weetje

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mag men eigenlijk in belgie scannen..? want ik heb een klein irc netwerkje en was nieuwsgierig of ik bopm kan draaien om te scannen voor open proxys..

en waar ik meer overdeze zaken kan lezen of het nu mag ofniet mag
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nope... de meeste ISPs hebben port scanning als illegale activiteit staan (of men er ook effectief iets tegen doet is iets anders).
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik heb eigenlijk niks met een isp te maken maar met de wet wat die isp zegt interresseerd me niet of weinig.. heb ooit 3 maal naar een isp gebeld (skynet) ivm of ik een router mocht gebruiken was in het begin dat ik internet had en oook in de begin jaren van skynet.. ik heb 3 verschillenden antwoorden gekregen

- ja
- nee
- ik weet niet je zal moeten terug bellen < op zijn minst was deze eerlijk. isps schrijven in hun overeenkomst geen abusive behaviour "define abusive behaviour.."

daarom dat ik vraag of het volgens de wet mag tenslotte, is het de wet die bepaald wat abuse is en niet een isp
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

moet er wel bij zeggen dat ik nog geen 1 helpdesk gezien tot hier toe die aan de helpdesk van skynet kan tippen !!!!
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Bij a2f zou ik het niet proberen, die sluiten je zowieso af.
Skynet zal je waarschijnlijk nooit afsluiten, zoals we nu al weten gaan ze redelijk laks om met abuse mails.

Ivm. wettelijk kan ik je echter geen uitsluitsel geven.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

En draait dat kleine irc-netwerkje bij jou thuis?

Soit, zet gewoon ergens in je disclaimer, dat de gebruiker door verbinding te maken met je netwerk de toestemming geeft dat jij effe scant naar een open proxy enzo. Undernet en Quakenet enzo doen het ook.

Scannen mag als de persoon in kwestie de toestemming geeft :)

Cheers
Afbeelding
wem
Premium Member
Premium Member

Sub Zero schreef:Scannen mag als de persoon in kwestie de toestemming geeft :)
Bij Telenet staat duidelijk in de voorwaarden dat het niet mag, en zelfs welke sancties erop volgen.
Maar in een mail-conversatie met een van de abuse-dienst mense, bleek da ze enkel het nakeke als er een grondige klacht binnenkomt erover.

Dus als ge 't idd meld da er gescand wordt, staat ge redelijk veilig denk ik.

En voor u "wettelijkheid", scannen is hier wettelijk toegelaten, maar de isp kan nog altijd wel extra voorwaarden aan hun netwerk koppelen he, waar ge u ook aan moet houden. Dus zeggen: voor de wet mag het, dus ik kan het probleemloos doen, klopt ni ;-)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Ofloo schreef:Mag men eigenlijk in belgie scannen..? want ik heb een klein irc netwerkje en was nieuwsgierig of ik bopm kan draaien om te scannen voor open proxys..

Ofloo,

Scannen mag ALTIJD als de persoon aan de andere kant hiervoor toestemming geeft. Een ISP kan namelijk nooit bepalen dat jij scant zonder een actieve monitoring, zonder klachten of zonder dat ze veronderstellingen maken op basis van datalogs e.d.

Dus als jij gewoon (zoals de meeste IRC netwerken) een disclaimer zet waarin de andere partij moet toestemmen in de open proxy scan vooraleer ze mogen/kunnen connecteren naar jouw server dan is er wettelijk gezien geen enkel probleem meer.

Echter ... mag jij wel een IRC server draaien (wettelijk gezien dan) ??? :p

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Sub Zero schreef:En draait dat kleine irc-netwerkje bij jou thuis?

Soit, zet gewoon ergens in je disclaimer, dat de gebruiker door verbinding te maken met je netwerk de toestemming geeft dat jij effe scant naar een open proxy enzo. Undernet en Quakenet enzo doen het ook.

Scannen mag als de persoon in kwestie de toestemming geeft :)

Cheers
heb ik al en a2f blokeer :p maar ik wou eigenlijk weten of het mag in belgie anders .. is het zo dat a2f mij zonder rede ofline zet
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:
Ofloo schreef:Mag men eigenlijk in belgie scannen..? want ik heb een klein irc netwerkje en was nieuwsgierig of ik bopm kan draaien om te scannen voor open proxys..

Ofloo,

Scannen mag ALTIJD als de persoon aan de andere kant hiervoor toestemming geeft. Een ISP kan namelijk nooit bepalen dat jij scant zonder een actieve monitoring, zonder klachten of zonder dat ze veronderstellingen maken op basis van datalogs e.d.

Dus als jij gewoon (zoals de meeste IRC netwerken) een disclaimer zet waarin de andere partij moet toestemmen in de open proxy scan vooraleer ze mogen/kunnen connecteren naar jouw server dan is er wettelijk gezien geen enkel probleem meer.

