw up you need a computer."
sluit dit forum maar ....
over discusieren zonder te gaan beledigen lukt niet. Een forum over isp's loopt dus zo en zo uit op geflame...
Zelfs over wat komen zal, kan niet gediscusieerd worden, zonder ....
En dat noemt zich dan helldeskmedewerker, die constant telefoons krijgt van mensen die toch nooit tevreden zullen zijn
, ik heb daar een andere kijk op, volgens mij zijn het die helldeskwerkers die nooit deftige klanten tegenkomen, jezus, wat kunnen die helldeskers zeuren, overwerkt denk ik ...
Ahja, kzal eens beginnen aan die petitie, dan kan jij die ook afbreken, startend met 'het heeft geen nut, je bent de minderheid ...'
over discusieren zonder te gaan beledigen lukt niet. Een forum over isp's loopt dus zo en zo uit op geflame...
Zelfs over wat komen zal, kan niet gediscusieerd worden, zonder ....
En dat noemt zich dan helldeskmedewerker, die constant telefoons krijgt van mensen die toch nooit tevreden zullen zijn

Ahja, kzal eens beginnen aan die petitie, dan kan jij die ook afbreken, startend met 'het heeft geen nut, je bent de minderheid ...'
Userbase gaan we zeker niet sluitenAnonymous schreef:sluit dit forum maar ....'

Misschien dat een moderator deze thread wel kan sluiten als men zo verder doet.
Waarom kan men niet eens ophouden met die weg en weer posts, woord en wederwoord ?
Waarom kan men niet tevreden zijn als men een goed werkende verbinding heeft.
Misschien een oude Teleprinter van 1975 aanschaffen, werden gebruikt om telegram te verzenden op de postkantoren destijds.
Met een snelheid van 50 baud, en het lawaai van een dorsmachine...


Grtz,
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 26 maa 2005, 15:08, in totaal 1 gewijzigd.
Overwerkt? Nope
anders zou ik deze job niet meer doen. De meeste klanten draaien best bij als ze geholpen zijn... alleen zijn er altijd mensen die je nooit tevreden kan krijgen. Dat is hetgeen waarop ik (en ik denk ook ditch) wou wijzen.
Ik kan toch maar proberen mijn ervaringen weer te geven... kwestie van een ander licht op de discussie te werpen, als daar dan nogal smalend op gereageerd wordt, wel kijk, vergeef mij dat ik hierop reageer. Als men mensen op een helpdesk gewoon als incompetent gaat beginnen afschilderen, dan zie ik dat als een belediging, vandaar mijn minder genuanceerde reactie. Ik sta zeker niet achter alles wat de isp's de users opleggen (want u begrijpt dat ik zélf ook een user ben... en neen wij krijgen geen extra voordelen qua limieten), maar ik vind wel dat er enige redelijkheid moet zijn... that's all.
Als er hier begonnen wordt met een petitie, ga ik die niet zomaar afbreken... integendeel, als mensen ontevreden zijn dan moeten ze dat laten merken, ik postte toch dat daar geen probleem mee is... een neen heb je een ja kan je krijgen.
Soit, ik ga het hierbij houden, voor ze dit forum afsluiten

Ik kan toch maar proberen mijn ervaringen weer te geven... kwestie van een ander licht op de discussie te werpen, als daar dan nogal smalend op gereageerd wordt, wel kijk, vergeef mij dat ik hierop reageer. Als men mensen op een helpdesk gewoon als incompetent gaat beginnen afschilderen, dan zie ik dat als een belediging, vandaar mijn minder genuanceerde reactie. Ik sta zeker niet achter alles wat de isp's de users opleggen (want u begrijpt dat ik zélf ook een user ben... en neen wij krijgen geen extra voordelen qua limieten), maar ik vind wel dat er enige redelijkheid moet zijn... that's all.
Als er hier begonnen wordt met een petitie, ga ik die niet zomaar afbreken... integendeel, als mensen ontevreden zijn dan moeten ze dat laten merken, ik postte toch dat daar geen probleem mee is... een neen heb je een ja kan je krijgen.
Soit, ik ga het hierbij houden, voor ze dit forum afsluiten

"To err is human..to really screw up you need a computer."
jamaar, ik wou u zeker niet beledigen, ik heb gewoon uw eigen woorden gebruikt 
ik ben er van overtuigd dat jij een van de betere helldeskers bent

ik ben er van overtuigd dat jij een van de betere helldeskers bent

Raindog schreef:
greetz
een incompetente helldeskmedewerker