Ik ben op zoek naar een tooltje om games die enkel voor LAN multiplayer voorzien zijn toch te kunnen spelen over internet.
Battlelan is zo'n tool maar deze lijkt niet te werken met Win XP SP2 wegens het gebruik van raw sockets.
Bestaat hier een oplossing voor of kent iemand andere tools die hetzelfde doen?
LAN to WAN tool gezocht
Had ik ook al aan gedacht, maar daar ken ik niet genoeg van.
Kan dat werken? En zo ja, met extra software?
Kan dat werken? En zo ja, met extra software?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heeft wel meestal een static IP-adres nodig, en ik denk dat sommige providers het ook blokkeren als server toepassing. (client is geen probleem).meon schreef:Via VPN?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
@r2504: Ik draai thuis op m'n Skynet Go'tje een VPN-server en raak er vanaf Versatel op, dat werkt dus wel hoor.
@Krekkie: Probeer eens via OpenVPN ( www.openvpn.net ) . Ik gebruik zelf die oplossing niet, maar kijk eens hoe ver je raakt?
@Krekkie: Probeer eens via OpenVPN ( www.openvpn.net ) . Ik gebruik zelf die oplossing niet, maar kijk eens hoe ver je raakt?
- Styno
- Elite Poster
Wij lossen het op de volgende manier op:
om sites aan elkaar te koppelen:
- verschillende interne ip ranges (10.0.0.x, 10.0.1.x, 10.0.2.x, ....)
- routing/natting wordt gedaan op een linux box per site
- gre tunnel opzetten van elke site naar elke site
- gameserver opstaten en clients connecteren over ip (ingame browsen lukt niet, dat beperkt zich waarschijnlijk tot het subnet zelf)
- spelen maar![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Op deze manier spelen wij c&c generals, q3 based games lukken ook, andere nog niet echt getest.
om sites aan elkaar te koppelen:
- verschillende interne ip ranges (10.0.0.x, 10.0.1.x, 10.0.2.x, ....)
- routing/natting wordt gedaan op een linux box per site
- gre tunnel opzetten van elke site naar elke site
- gameserver opstaten en clients connecteren over ip (ingame browsen lukt niet, dat beperkt zich waarschijnlijk tot het subnet zelf)
- spelen maar
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Op deze manier spelen wij c&c generals, q3 based games lukken ook, andere nog niet echt getest.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
-
- Premium Member
Op vraag van meon heb ik mijn vraag van http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=6907 hier nu gezet.
Ik heb een probleempke.
Ik had graag een VPN server gedraait op mijn PC zodat ik gekopieerde games kan spelen tegen mijn vrienden.
Netwerk gaming lukt met gekopieerde versies meestal wel en aangezien een VPN server de computers doet denken dat ze echt in netwerk staan met elkaar ...
Nu heb ik volgende manual gevolgd http://www.onecomputerguy.com/networkin ... server.htm
Ik heb echter wel voor automatisch toewijzen van IP adres.
Toch krijg ik nog de foutmelding die bijgevoegd is in de attachment.
Enig idee wat ik hieraan kan doen ?
Ik heb een probleempke.
Ik had graag een VPN server gedraait op mijn PC zodat ik gekopieerde games kan spelen tegen mijn vrienden.
Netwerk gaming lukt met gekopieerde versies meestal wel en aangezien een VPN server de computers doet denken dat ze echt in netwerk staan met elkaar ...
Nu heb ik volgende manual gevolgd http://www.onecomputerguy.com/networkin ... server.htm
Ik heb echter wel voor automatisch toewijzen van IP adres.
Toch krijg ik nog de foutmelding die bijgevoegd is in de attachment.
Enig idee wat ik hieraan kan doen ?
- Bijlagen
-
- fout.JPG
- (115.66 KiB) 35 keer gedownload