Echter ... mag jij wel een IRC server draaien (wettelijk gezien dan) ??? :p

Grtz,

Sasuke
ik mag server draaien van a2f waarom zou ik dan geen irc mogen draaien ik doe het al bijna 5 jaar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

irc is toch ni illegaal of wel? alle zou maar al te gek zijn, en ze weten ervan (A2F), is er een plaats waar ik de internet regelementairing van belgie kan nalezen..
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Vreemd, volgens mij leren ze in het in lager nog altijd over hoofdletters en punten. Gelieve deze te gebruiken, het maakt het uw medemens nog zo gemakkelijk.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

The_Borg schreef:Vreemd, volgens mij leren ze in het in lager nog altijd over hoofdletters en punten. Gelieve deze te gebruiken, het maakt het uw medemens nog zo gemakkelijk.
Is ook maar om iets te zeggen zeker ?
wem
Premium Member
Premium Member

Ofloo schreef:Is ook maar om iets te zeggen zeker ?
eerder om het aangenaam voor de lezers te make ;-)

en om op u vraag te antwoorde: ik denk ni da "de internet reglementering voor België" besta
denk da ge eerder aangeweze zijt op de algemene wette, op uwen ISP z'n voorwaarden en op u gezond verstand ...
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

mag ik ook eens iets zeggen Wem?

ge hebt één keer vergeten de "n" weg te laten aan het einde van een woord... :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

wem schreef:eerder om het aangenaam voor de lezers te maken ;-)

en om op uw vraag te antwoorden: ik denk niet dat "de internet reglementering voor België" bestaat
ik denk dat ge eerder aangewezen zijt op de algemene wetten, op uw(del) ISP z'n voorwaarden en op uw gezond verstand ...
Of om maar te zeggen, de pot kan de ketel nogal verwijten :p :p
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

wem schreef:
Ofloo schreef:Is ook maar om iets te zeggen zeker ?
eerder om het aangenaam voor de lezers te make ;-)

en om op u vraag te antwoorde: ik denk ni da "de internet reglementering voor België" besta
denk da ge eerder aangeweze zijt op de algemene wette, op uwen ISP z'n voorwaarden en op u gezond verstand ...
dat is het hem juist u isp kan geen wet maken dat doet een regering.. weet niet juist hoe het heet hier parelment zekers .. maar zeker u isp niet met u isp maakt ge een overeenkomst, dus geen abusive behaviour, en dan is het aan de belgishe wet om te zeggen wat abusive is !!!! anders is alles en niks abusive, want wat voor u abusive is is niet zo voor mij bv openproxy scannen zou niet abusive zijn in mijn ogen maar kan wel voor een isp..

ik wil gewoon duidelijkheid dat is al want vandaag krijg ik die aan de telefoon en morgen die .. de een zegt ja de ander zegt nee ik wil iets waar het op papier staat waar ik kan zien of het mag of niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ofloo schreef:dat is het hem juist u isp kan geen wet maken dat doet een regering.
Je ISP heeft gebruiksvoorwaarden waaraan jij je moet houden op basis van je contract met diezelfde ISP. Dat heeft absoluut niets met een wet of het parlement te maken.
Gast

r2504 schreef:
Ofloo schreef:dat is het hem juist u isp kan geen wet maken dat doet een regering.
Je ISP heeft gebruiksvoorwaarden waaraan jij je moet houden op basis van je contract met diezelfde ISP. Dat heeft absoluut niets met een wet of het parlement te maken.
jamaar abusive behaviour is niet omschreven als je begrijpt wat ik bedoel niet dat ik iets wil uithalen wil gewoon iets doen wat eigenlijk geen abuse is maar wil ook niet in problemen komen daardoor..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Anonymous schreef:jamaar abusive behaviour is niet omschreven als je begrijpt wat ik bedoel niet dat ik iets wil uithalen wil gewoon iets doen wat eigenlijk geen abuse is maar wil ook niet in problemen komen daardoor..
Met als gevolg dat de interpretatie vrij is aan de ISP... ook al heb jij daar een andere mening over. Je kan dit eventueel aanvechten via bv. de Ombudsman voor Telecom... maar dat lijkt me absurd, en ondertussen zit je al in de problemen.

Misschien op voorhand met je ISP checken... al denk ik niet dat velen er zullen op antwoorden (begrijpen het waarschijnlijk toch niet, en houden dan liever de stok achter de deur).
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Ofloo schreef: ik mag server draaien van a2f waarom zou ik dan geen irc mogen draaien ik doe het al bijna 5 jaar
Je mag van A2F een server draaien voor "eigen gebruik", en niet een server/services voor derden aanbieden. Dit staat zwart op wit in de algemene voorwaarden ....

Dus in principe mag jij GEEN irc server draaien op je A2F lijn.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”