Sinds kort heb ik mijn alcatel speedtouch usb modem ingeruild voor een router met ingebouwde modem met als mogelijkheid om draadloos te verbinden.
De vaste verbinding met mijn pc werkt goed, ik merk zelfs een kleine verbetering t.o.v. de speedtouch modem. Maar als ik met andere computers draadloos verbind is het internet ongelooflijk traag (3-6 kbyte/s). De afstand speelt geen rol ik heb alver weg geprobeerd en dicht bij, ditgeeft geen verschil. Maar als ik intern files uitwissel, is de verbinding ineens wél (relatief) snel (20 minuten voor 750Mb).
Heeft er iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen?
De router is van het merk Netopia, Cayman.
De draadloze verbinding is 802.11b (max 11Mbps).
Draadloos internet traag
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als intern (wireless) file uitwisselen wel prima werkt is je wireless verbinding/signaal dus goed. Lijkt me dus iets bizar in de routing naar internet... maar kan me niet indenken hoe je dat kan beinvloeden.
had in het weekend juist hetzelfde probleem
ik werk ook met een Netopia router vast verbonden met mijn desktop en een draadloze verbinding met mijn flaptop
Heb alle verbindingen losgekoppeld (ook de stroomtoevoer )en daarna alles opnieuw verbonden en werkte alles terug prima
of was de oorzaak de adsl (van skynet?)in ieder geval alles werkt momenteel terug prima
ik werk ook met een Netopia router vast verbonden met mijn desktop en een draadloze verbinding met mijn flaptop
Heb alle verbindingen losgekoppeld (ook de stroomtoevoer )en daarna alles opnieuw verbonden en werkte alles terug prima
of was de oorzaak de adsl (van skynet?)in ieder geval alles werkt momenteel terug prima
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Mja filesharing lijkt ook niet zo geweldig te werken 20min voor 750 mb is een 3.5/4 mbit dan zo je met huidig internet op de limiet zitten.